برنامه یاد بعضی نفرات
 
تنظیم‌کننده قطعه «این بود زندگی» به سایت «موسیقی ما» گفت:
فرشاد حسامی: این ملودی و شعر از‌‌ همان ابتدا فریاد می‌زد که باید در سبک راک تنظیم شود!
موسیقی ما - حدودا دو هفته پیش و همزمان با سالگرد فوت «حسین پناهی» قطعه «این بود زندگی» با صدای «محسن چاوشی» منتشر شد. چاوشی در راستای کارهای متفاوت چند وقت اخیر خود در این قطعه ترانه‌ای از حسین پناهی را خواند و روی آن ملودی ساخت. یکی از نکات حائز اهمیت این بود زندگی در بخش تنظیم آن بود. «فرشاد حسامی» در تنظیم قطعه فوق به سراغ موسیقی راک رفت و همین مساله با واکنش‌های متفاوتی از سوی مخاطبان رو به رو شد. شرح تنظیم قطعه این بود زندگی و پاسخ او به سوالاتی در این موضوع، جزئیات آلبوم جدید محسن چاوشی و ورود فرشاد حسامی به عرصه خوانندگی از جمله نکات مهم گفتگوی پیش روی شما است. این موزیسین خوش اخلاق و بی‌حاشیه برای اولین بار در گفتگو با سایت «موسیقی ما» خبر انتشار آلبومی با صدای خودش را مطرح کرد:
 
  • *کمی در مورد شروع همکاری با «محسن چاوشی» بگویید و اینکه این چندمین پروژه مشترک شما بود؟
این دومین تجربه همکاری مشترک ما بود. حدودا یک سال و نیم قبل قطعه‌ای به نام «خواب» را برای آلبوم «محسن چاوشی» تنظیم کردم. فضای آن کار با فضای کلی آلبوم هماهنگی نداشت و از چیدمان قطعات کنار رفت. به دلیل اینکه فرصت تنظیم مجدد نداشتم، دوست خوبم «امیر جمالفرد» زحمت تنظیم مجدد آن قطعه را کشید.
 
  • *ایده تنظیم قطعه «این بود زندگی» از چه زمانی شکل گرفت؟
محسن چاوشی حدودا یک ماه قبل، کاری را روی یکی از اشعار مرحوم «حسین پناهی» ساخته بود. در استودیو این کار را شنیدم و واقعا دوست داشتم. شعر کوتاهی داشت ولی ملودی به اندازه‌ای قوی بود که من را جذب کرد. محسن پیشنهاد تنظیم را ارائه کرد و من هم با کمال میل پذیرفتم. تنظیم در فضای راک انجام شد و احساس کردم که تنظیمی غیر از این فضا نمی‌تواند حس شعر را انتقال دهد. پروژه تولید زود‌تر به اتمام رسید اما قرار شد که همزمان با سالگرد فوت حسین پناهی این اثر منتشر شود.
 
  • *اتفاقا سوال بعدی من هم همین بود که چقدر نوع شعر و ملودی محسن چاوشی روی انتخاب سبک تنظیم و سازبندی تاثیر داشت؟
تاثیر زیادی داشت و این ملودی و شعر از‌‌ همان ابتدا فریاد می‌زد که باید در سبک راک تنظیم شود! اگر در هر سبک دیگری این کار را تنظیم می‌کردم قطعا ظلم بزرگی بود. اتودی که آماده کردم هم مورد تایید محسن قرار گرفت و تصمیم گرفتیم که حتما راک باشد.
 
  • *با توجه شعر که کوتاه است، فکر نمی‌کنید بهتر بود قسمت‌های بی‌کلام کمتر باشد و کلا تایم قطعه کمتر از سه دقیقه باشد؟
خیر. ببینید این داستان زمانی که بی‌کلام هم روایت می‌شود به اندازه قسمت‌های با کلام اهمیت دارد. متاسفانه شنونده‌ها در ایران اینگونه برداشت می‌کنند که قسمت‌های با کلام قطعه از اهمیت بیشتری برخوردار است. این مقوله مخصوصا در آلترناتیو راک به شکل دیگری است و هر دو بخش با کلام و بی‌کلام اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل کلام را دو مرتبه تکرار کردیم و در آخر به اوج رساندیم و کلام جایی نداشت که بخواهد اوج روی وکال داشته باشد. ما این اوج را به موسیقی انتقال دادیم. فکر می‌کنم شاید این یک نوآوری بود که ممکن است برای اولین بار در ایران رخ داده باشد. اما در کارهای غیر ایرانی مثل موسیقی «پینک فلوید» این امکان وجود دارد که دو بیت شعر و چهار دقیقه موسیقی داشته باشیم. من ملودی محسن چاوشی و شعر حسین پناهی را با تصویر دیدم. اگر این امکان وجود داشت که یک موزیک ویدئو روی این قطعه ساخته شود یقینا بیننده‌ها متوجه می‌شدند که در دل ما چه می‌گذرد. ما سعی کردیم در قالب موسیقی کاری انجام دهیم که این تصویر را به آن‌ها منتقل کنیم. خوشبختانه بیشتر از ۹۰ درصد مخاطبان توانستند این تصویر را دریافت کنند.
 
  • *این ترانه و کلا مجموعه آثار حسین پناهی از سطح عامه جامعه کمی بالا‌تر است. در تنظیم و سازبندی این فکر به ذهنتان خطور نکرد که انتخاب‌ها را به گونه‌ای انجام دهید که مخاطب عام بیشتر با آن ارتباط برقرار کند؟
زمانی که شعر شما عام باشد می‌توانید تنظیمی داشته باشید که مخاطب عام را پوشش دهد. اما حسین پناهی واقعا به جمله‌ای که می‌گفت اعتقاد داشت و خیلی عام نبود و به همین دلیل خیلی‌ها در زمان حیاتش، او را درک نکردند. وقتی چنین کلامی از او به یادگار مانده است ما هم وظیفه داریم که به گونه‌ای دیگر استنباط کنیم و خودمان را به جای او بگذاریم. حقیقتا خود محسن هم پس از پخش کار گفت که اگر بیش از این بخواهیم در مورد زندگی بگوییم فقط گزافه گفته‌ایم. زندگی همین چهار پنج دهه‌ای است که تکرار می‌شود و بیش از این هم نیست. عمر ما بیش از هفت یا هشت دهه نیست و همین مساله را در قالب موسیقی می‌توانیم به گونه‌ای دیگر بیان کنیم. نوع خواندن و نگرش محسن به همراه سبک تنظیم، خاص بود و من فکر می‌کردم که مخاطب کمتری داشته باشیم. اما خدا را شکر درک و فهم مردم ما آنقدر خوب بوده است که بازخوردهایی که از این کار دیدم فرا‌تر از حد انتظار بود.
 
  • *در تیم تنظیم کنندگان آلبوم جدید محسن چاوشی حضور دارید؟
همانطور که در ابتدای صحبت‌ها عنوان شد من یک قطعه را تنظیم کردم که با فضای آلبوم همخوانی نداشت و امیر جمالفرد به زیبایی قطعه خواب را تنظیم کرد. با توجه به روند کنونی که پیش می‌رویم، قطعا من و «بهروز صفاریان» در آلبوم بعدی محسن چاوشی حضور خواهیم داشت و اکثر کار‌ها را تنظیم می‌کنیم.
 
  • *چیزی تا انتشار این مجموعه باقی نمانده است اما می‌توانید فضای آلبوم «پاروی بی‌قایق» را برای مخاطبان ترسیم کنید؟
به نظر من یک آلبوم بسیار متفاوت و جذاب و نو است. محسن چاوشی همیشه کارهای نو و جدید در موسیقی انجام داده است و آلبوم «پاروی بی‌قایق» هم از این قاعده مستثنی نیست. آلبومی است که بوی راک در آن زیاد است و اصلا برای تکرار خودش نبوده است. من آلبوم را به صورت کامل گوش نکرده‌ام ولی از شنیدن تک تک قطعات لذت می‌برم. دلیل این مساله هم سخت گیری محسن چاوشی در انتخاب ترانه و ملودی و تنظیم است.
 
  • *از سایر فعالیت‌های اخیر خود برای ما بگویید.
مشغول تنظیم چند قطعه برای بهروز صفاریان هستم. میکس و مسترینگ قطعه‌ای با صدای «علیرضا عصار» را انجام داده‌ام که تنظیم آن اثری از «رضا روحانی»، فرزند استاد «انوشیروان روحانی»، به همراه «همایون نصیری» است. علیرضا عصار با این قطعه بازگشت متفاوتی خواهد داشت که فکر می‌کنم طی هفته‌های آینده منتشر می‌شود. پس از آلبوم «ترافیک» تصمیم گرفتم که یک آلبوم سولو داشته باشم و روند تولید این اثر را هم پیگیری می‌کنم. در آلبوم شخصی خودم از محسن چاوشی و بهروز صفاریان هم کارهای خوبی دارم.
 
  • *حضور شما در عرصه خوانندگی خبری است که باید بیشتر در مورد آن توضیح دهید!
تولید آلبوم خودم را از ابتدای سال جاری به صورت جدی دنبال می‌کنم و الان در مرحله انتخاب شعر و ملودی هستم.
 
  • *قبل از انتشار آلبوم قصد ارائه تک قطعه در فضای مجازی را هم دارید؟
این امکان هم وجود دارد و اگر شرایط مناسب باشد حتما چنین کاری انجام می‌دهم.
 
  • *از گروه ترافیک چه خبر؟
«اشکان خطیبی» یکی از بازیگران خوب کشور است و این روز‌ها درگیر تئا‌تر و پروژه‌های دیگر است. هماهنگی زمان من و اشکان یک مقدار سخت است و اگر وقت آزادتری داشته باشیم و عمری باقی باشد حتما ترافیک ۲ را هم کار می‌کنیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1393 - 02:27

دیدگاه‌ها

شنبه 1 شهریور 1393 - 15:44

سلام.واقعا حیف شد که اقای حسامی تو البوم (پاروی بی قایق) حضور ندارن.ضمنا تنظیم ایشون تو قطعه (این بود زندگی) واقعا زیبا بود.ارزوی موفقیت دارم براشون

دوشنبه 3 شهریور 1393 - 13:06
میر امین(هوادار پیام شمس)

بالاخره مشخص نشد کی تو البوم حضور قطعی داره؟قابل توجه نوید ترابی امیر جمالفرد تو آلبوم محسن حضور داره اونم با قطعه خواب بچه جوون بهتر نیست اسمت ایطوری باشه( نوید ترابی دشمن حامد زمانی و امیر جمالفرد)

144.76.216.89
شنبه 1 شهریور 1393 - 15:54

تنظیم < این بود زندگی > واقعا" محشر بود ، کاری کاملا" استاندارد و بسیار بالاتر از سطح موسیقی روز ایران.
باید به محسن و فرشاد تبریک گفت.

شنبه 1 شهریور 1393 - 16:04

فرشاد حسامی از معدود خوبهای موسیقی امروزه
امیدوارم هر روز پرکارتر از قبل باشه

شنبه 1 شهریور 1393 - 16:21

این بود زندگی چندین سال از موسیقی ایران فراتر بود!
معدود منتقدانِ این کار حتی اسم سبک هم به گوششون نرسیده!
گوشهای اینها هم به مرور زمان خسته خواهد شد از موزیکای بازاری

سه شنبه 4 شهریور 1393 - 02:50
میثم

دوست عزیز-چند سال فراتر واقعا بی معنیه-چند سال جلوتر معنی میده-لطف کنید یکم دقت کنید.

2.187.90.217
شنبه 1 شهریور 1393 - 17:55

واقعااين بود زندگي عالي بود...و يه جورايي يه سبك جديد درداخل ايران...چون معدوداآدمهاي چون محسن جان چاوشي ك اين ريسك رو بكنن و از اين سبك باحال استفاده كنن...
بي صبرانه چاووشيتسامنتظر آلبوم پاروي بي قايقن...

شنبه 1 شهریور 1393 - 19:17

کاره نو و جالبی بود.

شنبه 1 شهریور 1393 - 20:04

درود بی کران بر اقای خاص موسیقی ایران محسن چاوشی کبیر!!! فکر کنم خود استاد هم به این نتیج رسیده البوم رو پاییز منتشر کنه!! تا به حال هرچی البوم از استاد منتشر شده یا در پاییز بوده یا زمستون و امیدوارم این بار هم در پاییز منتشر بشه چون حال و هوای اثار استاد بیشتر با هوای گرفته و بارونی و سرد پاییز و زمستون همخونی داره!!!

شنبه 1 شهریور 1393 - 21:41
majid824

نفوس بد نزن خسته شدم بس که پرچم سفید و پرچم سفید و سیزده رو گوش،کردم، من پارو بی قایق و میخام

31.184.177.42
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 00:47
majid824

پرچم سفید اولی، به شاخه نیلوفره

31.184.177.42
شنبه 1 شهریور 1393 - 20:38

محسن چاوشی همیشه روی کار بلد ها دست گذاشته و فرشاد هم یکی از اون کار بلد هاس
اصلا چاوشی یکی از عجایب روزگاره که باید در موردش تحقیق بشه
واونو باید به عجایب هفت گانه اضافه کرد

شنبه 1 شهریور 1393 - 21:22

محسن چاوشی هیچوقت واسه زمانِ حال آهنگ نساخته ! همیشه آهنگاش دنیایی از تفکرات داشته و با مرورِ زمان باید فهمید چی ساخته ! نمونش آهنگِ "تو که نیستی" که 6 سالِ پیش توو آلبومِ یه شاخه نیلوفر منتشر شد و خیلیها تازه فهمیدند که اون قطعه چه شاهکاریه ..
مسلما زمان میبره تا عامِ مردم متوجه بشن چاوشی و حسامی چه شاهکاری ساختن !
منتظر آلبوم پاروی بی قایق هستیم که مطمئنا چاوشی توو این آلبوم مثل همیشه حرفای تازه ای برای گفتن داره

شنبه 1 شهریور 1393 - 21:27

تشکر از فرشاد حسامی بابت تنظیم فوق العاده ی قطعه ی (این بود زندگی)...ما همچنان بی صبرانه منتظر البوم پاروی بی قایق اقای خاص هستیم.....

شنبه 1 شهریور 1393 - 21:48

فقط محسن چاوشی ودیگر هیچ

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 01:38

من واقعا موندم محسن چاووشی چرا انقدر تغییر سبک میده 4بیت شعرو میخونن به جای این که کاری کنن مخاطب از موسیقی لذت ببره لذتو نظر خودشون مهمه واقعا خواننده هایی مثل آقای بنیامین رضا صادقی بابک جهانبخش احسان خواجه امیری و محسن یگانه با این که تغییر سبک چندانی تو کاراشون انجام نمیدن آیا از مخاطباشون کم شده بلکه بیشترم شدن تغییر سبک خوبه وقتی ما بیام یه آهنگو بسازیم که با آهنگای دیگه آلبوم متفاوت باشه نه که کل سبک آلبومو تغییر بدیم مثل کاری که محسن چاووشی داره انجام میده که من فکر میکنم این مسیر که محسن چاووشی میره تا3سال دیگه طرفداری واسش نمونه که بخواد اثلا کنسرت بذاره.

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 12:51
قیماخ

بی ربطه
اصلا معنایی نداره وقتی فکر میکنی اگر کسی نوع موسیقیش رو عوض کنه دیگه کسی ازش لذت نمیبره. همچنین اشتباهه اگر فکر کنی کسی بیاد و در عرض چند سال همون تفکرات رو پیاده کنه و همیشه نتیجه مطلوب بگیره. این تفکر یکی از دلایل افت موسیقی پاپ امروزه.
همچنین مخاطبان این عزیزانی که گفتی+چاووشی به مرور زمان کم شدن... کافیه یه سری به آرشیو سالهای گذشته این سایت سری بزنی!!
اما حالا با وجود این افت سه رویکرد در پیش گرفتن
1.ادامه همون تفکرات با چاشنی خلاقیت ناچیز _________> نتیجه اش ادامه همین روند رکود موسیقی و از دست رفتن مخاطب هست و احتمالا نسل جدید موزیسین ها جای این عزیزان رو خواهند گرفت. مثل اتفاقی که برای دهه ی هفتادی ها افتاد.
2.تمرکز روی حفظ مخاطب و مردم داری در موسیقی پاپیولار و عام بدون تغییر سبک و موسیقی... بلکه با پیاده کردن ایده های جدید، ناب و عام پسند______> نیاز به خلاقیت داره تا زحمت!! گروهی به دنبال این کار هستند من جمله حمید حامی
3. سعی در پیاده کردن تفکرات جدید و تلاش برای بیان موسیقی جدید... و ساختن موسیقی استاندارد برای خود موسیقی و نه مخاطب و یا کنسرت و پول __________> اگر اصولی انجام بشه باعث حفظ جایگاه و صعود به مراحل بالاتر و اگر اصولی نباشه منجر به همون ادامه افت و از دست رفتن مخاطب میشه

چاووشی گزینه ی سوم رو انتخاب کرده. چون علاقه اش به پاپ رو از دست داده. در موسیقی جهان موجی به راه افتاده که پاپ کلاسیک نسبت به سایر سبکها از ماندگاری و ارزش کمتری برخوردار هست. نمیگم درسته یا نه اما تعداد زیادی سوار این موج شدند... چاووشی یکی از اونهاست

65.49.68.189
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 13:24
danesh jamshidi

نظر شما محترم ولی یکم بیشتر دقت کنی متوجه میشی که جناب چاوشی خیلی بیشتر از سابق سر زبوناست و این هم بخاطر نواوری ایه که همیشه تو کاراشه.
من منتظر نیستم بنیامین البوم بده چون از الان میدونم چی قراره بشنوم!! . هم چنین خواجه امیری و صادقی و ..و ..و .همین که ترک بعدی محسن رو حتی نمیتونی تصور کنی که چه لحن و تنظیم و ملودی ای داره , این یعنی هنر یعنی قدرت , نواوری. یعنی ریسک و جرات .
خواننده ی محبوب ما همیشه ریسک کرده و موفق بوده و مطمین باش اگر از مخاطباش کم شده بود منی که 10 ساله سنگشو به سینه میزدم الان تو این پیج نبودم.افتخارات و نظرسنجیام که تکرار مکرراته! اگه مخاطبش کم شده بود الان بازدید فن پیجاش دوبرابر نشده بود. محبوب ما راهو داره درست میره . 10 سالم داره به همین سبک جلو و میره و فراموش نشده ..
اینده مال ماست, فقط بشین و نگاه کن

5.238.7.159
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 19:39
چاوشیسم

من "اثلا" نمیخوام به نظر شما احترام ندارم. میدونی؟ "اثلا" اهل این کارا نیستم.
ولی خودت بگو خدایی وجدانی...رضا صادقی و یگانه و بنیامین الان طرفداراشون بیشتر شده "اثلا"؟
اینها انقدر مخاطبشون ریخت خیلی وقته ساکت شدن..."اثلا"

چاوشی ده ساله داره میخونه قدر ده سال تو بورس بوده "اثلا" از متاسفم و قبل تر بگیر تا "من خود ان سیزدهم" مه خیلیا میگفتن شکست میخوره...نظرسنجی پارسال موسیقی ما رو دیدی "اثلا"؟

اثلا شما راحت باشووممنون که ما رو متوجه خطر بزرگی کردی اثلا

2.190.212.52
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 21:35
سعید فلاحی

اقا یا خانمی که نوشتی چاووشیسم.
اگر دقت کنی میبینی ''مه'' حروف ص و ث کنار هم هستن و امکان اشتباه وجود داره.
بهتره ''مه'' به دیگران احترام بگذاریم.
خواستم ''مه'' تذکری داده باشم وگرنه ...
یاعلی.

5.238.181.64
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 22:01
علیرضا(طرفدار چاوشی)

فک کنم شما اگه یکم اهل موسیقی باشین می دونید که الان مردم بیشتر از تنوع تو کارهای خواننده ها صحبت میکنن تا آهنگ و ملودی سبک خواننده.نمونش همین سایت.محسن چاوشی عزیز سعی میکنه با حفظ تنوع توی کاراش و ریسک کردن با بررسی شرایط موسیقی حال لذت موسیقی رو به دل هوداراش بشونه کاری که کم نظیر تو ایران.زنده باد محسن چاوشی عزیز

151.244.210.216
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 09:49

امیدوارم محسن بره تو خط شعرای معاصر مثل ابتهاج نیما یوشیج سهراب سپهری چون محسن چاوشی توانایاش بیشتر از اون حدیه که آدم تصورشو میکنه

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 10:28

راک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
?????????????????????????????Rock

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 12:54
قیماخ

موسیقی راک... پاپ-راک واژه مناسبتری هست به نظرم
وگرنه راک مفهوم خیلی والاتری داره که در ایران هیچکسی تا حالا به سمتش نرفته... دقت کن هیچکس
بخاطر همینه که راک ایرانی نداریم ولی راک فارسی داریم!
البته شاید چند سال دیگه اوضاع فرق کنه...

65.49.68.189
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 13:28
danesh jamshidi

امیر جان اشتباه نکن ما الان توقع داریم شما بیشتر تمرکزتو روی کنسرت ندادن اقای چاوشی بزاری.

5.238.7.159
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 19:30
چاوشیسم

فکر میکردم مخاطب موسیقی ایرانی بی سواد باشه نسبت به موسیقی روز
ولی خدایی فک نمیکردم کسی پیدا شه ندونه راک چیه خخخخخخخخخ!!

اره عزیزم راک.خواننده مورد علاقت جز 4 تا کار شیش و هشت مخاطب جمع کن چیزی نخونده، نبایدم بدونی راک چیه؟؟!!اهنگای پاپ بچه های داخل ایران بدرد مهمونی هم نمیخوره!! بدرد کنسرتاشون میخوره اما...یه سری هستن هر کاری اینها بدن میرن میشینن تو کنسرت گلوشونو جر میدن!!دیگه سبک میخوان چیکار!!!در چنین شرایطی واسه چی باید از شعور مخاطب بحث کنیم؟!!همون برو به خواننده مورد علاقت گوش کن!!!

ب

2.190.212.52
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 21:41
سعید فلاحی

اقای چاووشیسم
اقای دادبخش طرفدار مهدی یراحی هستش و بهتره به دیگر خواننده ها هم تیکه نندازی, این رو هم یادت باشه اون خواننده ای که منظورته اسلو تراک های فوق العاده ای داره که ...
در ضمن تو بین شیش و هشت های خوب موسیقی داخلی مون کارهای ایشون زبانزد هست.
موفق باشی.

5.238.181.64
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 22:19
امیررضا دادبخش

یعنی واقعا بعضیا نفهمیدن این تیکه بود.با نظر قیماخ موافقم تو ایران بازم راک واقعی نداریم.بیشتر تلفیقی یا پاپ-راک.دوستان خواننده مورد علاقه من آهنگ شش هشت خونده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/کی پس من چرا نفهمیدم.حتما بغض تو بهترین تیتراژ ماه رمضان سبک شش هشته؟؟؟؟؟؟/جدیدا به چنین کاری میگن شش هشت.چه چیزی می بینیم توی این سایت موسیقی ما.بعدشم چرا راجع به کنسرت استادتون حرف نزنم.همیشه گفتم بازم میگم و بازم خواهم گفت خواننده ای که کنسرت نذاره و صداشو زنده مردم نشنون خواننده نیس.ولی انصافا اون نظر خیلی باحال بود مهدی یراحی شاد می خونه وای خدایا دارم دیوونه میشم...........

5.115.66.196
یکشنبه 2 شهریور 1393 - 13:31

اصلا دوست ندارم صفاریان واسه چاوشی زیاد تنظیم بزنه.
فقط در همین حد که ببینم ترکیبشون چی ازاب در میاد. جنس تنظیمای اقای صفاریان نمیخوره به مسیر هنری محسن چاوشی.
ایشالا همکاری با بهروز پایگان

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 17:41

تشكر ويژه بايت مصاحبه ...

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 20:29

دمش گرم ..اين بود زندگي خيلي خوب بود ..ولي با اينكه هنوزم عاشق آهنگ وسطشم ولي دوست دارم محسن بازم كارايي مثل چشمه ي توسي بسازه.. با اينكه چند تا اشكال كوچيك داشت ولي نميشه ازش گذشت..

یکشنبه 2 شهریور 1393 - 22:43

ایده آل های محسن چاوشی توی موسیقی راک این نیست که با قطعاتی مثل این بود زندگی تعدادی از مخاطبان رو ناراضی کنه...
مطمئن باشید محسن چاوشی موسیقی راک رو به یکی از محبوبترین موسیقی ها در ایران تبدیل می کنه...
نمونه ش خود قطعه ی پاروی بی قایق در آلبوم پاروی بی قایق خواهد بود...
مطمئن باشید یکی از محبوب ترین قطعات سال های آینده ی موسیقی ایران این قطعه خواهد بود...

دوشنبه 3 شهریور 1393 - 14:24

چرا نظراتم تایید نمیشود ؟
اگه قرار هست نظرات مغرضانه سانسور شوند پس لطف کنید که امکان نظر دادن رو بردارید.
یا تغییری تو سیاستتون بدید یا کرکره سایتو پایین بکشید.
با تشکر

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشاد حسامی: این ملودی و شعر از‌‌ همان ابتدا فریاد می‌زد که باید در سبک راک تنظیم شود! | موسیقی ما