برنامه یاد بعضی نفرات
 
گزارش تفصیلی «موسیقی ما» از انتشار آلبوم جنجالی «خانه دوست کجاست»؛
علیرضا افتخاری: این اثر مورد تأیید من نیست
موسیقی ما - آلبوم «خانه دوست کجاست» با صدای «علیرضا افتخاری» و آهنگسازی و تنظیم «مهدی تاری» با اشعاری از «سهراب سپهری» در 8 قطعه چون رسم زندگی، اهل کاشانم و... از ظهر دیروز در سراسر کشور منتشر و توزیع شد و همزمان با انتشار این اثر، «علیرضا افتخاری» اعتراضهای تندی را نسبت به نوع انتشار این آلبوم و برخی موارد دیگر اعلام کرد.

این خواننده در این باره در گفتگو با «موسیقی ما» گفت: «فایل نهایی و خروجی این اثر بههیچوجه با من هماهنگ نشده و مورد تأیید من نیست.»

وی در ادامه افزود: «در مورد کیفیت محتوایی این اثر متأسفانه هیچ اطلاعی ندارم و مجموعه این اثر در بخشهای مختلفی از جمله صدا و آواز و سایر ظرائف، نسخه نهایی نبود.»

مدیربرنامههای این خواننده نیز ضمن تأیید صحبتهای «افتخاری» در این باره توضیح داد: «متأسفانه بیخردی برخی افراد باعث میشود که سابقه هنری اساتیدی چون آقای افتخاری زیر سوال برود.»

«کوهستانی» ادامه داد: «استاد همواره با حمایت از جوانان بی نام و نشان و زیر بال و پر گرفتن آنها سعی در حمایت از آنها دارد، اما متأسفانه این جوان، اتودهایی را که آقای «افتخاری» در اختیارشان قرار داده بود به صورت آلبوم منتشر کردهاند.»

پیگیریهای خبرنگار «موسیقی ما» در این باره به «مهدی تاری» (آهنگساز و تنظیمکننده آلبوم) ختم شد. هنرمندی که تمام صحبتهای علیرضا افتخاری خطاب به او گفته شده و در این بین این آهنگساز ضمن تکذیب تمام صحبتهای افتخاری، اعتقاد دارد: «همه شواهد در اختیار ماست که این اثر نسخه نهایی است و خود ایشان هم آن را تأیید کردهاند. من 10 روز پیش هم در منزل ایشان بودم که خودشان ضمن تعریف و تمجیدهای فراوان، این آلبوم را اثری متفاوت و قابلتوجه لقب دادند. اینکه ایشان چطور ادعا کردهاند آلبومی که دارای مجوز نشر و ثبت در کتابخانه ملی است، هنوز نهایی نشده، برای من عجیب است. اما اصل ماجرا چیز دیگری است. ایشان در حین حضور در این اثر، به صورت همزمان مشغول کار کردن بر روی دو آلبوم دیگر به آهنگسازی استاد «فریدون خشنود» و «حسین پرنیا» بودند و با توجه به اینکه چند سالی هست که آلبومی از ایشان منتشر نشده، تمایل داشتند که قبل از انتشار آلبوم «خانه دوست کجاست» آن دو آلبوم دیگر را به بازار بفرستند. این روند غیرحرفهای و اصرار بر آن باعث شده که حالا ایشان نسخه نهایی این آلبوم را «اتود» تلقی کنند و با بهانههای فراوان سعی در به تعویق انداختن انتشار این اثر داته باشند.»

«تاری» در ادامه افزود: «آقای افتخاری چند روز پیش با برادر و مدیربرنامههای من صحبت کردهاند و با گفتن جمله «سهراب سپهری، شخصیتی بزرگ و ماندگار در ادبیات ایران است و این آلبوم هر زمانی که به بازار بیاید، فرقی نمیکند»، خواستار تعویق انتشار این اثر شدند تا آلبومهای دیگرشان را وارد بازار کنند. این در حالی است که این آلبوم با هزینهای سنگین که از سوی اسپانسر تأمین شده بود، مدتها است که در صف انتشار قرار دارد و این آخرین ترفند ایشان برای تأخیر در انتشار این اثر بوده است. تهیهکننده آلبوم هم بعد از اینکه فهمید آقای افتخاری دو آلبوم دیگر را هم همزمان با این آلبوم تولید کردهاند و در انتظار مجوز نشر آنها هستند، تصمیم گرفت که آلبوم را منتشر کند و طبق قراردادهای مکتوبی هم که بین ما و ایشان هست، اقدامشان کاملاً قانونی و البته حرفهای بوده است.»

عصر دیروز «علیرضا افتخاری» با انتشار یادداشتی مراتب ناراحتی خود را بابت انتشار این آلبوم اعلام کرده و پیش از اینکه صحبتهای «مهدی تاری» در رسانهها منتشر شود، در این باره گفته بود: «متأسفانه در شرایط نامطلوب متوجه شدم اثر سهراب که با قلب و روح من عجین شده با رویکردی غیرتخصصی و بدون مطالعه به بازار عرضه شده است و این در شرایط فعلی باعث شوک سهمگینی بر من گردیده است. آیا تعاریف یک اثر فرهنگی نباید بر مبنای فکری روشن و صبورانه باشد؟ بنده از روح سهراب خجالت می‌کشم. ای وای ای وای وای ...بنده از روح سهراب و رسالت عظیم که بر تاریخچه هنرم که در این مرز و بوم پیچیده‌ است خجالت می‌کشم. سهراب مرا ببخش...سهراب مرا ببخش!»

پیگیریهای خبرنگار «موسیقی ما» در این باره ادامه دارد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1392 - 01:41

دیدگاه‌ها

دوشنبه 23 دی 1392 - 15:13

آدم نميدونه چيو باور كنه
استاد افتخارى عزيز اميدوارم كه ناراحتيتون از اين بابت رفع بشه

دوشنبه 23 دی 1392 - 17:24

چه اتفاقهای عجیب غریبی میفته!!!استاد افتخاری انشا...این مشکل و ناراحتی حل بشه.
پیش میاد دیگه!!!!!!!!!

دوشنبه 23 دی 1392 - 17:54

جالبه یکی میشه مثل علیرضا افتخاری یک هفته در میون البوم میده .
.یکی هم میشه مثل محمد اصفهانی قرن به قرن البوم میده هیچ رغبتی برا ارائه یک اثر جدید هم نداره ..
ارزش کار هر دو داره به شدت پایین میاد ..

دوشنبه 23 دی 1392 - 18:42

والا جناب افتخاری شما چه حمایتی از جوانان میکنید؟یک مبلغ مشخص میگیرید و یک کار رو میخونیدحالا هر کس آهنگساز باشه!من این آقا تاری رو نمیشناسم ولی میدونم حق دارن چون با روند کارشما آشنام.

دوشنبه 23 دی 1392 - 19:50

آلبوم زیبایی است
به همه توصیه میکنم که گوشش بدید

دوشنبه 23 دی 1392 - 20:54

آخه استاد افتخاری کجا زود به زود آلبوم میده الان؟؟؟

دوشنبه 7 بهمن 1392 - 14:17
امیر

بر فرض هم که زود به زود آلبوم بده چه اشکالی داره؟ وقتی صدا عالی باشه ماه به ماه آلبوم بده - الحسود لایسود

2.182.77.156
دوشنبه 23 دی 1392 - 21:45

دقیقا عین بلایی که حامد هاکان تو آلبوم نفرین سر محسن چاووشی آورد.

دوشنبه 23 دی 1392 - 22:17

الحق و الانصاف آلبومی است شاهکار...
استاد افتخاری نازنین دستتان درد نکناد که اینچنین نغمه آفریده اید؛ جناب تاری، خدا قوت...
به دوستان توصیه می کنم که این آلبوم زیبا را گوش بدهند، روح آدمی تازه می شود، در این غوغای یک نواختیِ صداها...

بنده که چند بار آلبوم را گوش داده ام، با حرف استاد موافقم، چرا که به نظر می رسد یک جاهایی کار، به شکل خوانش نهایی نیست؛ به مثل در قطعه ی «گلستانه». افزون بر این طراحی جلد آلبوم هم بسیار ابتدایی و سرسری است که نه در شأن چنین کار فاخر و بدیعی است و نه در شأن استاد افتخاری و نیز آهنگساز جوان و خلاقِ اثر؛ استاد حق دارند از این بابت ناراحت باشند.
اما استاد افتخاری عزیز، با وجود این نقص های جزیی، این مجموعه چون قند مکرر کام بنده را شیرین کرده و حال و هوای دل افسرده ام را در این روزها بسیار عوض کرده است؛ خیلی ممنونم از اینکه خواندید برای دل دوستدارانتان...

سه شنبه 24 دی 1392 - 16:23

این آلبوم فوق العاده است . حتما دوستان گوش بدن.

سه شنبه 24 دی 1392 - 19:13

اقای افتخاری در کل عادت دارن جنجالسازی کنن تا از این سکوت خبری که گریبانگیرشون شده بیرون بیان و یک نمونه ش هم اون رفتار عجیب و غریب و در اغوش گرفتن اقای احمدی نژاد بود.

پنجشنبه 26 دی 1392 - 12:36
مهدی

لطفا تو حرف نزن ، کی از شما نظر خواسته که همه جا اظهار فضل میکنی، ...در حد هنرمندان موسیقی سنتی هم نظر بدی
فعلا بچسب به همون یه اصطلاح خودت استاد کبیر

37.254.35.139
پنجشنبه 26 دی 1392 - 23:48
امیرحسین امیری

زبان بریده به کنجی نشسته صمم بکم / به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم...
خواهش می کنم شما از چیزی که ذهنت گنجایش درکش را نداره صحبت نکن!
هر وقت استادددد چاوشیتون کاری اجرا کردن بقیه را به فیض برسون!
درک این آلبوم و صدای علیرضا خان افتخاری برای شما به شدت ثقیل است، شاید با گذشت چند سال از سنت بتوانی حرف بنده و دوستانم را بفهمی...

151.243.16.144
جمعه 18 بهمن 1392 - 14:05
حسین

ببخشید چاوشی کی استاد شد ما نفهمیدیم؟؟!!!!!جل الخالق!!
خواهش میکنم استاد افتخاری رو با بقیه مقایسه نکنید هر کس در مقام خودش

2.189.66.13
چهارشنبه 25 دی 1392 - 21:42

عالی عالی .واقعا استاد افتخاری چهره برجسته اواز ایران است.اگر شجریان استادی مثل افتخاری داشت شاید خیلی بهتر می شد.مرحبا به استاد تاج که این نابغه را پرورش داد.

پنجشنبه 26 دی 1392 - 01:16
نوید (طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر) ترابی(طرفدار استاد محسن چاوشی کبیر)

چیییییییییییییییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یه بار دیگه بگووووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه شجریان استادی مثل چی داشتن الان بهتر بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وای خدا با کیا شدیم 75 میلیون

2.147.164.206
شنبه 28 دی 1392 - 09:21
کاظم

نوید جان توکه طرفدار چاوشی هستی و سینه چاکشی...در مورد موسیقی سنتی نظر نده اگه با چاوشیت مقایسش کردن بپر وسط

78.39.117.185
جمعه 23 اسفند 1392 - 19:14
آرمین

عزیزم منظورش این بود که اگر استاد شجریان، مثل استاد افتخاری، استادی به خوبی استاد تاج داشتن، بهتر بود. همونطور که تو چاووشی رو(که البته منم دوسش دارم) استاد کبیر میدونی ایشونم نظر خودشو داره و محترم. ولی خب کلن قضاوت در مورد موسیقی سنتی و اساتیدش کار طرفداران پاپ نیست.

41.218.37.47
پنجشنبه 26 دی 1392 - 12:39

چرا این آلبوم در لیست آلبوم های جدید قرار نگرفته؟

جمعه 27 دی 1392 - 11:39

موسیقی ما خیلی ناجوانمردانه و غیره حرفه ای عمل می کنه...و کلا با استاد افتخاری مشکل داره...یه هفته است آلبوم استاد اومد و هنوز تولیست آلبوم های جدید نیست...

شنبه 28 دی 1392 - 06:56
مهدی

با این گفته کاملا موافقم.

37.254.32.210
شنبه 28 دی 1392 - 02:27

هنوز البوم های استاد افتخاری قشنگن ولی آلبوم های قدیمی ایشون مثل نیلوفرانه، هنگامه، مقام صبر، شور عشق، امان از جدایی، خنده بارون و ... فوق العاده و تکرار ناپذیرن

یکشنبه 17 فروردین 1393 - 14:42

با احترام به همه استادان و زحمت کشان موسیقی و مخصوصا سنتی ،
میخوام بدونم شما ها که سر استاداتون دارین دعوا میکنین ، شده تا حالا یکی از آبوم های همون استاد رو برین از بازار پول بدین و بخرین ؟

جمعه 5 دی 1393 - 17:15

سلام بر دوستداران موسيقي بويژه سنتي. شجريان ، افتخاري ، ناظري و ... همه خوبن. حالا ممكنه يكي صدا و آثار يك خواننده رو بيشتر بپسنده . بعضيها نه به موسيقي بلكه به حواشي بي اهميتش مي پردازن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا افتخاری: این اثر مورد تأیید من نیست | موسیقی ما