برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت ارکستر سازهای بادی تهران برگزار شد
اجرای صمیمی ارکستری با مخاطب خاص
موسیقی ما - در سومین شب از نخستین دوره جشنواره رنگ موسیقی، از ساعت 22:00 دوشنبه‌شب، ارکستر سازهای بادی تهران به روی صحنه تالار وحدت رفت و در دو سانس، رپرتوار خود را با رویکرد موسیقی کلاسیک ایران و جهان که بیشتر مخاطب خاص موسیقی را مدنظر داشت اجرا کرد.شروع کنسرت برای حاضران در سالن بسیار غافلگیرکننده بود. پیش از این که پرده سن کنار برود صدای درامز و تومبا، مخاطبان را سورپرایز کرد. بعد از کنار رفتن پرده بقیه اعضای گروه واردشده و بدون تعلل به سازهای کوبه‌ای اضافه شده و قطعه اول را نواختند.

در قطعات اجراشده ساز ساکسوفون بیش از بقیه خودنمایی می‌کرد و سازهای کوبه‌ای به ریتمیک شدن کار کمک می‌نمود.در سانس اول، گروه کُر مداد رنگی متشکل از 25 نفر در یک قطعه با ارکستر سازهای بادی تهران همنوان شدند.

ارکستر سازهای بادی تهران، دو نوازنده مهمان نیز در خود داشت. مهرداد مهدی، نوازنده آکاردئون در قطعه پنجم سانس دوم به گروه اضافه شد و با آن‌ها به همراهی پرداخت.

سانس دوم با تک‌نوازی‌هایی از فلوت و ترومبون همراه بود که مخاطبان را سر ذوق می‌آورد اما تکنوازی تومبا و به‌خصوص درامز با استقبال بسیار خوبی از سوی حاضرین مواجه شد. پاساژهای متعدد نوازنده درامز باعث شد بارها و بارها از سوی حاضرین مورد تشویق قرار گیرد.

در آغاز قطعه هشتم سانس دوم، رهبر ارکستر به خارج از سالن رفت و با یک شخص که هیچ سازی در دست نداشت به داخل سالن برگشت. این فرد بابک صفرنژاد، نوازنده هارمونیکا بود که ساز خود را از حیبش درآورده و به همراهی با گروه پرداخت.

ساز زنی و اوج گرفتن‌های این هنرمند بارها و بارها سالن را به تشویق واداشت.

پیش از آغاز قطعه ماقبل پایانی به ناگهان ساکسوفون یکی از نوازندگان دچار مشکل شد و هر چه او سعی در دمیدن در ساز خود داشت موفق به این کار نمی‌شد. همکار او که سعی داشت این مشکل را حل کند به یک باره یک عروسک پلنگ صورتی از داخل ساکسوفون خارج کرد که مانع کار شده بود!

بعد از این شوخی، گروه به نواختن قطعه ماندگار کارتون پلنگ صورتی پرداخت.در پایان اجرا، سینا ذکایی، سرپرست گروه دقایقی به صحبت با حاضران در سالن پرداخت.او ابتدا با گلایه از جشنواره موسیقی فجر گفت: ما را با افتخار به این جشنواره دعوت نمی‌کنند! جشنواره رنگ موسیقی نیز یک جشنواره مردم نهاد است و ما بدون هیچ امضایی و تنها برای اینکه دو ساعت بودن با شما را از دست ندهیم به اینجا آمده‌ایم.

ذکایی به صورت تک به تک از مهمانان ویژه حاضر در سالن قدردانی کرد.مسعود حبیبی، احسان آقایی، رضا بابک، سیدعلی میرمحمدی، خسرو سینایی، رضا روحانی و حمید فرخ نژاد چهره‌های ویژه حاضر در تالار وحدت بودند.

اما کسی که بیش از دیگران مورد تشویق قرار گرفت جاوید مجلسی بود. کسی که ذکایی، او را صاحب ارکستر سازهای بادی تهران می‌دانست.

وقتی رهبر این ارکستر دوباره به روی سن آمد، مخاطبان به صورت ایستاده دقایقی او را تشویق کردند.

ذکایی که بسیار صمیمانه با مردم سخن می‌گفت هنگام تشکر از احسان آقایی، مدیر سابق هنرستان که آن مکان را خارج از ساعت قانونی برای تمرین در اختیار این گروه قرار می‌داد، گفت: آن زمان ما مثل الان نبودیم. خیلی بدبخت بودیم!

در پایان سرپرست گروه رو به مردم گفت: ما در پایان دو قطعه می‌نوازیم. هنگام قطعه دوم، من از مسئولان تالار خواهش می‌کنم که چراغ‌ها را خاموش نکنند. شما هم مانند من (در این لحظه تلفن همراه خود را از جیبش خارج می‌کند) از این قطعه فیلم بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و این شادی را به اشتراک بگذارید.

در هنگام نواختن قطعه، ذکایی، فلوت خود را به کناری نهاد و همانند مردم به ضبط فیلم از گروه خود و مردم حاضر در سالن پرداخت.

نکته جالب دیگر این بود که او وقتی در جای خود نشست تا گروه را در اجرا همراهی کند ناگهان بلند شد و گفت: راستی از شما هم تشکر می‌کنم که آمدید. به افتخار خودتان دست بزنید!

در پایان، حاضران در سالن با تشویق‌های ممتد خود، ارکستر سازهای بادی تهران را بدرقه کردند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 05:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اجرای صمیمی ارکستری با مخاطب خاص | موسیقی ما