برنامه یاد بعضی نفرات
 
پیگیری سایت «موسیقی ما» پیرامون تیتراژ جنجالی «روزبه نعمت اللهی» از ترانه سرای این اثر؛
حسین غیاثی: کاری که به اجبار و توصیه از بالا باشد قطعا خروجی درست نخواهد داشت
موسیقی ما – قطعه «خداحافظ عزیزم» با صدا و آهنگسازی «روزبه نعمت اللهی» منتشر شد. این قطعه، تیتراژ سریال «فاخته» است که در طول ایام ماه مبارک رمضان هر روز از شبکه دوم سیما پخش می‏ شود. تنظیم قطعه «خداحافظ عزیزم» توسط «پیام قربانی» انجام شده اما بحث درباره ترانه ‏سرای این قطعه، اخیرا جنجالی شده است. از قسمت اول این سریال، «زهرا حق جو» به عنوان ترانه ‏سرا در تیتراژ پایانی معرفی می ‏شد اما چندی پیش «حسین غیاثی» نسبت به این مساله نوشته اعتراض‏ آمیزی را روی صفحه شخصی خود منتشر کرد. حسین غیاثی در این مطلب عنوان کرد که به او گفته ‏اند این ترانه به صورت مشترک نوشته شود اما آن را قبول نکرده است. از سوی دیگر زمانی که قطعه «خداحافظ عزیزم» برای پخش اینترنتی آماده شد، در کاور آن فقط اسم حسین غیاثی درج شده بود. همین اتفاقات با واکنش‏ های مختلفی از سوی مخاطبان روبه ‏رو شد.

حسین غیاثی که پیش از این هم سابقه همکاری با روزبه نعمت اللهی را داشته به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت: «شاید آن خانم ترانه ‏سرا هم مقصر نباشد و کوتاهی از جانب اشخاص دیگری باشد. در پنج قسمت اول سریال اسم ایشان به عنوان ترانه‏ سرا نوشته می‏ شد و پیگیری ‏ها از جانب روزبه نعمت اللهی صورت می ‏گرفت. داستان هم از این قرار بود که در میانه های کار با روزبه، به من گفتند اگر ممکن است ترانه این سریال را به صورت مشترک با این خانم بنویسید!  بدون اینکه نام شخص مدنظر را بپرسم، چنین پیشنهادی را رد کردم. چون کار غیرحرفه‌ ای بود. البته من تجربه‌ کار مشترک را در شکلی کاملا حرفه‌ ای دارم اما کاری که به اجبار و توصیه از بالا باشد قطعا خروجی درست نخواهد داشت. بعد هم که اسمشان را دیدم اصلا ایشان را نمی‏شناختم، این در حالی است که من با اغلب ترانه ‏سراها آشنایی دارم.»

غیاثی در ادامه افزود: «همانطور که می‏ دانید مهمترین قسمت ‏های یک سریال همین پنج قسمت اول آن است که تیتراژ بیشتر دیده می‏ شود. در واقع مشکل اصلی این است که تاکنون اسم شخص دیگری به عنوان ترانه ‏سرا در تیتراژ پایانی نوشته شده است. اگر هیچ اسمی در تیتراژ نمی‏ آمد باز مسئله به این حادی نبود!»

او در پاسخ به این سوال که چه کسیاعلام کرده بود این ترانه باید مشترک نوشته شود گفت: «من با آقای نعمت‌اللهی در تماس بودم و ایشان از قول عوامل تولید گفتند که اصرار دارند این ترانه را شخص خاصی بنویسد. روزبه هم اعلام کرده بود که قطعه تیتراژ برای من اهمیت ویژه ای دارد و باید با تیم خودم همکاری داشته باشم. من تأکید داشتم که اگر محدودیتی دارند، حتما ترانه‌ آن خانم را اجرا کنند و ذوق زدگی بابت ترانه تیتراژ نداشتم. سرانجام با اصرار روزبه کار به همان شکل حرفه‌ای که مدنظر خودش بود پیش رفت و نهایتا کار با اصلاحیه‏ ها به پخش رسید ولی مشکل اسامی تا شب گذشته پا برجا بود!»

او در پاسخ این سوال که آیا مشکل ممنوع‌الکاری باعث این اتفاق بوده است گفت: «من ممنوع‏ الکار نیستم و هیچ مشکلی از این بابت ندارم، چندی پیش هم مهمان برنامه «ساعت 25» بودم. حتی سال گذشته هم ترانه «با اینکه تنهایی» را نوشتم که «محمد علیزاده» آن را برای تیتراژ برنامه «جشن رمضان» خواند. پس مشکلی از این بابت ندارم.»

وی در پایان افزود:«ترانه تیتراژ به دلیل مخاطب گسترده‏ ای که دارد از اهمیت ویژه‏ ای برخوردار است و حضور عوامل غیرحرفه ‏ای به واسطه ارتباط‏ های شخصی، مشکلات زیادی را به چرخه‌ حرفه‌ ای موسیقی وارد کرده که نیاز به آسیب ‏شناسی ویژه‏ ای دارد.»

در ادامه می توانید قطعه «خداحافظ عزیزم» با صدای «روزبه نعمت اللهی» را از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» بشنوید و دانلود کنید.
خداحافظ عزیزم
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 تیر 1393 - 02:50

دیدگاه‌ها

شنبه 14 تیر 1393 - 14:09

بخاطر همین اتفاقاته که چاوشی جونم علاقه چندانی به تیتراژ خوندن نداره!

شنبه 14 تیر 1393 - 20:21
mahyar.jafari93

برای نوید قلابی متاسفم که باعث شده همه فکر کنن من در جواب نظرای خودم نظر میذارم و کمبود دارم و دنبال توجه هستم. دوستان بدونید که من هیچ کمبودی ندارم.بقیه کمبود دارن که دارن از اینکه من اسمی برای خودم توی این سایت در کردم و تاحدودی مشهور شدم سوع استفاده میکنن.
درود بر چاوشی کبیر و طرفدارانش که با همه فرق دارن و بقیه ازشون تقلید میکنن.

78.39.225.234
شنبه 14 تیر 1393 - 14:36

مساله مورد نظر به كنار اما نكته جالب را آقاي غياثي گفته اند و خود اين هم يك مساله حاد است!
اينكه كسي خارج از تيم هاي شناخته شده بخواهد كاري انجام دهد چرخه حرفه اي موسيقي بهم مي خورد!
اگر كسي مستعد بود و خارج از تيم و تيتراژش گرفت چه؟ كار غير حرفه اي است؟ يا نه؟ اصلا چنين كسي وارد گود نميتواند بشود! همين تيم طوري گوش خواننده ار پر مي كنند كه او هيچ آدم نا آشنا ولي مستعد را نميپذيرد. اين مشكل فقط مختص روزبه نيست. حامي و بابك صحرايي. نميا مسيحا و بابك صحرايي. ماني رهنما و بابك صحرايي و خواننده هاي خوب ديگرمان.
هر كسي باند و حلقه كاري خود را تشكيل داده و نتيجه اش اين ميشود كه كارها تكرار ميشود طي آلبومهاي خوانندگان. تا كي ميشود حرف تازه زد و آلبوم جديد ولي با كاردي ثابت. هميشه ثابت.
درست است كه خواننده هاي ممتاز پاپ قبل انقلاب تيم داشتند ولي كارشان به تكرار نميرسيد چون اصولا جنتي عطايي و سرفراز و قنبري و بابك بيات و واروژان و آن خواننده ها آدمهاي متفاوتي بوده اند.

شنبه 14 تیر 1393 - 16:26

موسیقی ما دیدی روزنامه کیهان چی درمورد روزبه بمانی نوشته....؟؟؟

شنبه 14 تیر 1393 - 23:58
Saeed Arbabpour

چی بوده دوست عزیز؟؟

65.49.68.190
یکشنبه 15 تیر 1393 - 00:31
mahyar.jafari93

اره دیدم!

2.189.179.237

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسین غیاثی: کاری که به اجبار و توصیه از بالا باشد قطعا خروجی درست نخواهد داشت | موسیقی ما