برنامه یاد بعضی نفرات
 
پرونده‌ای برای آلبوم «خوشبختی» حمید عسکری – 1
شهاب اکبری: نقطه قوت «خوشبختی» تغییرات بزرگ «حمید عسکری» بود
موسیقی ما – چهارمین آلبوم «حمید عسکری» روز پانزدهم بهمن ماه روانه بازار شد. او در مصاحبه های قبلی خود اعلام کرده بود که در این آلبوم با حفظ استایل به سراغ فضاهای جدیدتری رفته است. همینطور هم بود و قطعاتی از او در آلبوم «خوشبختی» شنیده شد نسبت به سه گانه آلبوم های «کما» متفاوت بود. «شهاب اکبری» در این آلبوم و با تنظیم هفت قطعه اولین تجربه کاری خود با عسکری را پشت سر گذاشت. بخش اول پرونده سایت «موسیقی ما» برای آلبوم خوشبختی به گفتگو با این تنظیم کننده اختصاص دارد که در ادامه می خوانید:
 
  • *از شروع همکاری با «حمید عسکری» بگویید و اینکه چگونه وارد پروژه آلبوم «خوشبختی» شدید؟
از سه یا چهار سال قبل صحبت هایی بین من و «حمید عسکری» مطرح می شد اما هیچ موقع طرح همکاری ما جدی نشده بود. پیش از این آلبوم صحبت ها جدی تر شد و کار را آغاز کردیم.
 
  • *ایده های این آلبوم از چه زمانی شکل گرفت و چه مراحلی را با هم سپری کردید؟
ماجرای ساخت این آلبوم به زمان کنسرت های حمید در آمریکا باز می گردد. فکر می کنم ملودی «بزن بارون» اولین قطعه ای بود که برای من از آمریکا ارسال کرد و قرار شد که تنظیم آن را انجام دهم. این قطعه را ماکت کردم و از طریق اینترنت در تماس بودیم و با هم در مورد آن مشورت می کردیم. این شروع کار بود و پس از بازگشت او ترک های دیگر آلبوم را هم پیش بردیم.
 
  • *چرا تنظیم هفت قطعه در این آلبوم را انجام دادید؟
چون تا جایی که من یادم هست طی سال‌های اخیر در هیچ آلبومی این تعداد تنظیم نداشتید. همکاری هایی که با دوستان خواننده داشتم چنین روندی داشته است. امکان دارد در آلبوم بعدی حمید تعداد کمتری کار داشته باشم. در این آلبوم استایل ملودی ها به گونه ای بود که شاید حمید فکر کرده است که با فضای من سازگاری بیشتری دارد.
 
  • *خودتان در مورد سایر بخش های این آلبوم و قطعات دیگر آن چه نظری دارید؟
در بخشی که به من مربوط می شد سعی کردم اتفاق خوبی را در فضای حمید عسکری ایجاد کنم. چون حمید در یک فضای دیگر بود و ذهنیت متفاوتی نسبت به تنظیم ها داشت. در حیطه کار خودم سعی کردم که تغییراتی را ایجاد کنم و به نوعی می خواستم هم تغییر ایجاد شود و هم اینکه خود حمید دوست داشته باشد. برای خود من ترانه اولویت بالایی دارد ولی ترانه های این آلبوم در سطح خیلی بالایی قرار ندارند. البته او از آلبوم های قبلی انتخاب های بهتری داشت و هر کدام از قطعات هم حرف هایی برای گفتن دارند. به نظر من در آلبوم بعدی قطعا انتخاب ترانه های او بهتر و بهتر خواهد شد. در بخش ملودی ها هم حمید کارها را می ساخت و با مشورت هم در مورد آغاز تنظیم تصمیم می گرفتیم. حمید خواننده ای است که به نظر تمامی عوامل آلبوم احترام می گذارد و تمامی نظرات برایش اهمیت بالایی دارد.
 
  • *آیا همین مقوله ترانه را می توانیم به عنوان یک نقطه ضعف در نظر بگیریم؟
من حساسیت زیادی روی بخش ترانه دارم. ترانه های حمید نسبت به آلبوم های قبل او خیلی بهتر است ولی فکر می کنم باز هم می تواند بهتر باشد. در آلبوم بعدی اگر قرار باشد که با هم همکاری کنیم سعی می کنم حمید را راضی کنم که ترانه های متفاوت تری را انتخاب کند. زیرا به نظر من سرنخ یک موزیک ، ترانه است.
 
  • * چه نقاط قوتی را این آلبوم می بینید؟
بیشترین بار مثبت و نقطه قوت خوشبختی تغییرات بزرگ حمید عسکری بود. احساس می کنم حمید برای این آلبوم احتیاج به یک تغییر بزرگ داشت و قطعا در تحولات اینچنینی نظرات مثبت و منفی زیادی وجود دارد. فکر می کنم اصل داستان همان تحولات در سبک او بود و از این پس با یک حمید عسکری جدید مواجه خواهیم شد.
 
  • *همین تغییراتی که اشاره کردید اتفاقا در قطعاتی که توسط شما تنظیم شده است بیشتر به چشم می خورد. خود حمید عسکری از ابتدا این تصمیم را داشت؟
زمانی که او به سراغ من چنین قصدی را داشت و قرار شد که مردم یک حمید عسکری دیگر را بشنوند. آنقدری که از دست من و سایر عوامل آلبوم بر می آمد بهترین ها را انجام دادیم و کوتاهی نکردیم.
 
  • *این قبیل تحولات معمولا با واکنش های مختلفی همراه می شود. در این مدت دو هفته ای چه نظراتی را از مخاطبان و یا اطرافیان خود دریافت کرده اید؟
نظرات منفی هم شنیده ام ولی کلیت کار خوب بوده است و بازخوردهای مثبت بیشتری را دریافت کرده ام. فضایی که کار کردیم را دوست داشتم و سعی کردم به نوعی علاوه بر ایجاد اتفاقات جدید ، مخاطبان هم کارها را دوست داشته باشند.
 
  • *حمید عسکری یکی از خواننده هایی است که تمامی ملودی های آلبوم هایش را خودش می سازد. فکر می کنید با وجود این تغییرات بهتر نبود که به سراغ ملودی سازهای جدید هم برود؟
حمید یکی از بهترین ملودی سازهای موسیقی پاپ است و همیشه از این بخش کاری خود جواب گرفته است. خیلی از کارهای او را هم مردم دوست دارند و ایراد خاصی ندارد که برای خودش نیز این کار را انجام دهد. اگر که در این بخش هم از من نظر می خواست حتما به او پیشنهاد می کردم که ملودی های افراد دیگر را نیز امتحان کند. شاید با حس حمید عسکری و ملودی یک شخص جدید اتفاقات بزرگی ایجاد شود. من همیشه از تنوع استقبال می کنم و دوست دارم که تجربیات جدید داشته باشم. باز هم می گویم که اگر او برای آلبوم خودش ملودی بسازد بد نیست زیرا سابقه و تجربه بسیار خوبی دارد.
 
  • *و از فعالیت های شخصی خودتان در عرصه خوانندگی چه خبر؟
دو کار جدید دارم که خودم خیلی آنها را دوست دارم. هنوز به اینکه بخواهم موزیک بازاری تولید کنم فکر نکرده ام ولی فعلا کاری که با قلبم دوست دارم را انجام می دهم. یکی از اینها به مرحله انتشار نزدیکتر است و طی روزهای آینده از طریق سایت «موسیقی ما» در اختیار مخاطبانم قرار خواهد گرفت.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1392 - 09:50

دیدگاه‌ها

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 13:11

این نظر شما واقعا از روی احساسه نه واقعیت
البته همه افرادی که کار میکنن با البوم هر خواننده باید دفاع کنن
این البوم همه چیش یکنواخت بود از خوندن تا تنظیم

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 13:12

چقد این آلبوم ضعیف بود! باز خداروشکر که قطعه هایی مثل تقاص و خوشبختی تو آلبوم بودن که یه خرده از ضعفای بی شمار آلبوم رو بپوشونن! البته قطعه یکشم خوب بود
احساس میکنم یه سری از خواننده هامون روز به روز دارن پس رفت میکنن!

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 21:29
شیما

برعکس شما معتقدم که حمید به روزهای خوبش برگشت با این آلبوم

148.251.16.141
سه شنبه 6 اسفند 1392 - 13:13

البوم خوبو قابل قبولی بود

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 13:30

بهترین آلبوم سال
دمتان گرم

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 14:00

به نظرمن تراک های هوای گریه و آهنگی که دوست داشتی و تقاص حرفای زیادی واسه گفتن داشت.

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 14:41

با همه احترام و بدون در نظر گرفتن کاور مسخره آلبوم و همچنین کاور یک موزیک عربی، این آلبوم در امتداد واپسگرایی بود و خودشم متوجه این قضیه شد... امیدوارم جبران کنه...

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 15:04

از هر کسی که در یه آلبومی نقش داشته سوال کنید که بازخوردهای آلبوم چطور بوده اون شخص به طور قطع جواب میده که بازخورد مثبت داشته !
آخه نمیدونم کدوم قسمت از این آلبوم بار مثبت داشته. مگر اینکه طرفدارای متعصب بیان بگن آلبوم خوبی بوده..

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 16:48

آخه تغییر به چه قیمتی ، کسی که قبلاً آهنگ کاوری نداشت بیاد توو یه آلبوم سه کاور داشته باشه ؟؟ یا غیر از کاور ، آهنگایی توو رگه های ترکی عربی بسازه ؟؟ این شد تغییر یا پسرفت ؟؟ منی که طرفدار پروپاقرص حمید بودم و تموم آلبوم و تک آهنگاشو بیش صد بار گوش میدادم ، ولی این آلبوم ارزش یه بار گوش دادن رو هم نداره.

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 19:22

سلام
من از طرفداران محسن یگانه هستم شهاب رو هم از این طریق میشناسم
کاری به فعالیت های اخر شهاب ندارم کلا شهاب اکبری هنرمند بزرگی هست..
من تنظیم های قدیمی ترش رو بیشتر دوس دارم
ایشالله موفق باشه

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 21:17

به نظر من حمید عسکری در این آلبوم پیشرفت چشمگیری داشته و من که از طرفداراش بودم و بعد از کمای 3 نا امید شده بودم دوباره حسابی عاشقش شدم

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 21:27

حمید در این آلبوم بازگشتی عالی به روزهای اوجش داشت و فقط متاسفم که خاطر آلبوم نا موفق قبلی این آلبوم کمتر شنیده شد
البته به مرور حمید عزیز با کنسرت ها و تک قطعه هایی که منتشر می کنه دوباره شماره یک میشه

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 22:25

نسبت به کما ها ضعیف تر ولی در حد متوسط بود ولی سو ظن خیلی خوب بود

سه شنبه 6 اسفند 1392 - 22:55

بهترین و قشنگترین آلبوم حمید عسکری، کمای 1 بود. البته همین کمای یک دارای دو ورژن بود. ورژن اولیه خیلی بهتر از ورژن دوم بود! تو کمای 2 باز هم شاهد تغییرات مثبتی بودیم. مخصوصاً تو قطعه "خسته شدم" که عالی بود. کمای 3 نسبت به دو آلبوم قبلی ضعیف تر بود اما حداقل آهنگ های احساسی خوبی اجرا شده بود که این هم میشد یک فاز جدید از حمید عسکری.

اما آلبوم خوشبختی هیچ چیز خوبی برای ارائه نداشت. بجز قطعه اول و هفتم، باقی قطعات بشدت ضعف ترانه و تنظیم داشتن. به قول دوستمون آلبومی یکنواخت بود. حمید عسکری وقتی اسمش میاد، آدم دوست داره کاری در سبک " قسمت نمیشه" رو ازش بشنویم نه کارهای ضعیفی چون "هوای گریه، تقاص(یا ترانه ای فاجعه)، روزگار، بگو دوسم داری و سوء ظن" . در عوض ترانه آهنگی که دوست داشتنی فوق العاده ست! ولی این برای آلبومی با 11 قطعه خیلی کمه! هنرمندای ما فکر می کنن اگه از 12 تا 3 تاش خوب باشه بسه و می تونن با همون سه تا 30 تا کنسرت بدن! حمید عزیز پس چی شد کمای 1؟ امیدوارم زودتر تمرکزت روی کارهای خودت بیشتر بشه و وقت بیشتری برای کارهات بگذاری.

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 01:15

ترانه های آلبوم،اکثرا ضعیف بودن. ملودی ها هم طبق روال گذشته بود و تغییر محسوسی نداشت. فقط تنظیم ها کمی متفاوت شده بودن. چون خبری از میلاد ترابی نبود. در خوش بینانه ترین حالت ممکن، حمید عسکری تو این آلبوم درجا زد.

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 01:56

من یکی از مخاطبین محسن چاوشی هستم و یه انتقاد بزرگ نسبت به آقای اکبری دارم
بزرگنرین ضعف آقای اکبری اینه که اگر کار خوبی هم ارایه بده واسه آدمای اسم و رسم داره !
اگر تونستی یکی از تنظیمای خوبتونو واسه هنرمندایی که هنوز شناخته نشدن بزنی و اون اثر خودشو نشون بده هنره
من که تا حالا کار شاخصی ازش نشنیدم از خواننده های گمنام یکی دو تا بود که اونم به خاطر ترانه و ملودیش به دل مینشست نه تنظیم یکی از کارای سامان شاهی و یکی هم حمید مدیری همین
ولی در کل آلبوم خوبی نبود و امیدوارم از این به بعد بهتر کار کنید

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 07:03

تغییر بزرگ ؟!!

عجیبه.

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 11:35

ممنون از گزارش
لطفا خبري از حال و وضعيت جسمي مرتضي پاشايي عزيز در سايت بزاريد . خيلي نگرانيم
از تمامي دوستان عزيز خواهش ميكنم براي سلامتي مرتضي پاشايي عزيز دعا كنند . انشاالله خداوند سلامتي كامل به ايشون عطا كند . آمين .
موزيك ما لطفا تاييد كنيد تا تمامي دوستان براي شفاي ايشون دعا كنند . ممنون .

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 12:55

از حمید عسکری انتظار بهتر از اینارو داشتم.... این آلبوم در حد خود حمید عسکری نبود....

چهارشنبه 7 اسفند 1392 - 18:45

دمتون گرم.. به امید همکاری بیشتر این دو نفر. موسیقی ما ممنون لطفا ادامه بده.

پنجشنبه 8 اسفند 1392 - 14:33

من حمید عسگری رو خیلی دوست دارم و همه ی اهنگاشو گوش دادم ولی چندتا انتقاد ازش دارم:
1-حمید عسگری به سلیقه ی مخاطباش احترام نمیزاره.آقا حمید یادت باشه که شما با کما1 بر سر زبون ها افتاد.به قول دوستمون وقتی اسم حمید عسگری میاد همه انتظارشنیدن اهنگی مثل "قسمت نميشه" يا "وقت رفتن" رو بشنون!
2-حمید عسگری عزیز واقعا چه لزومی داره که حتما از شعر و آهنگ خودت استفاده کنی؟ به نظر من و خیلی های دیگه بهتره یکی 2تا از بهترین شعرات و آهنگات رو استفاده کنی تا اینکه همشو خودت بگی وبسازی!
3- خوبه که یکی 2تا اهنگ شاد هم میخونی ولی شعی کن کارای بهتری بخونی...اهنگای شادی که میخونی خیلی سطحی و دم دستیه
4- یک جمله ای رو تو ترانه هات تکرار میکنی همش! مثلا جمله " دوست دارم" این خیلی سطح کاراتو میاره پایین

شنبه 10 اسفند 1392 - 18:22

آلبوم بسیار ضعیف و یکنواختی بود تنها نقطه قوت آلبوم خوشبختی بود واقعا از حمید عسگری این آلبوم بعید بود به نظر من ارزش این همه صبرو نداشت ولی بازم خسته نباشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شهاب اکبری: نقطه قوت «خوشبختی» تغییرات بزرگ «حمید عسکری» بود | موسیقی ما