برنامه یاد بعضی نفرات
 
با صدای وحید تاج؛
گروه «سپید و سیاه» آلبوم «روزگار رنگ آمیز» را منتشر كرد
موسیقی ما - پیمان میرآقاسی از انتشار آلبوم جدید گروهش خبر داد و گفت: جدیدترین آلبوم گروه «سپید وسیاه» منتشر و روانه بازار موسیقی كشور شد. پیمان میرآقاسی؛ مدیر گروه «سپید و سیاه» در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما از انتشار آلبوم جدید این گروه خبر داد و در این باره گفت: آلبوم جدید گروه «سپید و سیاه»، «از روزگار رنگ آمیز» نام دارد و كار آهنگسازی قطعات آن را سورنا صفاتی، كورش دانایی، ومریم رضایی نژادیان، به عهده داشته اند.
 
وی افزود: اشعار آلبوم «از روزگار رنگ آمیز» از میان اشعار شاعران بزرگی همچون حافظ ، سعدی ، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی انتخاب شده است. همچنین آلبوم شامل هشت قطعه است كه از این میان دوقطعه بی كلام و دو بخش ساز و آواز و چهار تصنیف اجرا است. اندیشه مجنون(كورش دانایی بر روی شعری از سعدی)، چوگان(كورش دانایی)، ساز و آواز بر روی شعری از هوشنگ ابتهاج با صدای وحید تاج، خزان دیده( آهنگی از مریم رضایی و شعر هوشنگ ابتهاج)، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج،  شراب تلخ(شعری از حافظ با آهنگی از سورنا صفاتی)، كوچ(با آهنگی از سورنا صفاتی)، طربخانه( از كورش دانایی با شعری از حسین منزوی) عنوان قطعات این آلبوم است كه با صدای وحید تاج ضبط شده است.
 
میرآقاسی با اشاره به اینكه طرح روی جلد این آلبوم، نقاشی بسیار زیبایی از محمد رامهرمزی است، گفت: به دلیل زیبایی این نقاشی و مطابقت وهمخوانی آن با عنوان آلبوم  از آن استفاده كردیم.
 
این نوازنده قیچك درباره حال و هوای قطعات آلبوم گفت: تمامی قطعات آلبوم اشعاری عاشقانه دارند و آهنگهایی كه ساخته شده است با اشعار همخوانی و قرابت خوبی دارند. این قطعات و اشعار انتخابی با دقت و ظرافت تمام جمع آوری شده اند كه توسط شركت فرهنگی-هنری نغمه هزار دستان موفق به اخذ مجوز آن شدیم .همچنین ضبط این آلبوم در استودیو مدرن با صدابرداری صادق نوری ، رحیم ناحی و آرش عادل پور صورت گرفته است.
 
وی درخصوص همكاری با وحید تاج گفت: وحید تاج بهترین اجرای خود را در این آلبوم داشته است. همچنین گروه «سپید و سیاه »كنسرت های مختلفی در خارج و سراسر ایران برگزار كرده است.  كه از جمله  می توان به اجرای كنسرتهایی  در استكهلم، اوپسالا، برلین و دزفول اشاره كرد كه همگی بعداز انتشار آلبوم صورت گرفته است.
 
مدیر گروه «سپید و سیاه» افزود: در واقع اولین فروش رسمی آلبوم ما از اروپا و كشورهایی نظیر سوئد و آلمان آغاز شد و در شهر دزفول دومین فروش رسمی داخلی آلبوم خود را داشته ایم.
 
وی همچنین گفت: آلبوم «از روزگار رنگ آمیز» هم اكنون در فروشگاههای معتبر در دسترس علاقه مندان است و توسط شركت پخش رهگذرهفت اقلیم(رها) منتشر شده است.
 
میرآقاسی در پایان تاكید كرد: گروه موسیقی «سپید وسیاه» در سال ۸۸ به اتفاق تنی چند از فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناس ارشد موسیقی تشکیل شد. در این آلبوم نوازندگان گروه «سپید و سیاه» همچون مریم رضایی نژادیان (تار)، مریم خدابخش (عود)، مهشید خیرالدین (سازهای ضربی)، كورش دانایی (تنبك)، سورناصفاتی( سنتور)، پیمان میرآقاسی (قیچك آلتو) و نوازندگان میهمان از جمله سینا جهان آبادی(كمانچه)، داود ورزیده(نی) و همایون نصیری (تومبا در قطعه كوچ)هنرنمایی كرده اند.
 
این گروه تاكنون فعالیت های بسیاری در زمینه موسیقی سنتی داشته است كه می توان به سه اجرا در تالار وحدت و اجرا در شهرستان های بوشهر، گرگان، دزفول، اردبیل و كشورهای ارمنستان، مالزی، تاجیكستان ، سوئد و آلمان اشاره كرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1392 - 04:19

دیدگاه‌ها

سه شنبه 20 اسفند 1392 - 19:46

یکی از کنسرت های این گروه در تالار وحدت رو به واسطه حضور وحید تاج رفتم و کارشون رو پسندیدم به خصوص صدای وحید تاج رو که با اون تحریرهای زیبایی که میزنه آدم رو به وجد می آورد.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود گروه «سپید و سیاه» آلبوم «روزگار رنگ آمیز» را منتشر كرد | موسیقی ما