برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده گروه «پالت» در گفتگو با «موسیقی ما»:
امید نعمتی: می‌خواهیم مثل روز اول که فقط خودمان «پالت» را می‌شناختیم موزیک بسازیم
موسیقی ما – از تابستان سال جاری تور کنسرت های گروه «پالت» آغاز شد و آنها سفر خود را از تهران آغاز کردند. آلبوم «آقای بنفش» را در شهرستانهایی نظیر سنندج ، شیراز و گرگان روی صحنه بردند. سپس به اروپا سفر کردند و در شهرهایی نظیر آمستردام ، پاریس ، میلان ، استکهلم و گوتنبرگ به اجرای برنامه پرداختند. بی خبری طولانی مدت از این گروه باعث شد تا با «امید نعمتی» خواننده پالت گفتگویی انجام بدهیم و از فعالیت های جدید آنها مطلع شویم.
 
  • *از فعالیت های اخیر گروه «پالت» چه خبرهایی برای ما دارید؟
یک تور کنسرت سخت و فشرده را داشتیم که از تهران آغاز شد و در شهرستانها ادامه داشت و نهایتا به اروپا ختم شد. پس از بازگشت به ایران با یک موزیسین آلمانی که چند هفته در ایران بود همکاری کردیم و دو ترک ساختیم. پس از آن دیگر خیلی خسته بودیم و یک مدت استراحت کردیم. الان مشغول کار بر روی آلبوم دوم هستیم. پیشنهاد برگزاری کنسرت برای بعد از محرم و صفر را داشتیم اما این کار را نمی کنیم. می خواهیم عین روز اول که فقط خودمان پالت را می شناختیم موزیک بسازیم و کارهای جدید انجام بدهیم.
 
  • *این جمله آخر به چه معنا بود؟ یعنی نمی خواهید آثارتان زیاد برای مخاطب تکرار شود؟
مساله ما این است که باید تولید آلبوم دوم را آغاز می کردیم که خودش پروسه طولانی و سختی را دارد. باید مطالعه کنیم و به استودیو برویم و موسیقی بسازیم. احتمالا در این مدت بیشتر به این بخش بپردازیم.
 
  • *استارت تولید آلبوم دوم را زده اید؟
خیلی از آهنگ ها را داریم. چند روز پیش بررسی کردیم دیدیم به جز آلبوم «آقای بنفش» خیلی آهنگ جدید داریم! روی آلبوم دوم حساس هستیم و ترجیح می دهیم کاری مثل آقای بنفش باشد که مخاطبان از شنیدن آن خوشحال شوند و باز هم تعجب کنند و یک صدای جدید داشته باشد.
 
  • *برنامه ای برای زمان انتشارش دارید؟
خیلی دوست داشتیم که پیش از عید نوروز و در سالگرد انتشار آقای بنفش ، آلبوم دوم منتشر شود. ولی با حساسیت هایی که ما داریم به احتمال خیلی زیاد به سال آینده موکول می شود و واقعا تاریخ قطعی نمی توانم بگویم.
 
  • *در این آلبوم با شخص یا گروه جدیدی همکاری خواهید داشت؟
قطعا همکاری های جدیدی خواهیم داشت. در آلبوم قبلی مثلا با «مهدی ساکی» و «فراز عقیلی» همکاری کردیم. ولی در این آلبوم قطعا «سردار سرمست» به عنوان نوازنده پیانو و آکاردئون و «امین طاهری» به عنوان نوازنده درامز و پرکاشن با ما خواهند بود. هنوز در مورد افراد دیگر چیزی قطعی نشده است ولی قطعا می خواهیم با چهره های متفاوت همکاری کنیم.
 
  • *از این موزیسین آلمانی یعنی «گیزبرت زوکنیپهاوزن» برای ما بگویید و همکاری با او چگونه شکل گرفت؟
اصلا می خواهم بگویم ما دوست داریم با موزیسین های مختلف دنیا همکاری کنیم. پس از بررسی هایی که داشتیم و با همکاری بخش فرهنگی سفارت کشور آلمان با آقای گیزبرت ارتباط برقرار کردیم. ما تمایل داریم با موزیسین های همه کشورها ارتباط و همکاری مشترک داشته باشیم ولی حصول این خواسته به شرایط و همراهی سفارت های آن کشورهای نیز باز می گردد.
 
  • *از تور اروپایی پالت بگویید و اینکه در شهرهایی روی صحنه رفتید که کمتر موزیسین ایرانی تا کنون اجرای برنامه در آن شهرها را تجربه کرده است.
واقعا استقبال ایرانی ها برای خود من شگفت انگیز و پرهیجان بود. ما قصد داشتیم در یک فستیوال در شهر کلن آلمان شرکت کنیم و در آن فستیوال باید حضور پیدا می کردیم. یک ماه قبل از حرکت از ایران رایزنی هایی را انجام دادیم تا در شهرهای دیگر اروپا نیز بتوانیم برنامه داشته باشیم. در این بین موفق شدیم از طریق دوستان خودمان چند شهر را هماهنگ کنیم و برخی از کسانی که در زمینه برگزاری کنسرت های ما فعالیت داشتند تجربه اول خود در این حوزه را پشت سر می گذاشتند. به سختی و آن زمان که در جریان تور شهرستانها بودیم این برنامه ها هماهنگ شد. بیست روز در اروپا بودیم و هفت اجرا را روی صحنه بردیم. زمان کمی داشتیم و فکر می کردیم تبلیغ کمی انجام شده باشد ولی استقبال خیلی خوب بود و کنسرتهای بسیار موفقی از نظر خود ما برگزار شد.
 
  • *در این کنسرت ها مخاطب خارجی هم به تماشای برنامه شما می آمد؟
بله. من قبلا با گروه های دیگر تور خارج از ایران را تجربه کرده بودم ولی این بار برای من خیلی جذاب بود و مخاطب غیرایرانی زیادی داشتیم. در فرانسه چند بازیگر فرانسوی به تماشای برنامه آمدند و بعد با ما ارتباط گرفتند. در کشورهای دیگر هم موزیسین ها و مردم غیرایرانی کنسرت ما را دیدند و این مساله من را خیلی خوشحال و امیدوار کرد.
 
  • *با این مخاطبان خارجی ارتباط رو در رو داشتید؟
ارتباط زیادی داشتیم. یک بازیگر مشهور فرانسوی بود که بعد از برنامه یک مدت طولانی در مورد موزیک با هم بحث کردیم و ایده های خیلی خوبی هم داشت. فکر می کنم اگر رفت و آمدها راحت باشد و گروه های موسیقی بتوانند با هنرمندان سایر نقاط دنیا معاشرت موسیقایی داشته باشند خیلی خوب است. باید قبول کنیم که موزیک ما نسبت به دنیا و حتی کشورهای عربی و ترکیه هم عقب تر است. معاشرت موسیقایی با سایر نقاط دنیا باعث می شود گروه های موسیقی از خودشان بیرون بیایند و ببینند که در موسیقی دنیا چه خبر است.
 
  • *موسیقی سنتی و موسیقی تلفیقی ما در سایر کشورهای دنیا هم شنیده شده است. فکر می کنید موسیقی پاپ ما هم بتواند در کشورهای دیگر مخاطب غیرایرانی داشته باشد؟
فکر می کنم در این ارتباط با دنیا مساله بیشتر موزیک باشد. موزیک سنتی یا تلفیقی ایران برای دنیا جالب است و صدای خاصی دارد که شاید برای آدم های مختلف در نقاط مختلف دنیا جالب باشد. ولی بعید می دانم موسیقی پاپ برای مخاطب غیرایرانی جذابیت داشته باشد زیرا بیشتر می توان روی شعر آن حساب کرد که آنها هم متوجه نمی شوند. عموما موزیک های پاپی که من می شنوم به لحاظ موسیقی خیلی غنی نیستند.
 
  • *دلیل توقف برنامه های داخل ایران شما چه بود و چرا روی تور اروپا متمرکز شدید؟
دوست داشتیم حرف جدید بزنیم و با دست پرتر برنامه اجرا کنیم. خودمان هم دلمان برای خلق موزیک تنگ شده بود. تصمیم گرفتیم که در یک فضای آرام تر مطالعه بیشتری داشته باشیم.
 
  • *یعنی تا انتشار آلبوم جدید در تهران روی صحنه نمی روید؟
بعید می دانم. پیشنهادهای وسوسه انگیزی برای کنسرت در تهران داریم ولی مقاومت می کنیم!
 
  • *و صحبت پایانی؟
در کشورهای دیگر اجرای برنامه داشتیم ولی واقعا هیجانی که در ایران و مخصوصا در شهرستانها داشتیم در هیچ جای دنیا وجود ندارد. تاکید می کنم هدف اول ما این است که در شهرستانهای ایران کنسرت داشته باشیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1392 - 10:30

دیدگاه‌ها

جمعه 4 بهمن 1392 - 01:28

منو بشنو از دور
دلم می خواهدت
هر روز با آواز
دلم می خواندت
می گویمت به باد
باد می نالدت
می ریزمت به ابر
ابر می باردت...
امیدوارم گروه پالت همیشه موفق باشه و همین طور متفاوت.

جمعه 4 بهمن 1392 - 18:37

پس کی از کنسرت مازیار گزارش منتشر میکنین؟ دیگه دارم از دستتون دلگیر میشم:(

یکشنبه 6 بهمن 1392 - 11:18

گروه واقا هنرمندی هستند. موفق باشید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود امید نعمتی: می‌خواهیم مثل روز اول که فقط خودمان «پالت» را می‌شناختیم موزیک بسازیم | موسیقی ما