برنامه یاد بعضی نفرات
 
پس از فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» و همزمان با تولید آلبوم مشترک «همایون شجریان» و «علیرضا قربانی»؛
«مهیار علیزاده» برای سریال «پرده نشین» آهنگسازی می کند
موسیقی ما – آهنگساز آلبوم موفق «حریق خزان» به زودی و با «پرده نشین» به قاب تلویزیون قدم می گذارد. این سریال به کاگردانی «بهروز شعیبی» تا کنون قریب  40 درصد مراحل تولید را پشت سر گذاشته است و «مهیار علیزاده» به زودی آهنگسازی آن را آغاز خواهد کرد. در پرده نشین به تهیه کنندگی «سیدمحمود رضوی» که محصول شبکه اول سیما است بازیگرانی نظیر «فرهاد آییش»، «آتیلا پسیانی»، «ویشکا آسایش»، «هومن برق نورد»، «سعید نیکپور» و «حامد کمیلی» و... حضور خواهند داشت. اما این اولین تجربه مهیار علیزاده در مدیوم تلویزیون و دومین حضور وی به عنوان آهنگساز خارج از حوزه آلبوم است.

علیزاده سال گذشته و برای نخستین بار آهنگسازی یک فیلم سینمایی را در جشنواره فیلم فجر انجام داد. موسیقی متن فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی «حامد محمدی» مورد توجه مخاطبان و منتقدان هم قرار گرفت و این اثر هم اکنون در حال اکران است. اما از سوی دیگر مهیار علیزاده این روزها درگیر یک پروژه بزرگ است که یکی از متفاوت ترین آلبوم های چندسال اخیر موسیقی اصیل ایرانی خواهد بود. او وظیفه آهنگسازی آلبوم مشترک «همایون شجریان» و «علیرضا قربانی» را بر عهده دارد که انتشار خبر این اثر بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت. آلبوم این دو خواننده مطرح موسیقی ایرانی در ژانر ارکسترال خواهد بود و ضبط آن پایان یافته است و در مرحله میکس قرار دارد.

علیزاده چندی پیش در گفتگویی کوتاه با سایت «موسیقی ما» اعلام کرد:« مراحل ضبط آلبوم به پایان رسیده و هم اکنون در مرحله میکس قرار داریم. ضبط ارکستر کاملاً به صورت آنسامبل صورت گرفته و قسمت اعظم موسیقی در استودیوی تلویزیون کشور چک و همراه با ارکستر فیلارمونیک متروپولیتن پراگ انجام شده است. قسمتی از آن نیز در ایران توسط آنسامبل موسیقی معاصر ایرانی به سرپرستی خودم و به صورت مشترک در استودیوی ترانه و استودیوی کنگان (کرگدن) ضبط شده‌اند. همچنین گروه آوازی تهران به سرپرستی میلاد عمرانلو عهده‌دار بخش‌های کُر مجموعه بوده‌اند.»

گفتنی است که سایت «موسیقی ما» به زودی گفتگوی مفصلی با این آهنگساز درباره فعالیت های اخیرش انجام خواهد داد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1393 - 14:07

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «مهیار علیزاده» برای سریال «پرده نشین» آهنگسازی می کند | موسیقی ما