برنامه یاد بعضی نفرات
 
واکنش نوازنده ها و اعضای ارکستر سمفونیک به تعطیلی یکساله این ارکستر -
واکنش نوازنده‌ها و اعضای ارکستر سمفونیک به تعطیلی یک‌ساله این ارکستر - 2
کامیار ماندگاریان: هیچ قدم مثبتی ندیده‌‌ایم!
موسیقی ما - انتشار گزارش «نفس بکش ارکستر سمفونیک» در «موسیقی ما» بازتاب ها و واکنش های زیادی را در پی داشته و تعدادی از نوازنده ها و اعضای ارکستر سمفونیک، ضمن تائید جزئیات این گزارش، واکنش هایی را نیز نسبت به آن داشتند.

«کامیار ماندگاریان» از اعضا و نوازنده های این ارکستر در گفتگو با «موسیقی ما» در این باره اعتقاد داشت: «ارکستر سمفونیک ما از شهریور 1391 تا به امروز کاملا تعطیل است. اینقدر در سه چهار سال گذشته حقوق های ما عقب افتاد که نهایتا فعالیت های ارکستر به صورت کامل متوقف شد. ما حدود شش ماه صبر کردیم و سپس شکایت کردیم. آنها وکیل گرفتند و عنوان کردند که قراردادهای جدید می آوریم تا ثبت شود. پس از این ادعا که هیچ زمان هم عملی نشد ، حدود پنج یا شصت نفر از دوستان شکایت خود را پس گرفتند. چند نفر انگشت شمار هم در این جمع شکایت خود را پس نگرفتند اما همچنان همان قول ها و وعده ها پا بر جا است و ما هم هیچ قدم مثبتی را ندیده ایم!»

وی افزود: « تابستان امسال یک تجمعی در بنیاد «رودکی» انجام شد. ما با آقای «لطیف» صحبت کردیم و ایشان یک سری نمونه قرارداد برای ما آوردند. قراردادها را نشان دادند تا ما شکایت ها را پس بگیریم و اعلام شد که در مورد قرارداد جدید ، نحوه پرداخت حقوق و بیمه نوازنده ها صحبت می شود. طبق معمول بارها ثبت قرارداد جدید به تاخیر افتاد و هیچ اتفاق خاصی رخ نداد. ما هیچ وقت در ارکستر سمفونیک نماینده ای نداشتیم و هر اتفاقی که افتاده است بچه ها با هم عمل کرده اند. در آن تجمع تابستان نیز همگی با معاونت هنری وقت و سایر مسئولان صحبت داشتند. در طول این اعتراضات بچه ها از سوی مسئولین حرف خاص یا تهدیدی مطرح نشد. اما یک بار وکیلی که در کنار وزارت ارشاد حضور داشت به ما عنوان کرد که در صورت عدم صرف نظر از شکایت خودمان با مشکل رو به رو می شویم و او اسامی ما را به مقامات بالاتر ارجاع می دهد. البته با پیگیری هایی که از حراست و معاونت هنری داشتیم به کذب بودن این صحبت ها پی بردیم. روزی که آقای «علی مرادخانی» حکم معاونت هنری خود را دریافت کردند ، ما نامه ای نوشتیم و شرایط به صورت کامل برای ایشان شرح دادیم. درخواست ما این بود که هرچه سریع تر قراری تعیین شود تا بتوانیم صحبت های خودمان را مطرح کنیم و نامه را به آقای مرادخانی ارائه کردیم. اما هنوز هم هیچ تغییری حاصل نشده است. من حدود سه سال و نیم یا چهار سال است که با ارکستر سمفونیک به صورت قراردادی کار می کنم و در گذشته حضور من موردی بود. از زمانی در این ارکستر حضور دارم این مشکلات پرداخت حقوق ، قراردادها و بیمه ها وجود داشته است. »

این نوازنده در انتهای صحبت  هایش نیز گفت: «ببینید اگر این ارکستر مجددا تشکیل شود و روی صحنه برود قطعا برای وزارت ارشاد نیز مفید خواهد بود. یعنی ارکستر سمفونیک ما می تواند با اجراهایی که دارد هزینه خودش را تامین کند. به عنوان مثال برای یکی از برنامه‌های آقای «مجید انتظامی» ما از یک مبلغ خوبی مطلع شدیم که خود ایشان دریافت کردند اما به نوازنده ها نیز چیزی تعلق نگرفت. یا یک اجرای دیگر برای پزشکان بود که باز هم بابت آن حق الزحمه ای پرداخت نکردند. در حال حاضر خود من با ارکسترهای پاپ فعالیت می کنم و هزینه های زندگی خودم را اینگونه تامین می کنم. قسمت تأسف برانگیز داستان این است که نوازندگی ارکستر سمفونیک شغل ثابت برخی از نوازنده ها بود و در جای دیگری مشغول نبودند. یا بعضی از بچه ها ازدواج کرده بودند و با تعطیلی ارکستر به مشکلات زیادی در زندگی خود برخورد کردند.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 6 دی 1392 - 11:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کامیار ماندگاریان: هیچ قدم مثبتی ندیده‌‌ایم! | موسیقی ما