برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت آموزشگاه موسیقی مهرورزان آباده؛
کارگاه آموزشی استاد ارشد تهماسبی برگزار می‌شود
موسیقی ما - محمدعبدالهی: آموزشگاه موسیقی مهرورزان آباده با همکاری و حضور ارشد تهماسبی به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام می‌کند.به گزارش موسیقی ما؛ آموزشگاه موسیقی مهرورزان در شهر آباده که یکی از آموزشگاههای فعال این شهر در استان فارس است، با همکاری نوازنده پیشکسوت تار، یک دوره کارگاه آموزشی وزن خوانی، درک ریتم به روش نوین، تحلیل ردیف موسیقی ایرانی و پرسش و پاسخ برگزار کرده است.

تمامی این مباحث توسط ارشد تهماسبی دنبال می‌شود که در واقع تمامی نوازندگان سازهای مختلف می‌توانند در آن حضور داشته باشند.

این کارگاه در تاریخ 30 آبان و اول آذرماه در آموزشگاه مهرورزان این شهر واقع در چهارراه مدر، خیابان امام خمینی، روبروی مدرسه فرهنگیان برگزار می‌شود.

علاقه مندان به شرکت در این کارگاه که تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه به فروشگاه موسیقی کامکار مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای 3333178 و 09176700847 تماس بگیرند.

استاد ارشد طهماسبی، نوازندهٔ ایرانی تار و سه‌تار است که در سال ۱۳۶۰، به عضویت گروه چاووش درآمده و دراین گروه، با حسین علیزاده، محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان همکاری کرد. ارشد طهماسبی، در سال ۱۳۶۰ کلاس‌های آموزش تار و سه‌تار تشکیل داد.

وی که مقدمات موسیقی را نزد محمدرضا لطفی فرا گرفت و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران، در کلاسهای لطفی و هوشنگ ظریف شرکت می‌کرد، همکاری‌های متعددی با حسین علیزاده در زمینه همنوازی و اجرای کنسرت داشته‌است. این دو نفر، نخستین موسیقی‌دانان ایرانی هستند که دونوازی تار اجرا کردند. وی با علیزاده در آلبوم‌های شورانگیز، راز و نیاز، صبحگاهی، دلشدگان و همنوایی همکاری کرده و همچنین کنسرت‌های بسیاری با علیزاده در اروپا و آمریکا اجرا کرده‌است. ارشد طهماسبی کتاب‌های بسیاری در مورد موسیقی ایرانی منتشر کرده و کاست‌ها و سی‌دی‌های بسیاری نیز در این زمینه ارائه کرده‌است. مهم‌ترین فعالیت وی در سال‌های اخیر، ایجاد مرکزی برای معرفی ساز تار، به نام «جایگاه تار»، بوده‌است. در این مرکز، سازهای قدیمی، وسایل شخصی اساتید تارنواز، مضراب‌های تارنوازان قدیم و اسناد تاریخی موسیقی ایران موجود است.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آبان 1392 - 04:26

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارگاه آموزشی استاد ارشد تهماسبی برگزار می‌شود | موسیقی ما