برنامه یاد بعضی نفرات
 
 همایش خیریه فردوسی برگزار می شود
باحضورچهره های موسیقی و دیگر هنرها؛
همایش خیریه فردوسی برگزار می شود

موسیقی ما-نشست خبری بزرگداشت روز فردوسی، با حضور محمدرضا ترابیان؛نماینده موسسه همراه افق قریب، علیرضا شجاع پور؛ دبیر علمی همایش و علی پویان دبیر همایش فردوسی دوشنبه 22 اردی بهشت ماه در محل مرکز همایش های بین المللی رایزن، سالن هیرسا برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیر همایش فردوسی به جزیات برنامه های اجرایی در این همایش پرداخت و گفت: هدف ازبرگزاری همایش فردوسی در زادروز این شاعر گرانقدر، اجرای مراسم گلریزان برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان است. در این مراسم که قرار است در روز جمعه 26 اردی بهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شود، هنرمندان مختلفی از جمله هنرمندان عرصه موسیقی با هدف کمک به این امر، اجرای برنامه خواهند داشت.

وی افزود: در همین راستا از استاد لوریس چکناواریان به دلیل ساخت پروژه معروف فردوسی و همین طور اجرای آن در این مراسم دعوت شده است تا در این مهم سهمی داشته باشند. همچنین بهروز غریب پور به جهت ساخت و انجام پروژه رستم و سهراب و دیگر داستانهای شاهنامه حضور خواهند داشت. از رسول نجفیان نیز به دلیل ساخت تله فیلم هایی با موضوعیت شاهنامه در این همایش دعوت به عمل آورده ایم که برخی از داستان های شاهنامه از جمله بیژن و منیژه را تاکنون به تصویر کشیده اند.

وی با بیان اینکه از یک گروه دانشجویی نیز برای اجرای برنامه در این همایش دعوت به میان آمده است، تاکید کرد: این گروه دانشجویی شاهنامه را با همراهی موسیقی به هفت زبان زنده دنیا اجرا می کنند و در کنار آن جناب علیرضا شچاع پور علاوه بر سخنرانی ، به شعرخوانی خواهند پرداخت. همچنین در حاشیه، آثاری از خوشنویسان و نقاشان طراز اول کشور فروخته می شود و عواید آن صرف کمک به آسیب دیدگان از زلزله خواهد شد.

دبیر همایش فردوسی، در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کلیه وجوه جمع آوری شده در این مراسم به «موسسه همره افق قریب» که یک خیریه، با سابقه دوازده ساله است و به صورت تخصصی در زمینه ساخت مدرسه پس از وقوع حوادث طبیعی فعالیت می کند، سپرده می شود.

وی گفت: هنرمندانی که تا کنون کمک های بسیاری در اشکال مختلف فرهنگی-هنری انجام داده اند در این مراسم تقدی خواهند شد. در این خصوص می توان به تقدیر از هنرمندان از جمله هنرمندانی که در این زمینه فعالیت های چشمگیری داشته اند، اشاره کرد. کیانوش عیاری با فیلم «بیدار شو آرزو» از همان روزهای آغازین کمک های مردمی به زلزله زدگان بم فیلمبرداری آن را در شرایط سخت انجام داد و در این حوزه خدمت بسیاری کرد و زحمات فراوانی کشید. چرا که در آن زمان شهر بم با ویرانی هایی که دچارش شده بود، شرایط لازم برای فیلمبرداری و ساخت فیلم را نداشت اما با تلاش های ولی این امر میسر شد.

دبیر همایش فردوسی، با بیان اینکه در این بزرگداشت، علاوه بر هنرمندان عرصه موسیقی از هنرمندان عرصه های دیگر نیز دعوت به حضور شده است، گفت: در زمینه شعر از حامد عسگری، در زمینه ادبیات از استاد علوی که بهترین رمان را در سوگ مغان نوشته است و همنوایان روناک به سرپرستی نادر فولادی نسب نیز دعوت به عمل شده است. گروه روناک علاوه بر اینکه شعر و مسیقی ویژه زلزله زدگان را برای این مراسم آماده دارد، درآمد کنسرت سال گذشته خود را نیز صرف کمک به زلزله زدگان آذربایجان کرد.

این مسول با اشاره به اینکه سعی شده تریبون به دست جوانهای عرصه هنر سپرده شود، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل محدودیت ظرفیت سالن شرکت در مراسم عمومی نیست و هر یک از دعوتشدگان بنا به دلیل خاصی حضور خواهند داشت. محل برگزاری مرکز همایش های بین المللی رایزن است و مدعوین عمدتاً از میان خیرین و شخصیت های فرهنگی و سیاسی یا چهره های هنری و ورزشی انتخاب شده اند.

در بخشی از این نشست، علیرضا شجاع پور، که دبیری علمی این همایش را به عهده دارد، گفت:متاسفانه با وجود ایرانی بودن فردوسی، ایرانی ها کمتر او را می شناسند و شاهنامه را کمتر خوانده اند. این در حالی است که به عنوان یک ایرانی باید آگاهانه به این اثر افتخار کنیم. تاریخ کهن و اسطوره ای ایران را فردوسی به خوبی بازگویی می کند و همین طور توانسته زبان فارسی را برایمان به جای بگذارد. باید به او و هنرش افتخار کرد.
وی با اشاره به اینکه بهتر است به اینگونه افتخارات آگاهی یافت و با آنها آشنا شد، گفت: برگزاری همایش های اینچنینی که مهندس پویان برای زلزله زدگان ترتیب داده اند، بسیار هماهنگ با چنین هدفی است. داد و دهش یکی از ویژگیهای شاهنامه است که فردوسی خود نیز به آن اشاره کرده است و آن را در مقابل آز و طمع بر شمرده است. هر کس دادو دهش کند از بزرگترین انسانهای روی زمین است. عظمت و حجم شاهنامه موجب شد تا این بار به سراغ آن برویم و همایش خیریه را با نام وی برگزار کنیم.
در ادامه این نشست، محمدرضا ترابیان؛نماینده موسسه همراه افق قریب، ضمن تقاضای همکاری از وزارت آموزش و پرورش، گفت: 10-12 سال است که در این مسیر قدم گذاشته ایم و در زمینه مدرسه سازی برای زلزله زدگان در شهرهای مختلف در تلاش هستیم. تاکنون در این رابطه مدرسه های بسیاری از سوی موسسه همراه افق قریب ساخته شده است، از مدرسه های تک کلاسی گرفته تا مدارس بزرگتر و پروژه های عمرانی بزرگتر!

وی ادامه داد: از سال 81 تاکنون در 9 استان و بعداز هر زلزله یا سیل توانستیم کارهای نسبتا درخوری انجام بدهیم و بدین ترتیب کمک رسانی ها جدی تر شد و با این کمک ها توانستیم اهداف خیریه خود را پیش ببریم.

باعث افتخار ایت که در این همایش در کنار هنرمندان بزرگ کار خیر می کنیم. تاکنون بیش از 50 هزار کلاس درس ساخته ایم و الان توقعمان از آموزش و پرورش این است که بهترین معلم را برای بهترین ساعت درس مشخص و تجارب آنها را ثبت و ضبط کنند و به اطلاع همه معلمان کشور برسانند.

گفتنی است، همایش خیریه فردوسی روز جمعه 26 اردی بهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن به آدرس نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه راه آجودانیه، شماره 210، برگزار می شود.

منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 20 اردیبهشت 1393 - 01:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایش خیریه فردوسی برگزار می شود | موسیقی ما