برنامه یاد بعضی نفرات
 
جشنواره فجر بايد موسيقي پاپ را جدي بگيرد
عباس سجادی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما:
جشنواره فجر باید موسیقی پاپ را جدی بگیرد
موسیقی ما- سیدعباس سجادی گفت: جشنواره موسیقی فجر، فرصتی برای تنفس اهالی موسیقی و هنر موسیقی است.سیدعباس سجادی؛ مشاورمعاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با موسیقی ما درباره جشنواره موسیقی فجر و الزام وجود این جشنواره گفت: جشنواره موسیقی فجر و هر جشنواره هنری دیگری که درکشور برگزار می‌شود، فرصتی مناسب برای تنفس اهالی موسیقی است. اما‌ای کاش این جشنواره‌ها جدا از بدنه دولتی خود باشند.

وی افزود: اعتقاد شخصی من بر این است که این جشنواره‌ها کاملا باید جدا از بدنه دولت و بدون حمایت‌های دولتی برگزار شوند تا برگزاری آن‌ها باری به گردن دولت نباشند. البته دولت می‌تواند به شکل سمبولیک برگزار کننده باشد و جایگاه خود را حفظ کند ولی با برگزاری جشنواره‌هایی مشابه بار دولتی کمتر شود.

سجادی در ادامه با تاکید بر اینکه این جشنواره‌ها توسط بخش‌های خصوصی برگزار شود، گفت: در عین اینکه بخش‌های خصوصی مانند خانه موسیقی، انجمن موسیقی و این جی او‌های مختلف برگزار می‌شوند باید مورد حمایت دولت واقع شوند تا به لحاظ اجرایی بهتر برگزار شوند. چنین چیزی از بعد روانی خیلی به صرفه است چرا که بسیاری از هنرمندان وابسته بودن جشنواره‌های مختلف به دولت خوشایندشان نیست. به هر شکلی نسبت به آن‌ها حساسیت نشان می‌دهند و به نوعی با دولتی بودن جریان هنر مشکل دارند.

وی افزود: اینکه بعضی‌ها از دولتی بودن هنر آزرده می‌شوند، بر می‌گردد به روحیه هنرمند‌ها که نیازمند بررسی جدی و جامعه‌شناسی است. هر چه قدرسایه دولت از سر هنر کمتر شود، استقبال عمومی بیشتر خواهد بود.

این مسول در پاسخ به اینکه چشم انداز جشنواره موسیقی فجر را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: جشنواره موسیقی فجر باید به سمت واگذاری به بخش خصوصی برود. همانطور که در سینما در بخش مردمی سیمرغ می‌گیرد باید در موسیقی هم برای بخش مردمی جایزه تعیین کرد تا انعکاس خوبی داشته باشد. همین باعث می‌شود مردم استقبال خوبی کنند.

سید عباس سجادی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به بخش پاپ جشنواره داشت و گفت: موسیقی پاپ باید به شکل جدی تری در جشنواره موسیقی فجر مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه فقط به عنوان می‌ه‌مان حضور داشته باشد. بخش موسیقی پاپ نیز باید به صورت رقابتی برگزار شود چرا که چه ما بخواهیم و چه نخواهیم موسیقی پاپ در جامعه و در بین جوانان جریان دارد، پس باید آن را جدی گرفت تا به شکلی کاملا جدی حضور خود را اعلام کند.
منبع: 
اختصاصي موسيقي ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1392 - 12:43

دیدگاه‌ها

شنبه 26 بهمن 1392 - 17:58

اقا چرا اهنگ زمستون وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی رو تو سایتتون نمیزارید معرکه هست این کار.........................

یکشنبه 27 بهمن 1392 - 10:33

چرا آهنگ علی عبدالمالکی به نام زمستونو نمیزارید تو سایت ؟ طبیعیه چون میترسید سرورهاتون جلوی لشگر هواداران وسعت صدای ایران علی عبدالمالکی کم بیاره , همین آقای شهاب رمضان بعد از 2 تا آلبوم و چند سال تازه داره یه کنسرت میزاره ولی علی ما اونقدر طرفدار داره که اگه یه ماه هرروز توی همه ی شهرها کنسرت بزاره بازم سالنا پر میشن . علکی نیست که با وجود نبود حتی یک آلبوم مجاز تونسته بره جشنوار فجر . آخه چرا آهنگ رمستونو نمیزارید ؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جشنواره فجر باید موسیقی پاپ را جدی بگیرد | موسیقی ما