برنامه یاد بعضی نفرات
 
در پی اختلافات بین تهیه کننده و رهبر ارکستر رخ داد؛
اولین کنسرت مستقل «امیر طبری» لغو شد
موسیقی ما – اولین کنسرت مستقل «امیر طبری» که قرار بود روز 21 اردیبهشت ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود، لغو شد. بلیت فروشی این کنسرت به تهیه کنندگی «سعید حبیبی» و شرکت بین المللی «اسپادان» هم از هفته گذشته آغاز شده بود. همزمان تبلیغات مربوط به این برنامه هم پیگیری می شد و «کارن زیاری» در این تبلیغات به عنوان رهبر ارکستر معرفی شده بود. کارن زیاری در هفته ای که گذشت بیانیه ای را بر روی صفحه شخصی خود منتشر کرد. او اعلام کرد که تبلیغات کنسرت بدون هماهنگی با وی صورت گرفته است و در این اجرا حضور نخواهد داشت. این مطلب حدود ساعت 14 روز چهارشنبه 17 اردیبهشت منتشر شد و در ساعت 17 همان روز بلیت فروشی به درخواست تهیه کننده بسته شد. سپس پیامکی مبنی بر لغو کنسرت امیر طبری از سوی مرجع فروش بلیت به خریداران ارسال شد.

تا آن زمان باز هم احتمال برگزاری این کنسرت وجود داشت. زیرا سعید حبیبی در پاسخ به پیگیری خبرنگار سایت «موسیقی ما» اعلام کرد که  قرار است روز شنبه 20 اردیبهشت در مورد مسائل این کنسرت جلسه ای در وزارت ارشاد برگزار شود. او اطلاع رسانی های قطعی را به بعد از این جلسه موکول کرد.

سعید حبیبی سرانجام در بعد از ظهر روز 20 اردیبهشت و در فاصله کمتر از 24 ساعت مانده به آغاز برنامه به سایت «موسیقی ما» گفت:«ارکستر برای این کنسرت سه جلسه تمرین با حضور آقای «کارن زیاری» به عنوان رهبر ارکستر برگزار کرد. ایشان مبلغی هم به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بودند و قرار بود که باقی مانده مبلغ توافق شده روز کنسرت و طبق عرف در هنگام ساوند چک تسویه شود. اما آقای زیاری مبلغ توافق شده را به صورت کامل از ما طلب کردند که این خلاف قرارداد بود. ما به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شخص آقای دکتر «پیروز ارجمند» و آقای «حیاتی» مراجعه کردیم. آقایان ارجمند و حیاتی به کارن زیاری اعلام کردند که ما پرداخت هزینه های کنسرت را تضمین می کنیم. زیرا بلیت فروشی اینترنتی است و نگرانی بابت اینکه تهیه کننده نخواهد هزینه های توافق شده ارکستر را پرداخت کند، وجود ندارد. نامبرده حتی ضمانت آقایان ارجمند و حیاتی را قبول نکردند و روی صفحه شخصی خود بیانیه صادر کردند که ما در این کنسرت حضور نخواهیم داشت».

وی در ادامه افزود:«از سوی آقای حیاتی به ما اعلام شد که روز شنبه جلسه ای برگزار خواهد شد و دوستان و طرفین این اتفاق باید حاضر شوند تا مساله حل شود. طبعا اطلاع رسانی این جلسه وظیفه من نبود و آقای زیاری یا نماینده ای از سوی ایشان در جلسه حاضر نشدند. در حال حاضر کارن زیاری و امیر طبری ممنوع الکار هستند. پیرامون ممنوع الکاری امیر طبری باید این نکته را بیان کنم که ایشان سرپرست ارکستر بودند و تلاش زیادی هم برای حل و فصل این مسائل انجام دادند. اما حکم ممنوع الکاری او به دلیل شکایت تهیه کننده نیست و متاسفانه به دلیل مسائلی که رهبر ارکستر پیش کشیدند، او هم از سوی ارشاد و به دلیل عدم مدیریت صحیح با این مساله رو به رو شد. ولی دلیل ممنوع الکاری کارن زیاری شکایت تهیه کننده است. او مبلغ سه میلیون تومان را دریافت کرده است. از طریق همین رسانه اعلام می کنم ما قصد داشتیم که مشکلات از طریق دفتر موسیقی ارشاد حل شود اما قطعا مساله را از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم».

«سامان گوران» هم قرار بود که در این کنسرت حضور داشته باشد و حبیبی در مورد او هم خاصرنشان کرد:«متاسفانه سامان گوران از لحاظ اعتبار به شدت متضرر شد ولی خوشبختانه او ممنوع الکار نیست. سامان گوران در طول این مدت همکاری بسیار خوبی با همه اعضای گروه داشت. از زحمات او قدردانی می کنم که بدون هیچ چشم داشتی در جهت برگزاری هرچه بهتر کنسرت تلاش کرد».

این تهیه کننده نهایتا گفت: «برخی از مدارک و مستندات مربوط به پیش قرارداد و مبلغ دریافت شده توسط آقای زیاری را در برای انتشار در اختیار سایت «موسیقی ما» قرار می دهم. به دلیل اینکه برنامه فوق اولین کنسرت امیر طبری بود ما در تدارک اتفاقات ویژه ای بودیم و تبلیغات گسترده ای صورت گرفت. به همین دلیل خسارت سنگینی را متحمل شدیم و قصد پیگیری از طریق مراجع قضایی را داریم».

از سوی دیگر تماس و پیگیری های سایت «موسیقی ما» با کارن زیاری برای گفتگو در مورد وقایع این کنسرت نتیجه ای نداشت. وی اعلام کرد که فعلا قصد اظهار نظر ندارم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 19:48

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین کنسرت مستقل «امیر طبری» لغو شد | موسیقی ما