برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا مهدوی در گفت‌وگو با موسیقی ما عنوان کرد
«گلی زرد» مجموعه موسیقی کردی منتشر شد
موسیقی ما - رضا مهدوی از انتشار آلبوم موسیقی کردی  «گلی زرد» خبر داد و گفت: «گلی زرد» شامل مجموعه‌ای از قطعات موسیقی کردی است که از مناطق مختلف جمع‌آوری‌شده است.

رضا مهدوی؛ مدیرعامل موسسه فرهنگی-هنری راوی آذرکیمیا در گفت‌وگو با موسیقی ما ازانتشار یک آلبوم موسیقی مناطق کرد زبان خبر داد و دراین‌باره گفت: موسسه راوی آذرکیمیا آلبوم موسیقی مناطق ایران در بخش زبان کردی  با عنوان «گلی زرد» را تولید و منتشر کرد. این آلبوم به آهنگسازی و نوازندگی کمانچه شهریار جمشیدی ونوازندگی سازهای کوبه‌ای فربد یداللهی وبه خوانندگی کاوه بابان ساخته و منتشرشده است.

وی درادامه گفت: شهریار جمشیدی  که دارای مدرک کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران است این آلبوم را در هشت قطعه با عنوان‌های له به رده رگه، ناوازله مقامی راست، شاری دلان، تاکه ژه نی که مانچه،  کیژه کورد، دلداری بیدنگ،  تاکه ژه نی که مانچه،  گولی زه رد با اشعاری از عبدالله پشیو، کاوه بابان، پیرمیرد و هژارموکریانی است.

مهدوی با بیان اینکه «گلی زرد» آلبومی است در جهت حفظ واشاعه موسیقی کردی اضافه کرد: صاحب این اثر تاکنون در ایران و آلبوم گلی زرد باگرافیک علیرضا مهیجی وصدابرداری علیرضا جواهری توسط پخش‌های هنرشهر و آوای باربد ورها ونیما جوان در سراسر کشور عرضه‌شده است.  
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 خرداد 1393 - 04:49

دیدگاه‌ها

دوشنبه 19 خرداد 1393 - 12:34

متاسفانه توی ایران به موسیقی کردیو لری خیلی کم توجه شده گاها شاهد بودیم که خواننده های مطرح(که باتوجه به فضای داخلی تقریبا همه فارس زبان هستن) قطعات ترکی و عربیرو اجرا کردن و باعث توجه بیشتر به موسیقی این مناطق شدن(که الحق زیبا هم هست) اما اجرای کارهای کردی و لری در حد انگشتان دست بوده...
این بی توجهی هم دلیلش نداشتن پتانسیل در موسیقی مناطق کرد و لر نشین نیست دلیلش شناخت کم و ناآگاهی نسبت به موسیقی این مناطقه که امیدوارم برطرف بشه.

سه شنبه 20 خرداد 1393 - 01:34

انشالله که موسیقی کردی جاشا تو تمام ایران پیدا کنه - (همیشه کردا مظلوم واقع شدن)

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «گلی زرد» مجموعه موسیقی کردی منتشر شد | موسیقی ما