برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفتگو با نامزد بهترین ترانه سرای سال در دومین جشن سالانه «موسیقی ما»؛
زهرا عاملی: نامزدشدن در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است
موسیقی ما – «با هم نبودیم» از آلبوم «امپراطور» یکی از جنجالی ترین ترانه های سال 92 بود. به دلیل اینکه این اثر یک موضوع اجتماعی داشت و مشابه آن کمتر در بازار موسیقی پاپ شنیده شده بود. این ترانه با واکنش های مثبت و منفی گوناگونی رو به رو شد اما خیلی ها پیش بینی کردند که «زهرا عاملی» با همین اثر به جمع نامزدهای دومین جشن سالانه «موسیقی ما» راه پیدا خواهد کرد. او امسال در دو بخش بهترین ترانه سرا و بهترین ترانه سال نامزد است و با جمعی از بهترین های این حوزه برای کسب تندیس طلایی رقابت خواهد داشت. زهرا عاملی در گفتگو با سایت «موسیقی ما» از احساس خود پیرامون نامزدشدن در این جشن و البته برنامه هایی که برای سال 93 دارد سخن گفت:
 
  • * از اینکه از سوی کارشناسان به عنوان نامزد بهترین ترانه سرای سال انتخاب شده اید و ترانه «با هم نبودیم» هم بیشترین رای را کسب کرده است چه احساسی دارید و آیا به فکر نامزدشدن در نظرسنجی «موسیقی ما» بودید؟
حقیقتا به این اتفاق به یک دلیل بزرگ فکر نمی کردم. زیرا زمانی که ترانه «با هم نبودیم» منتشر شد انتقادات بسیار شدیدی را شنیدم. در مقابل آن هم تعاریف و بازخوردهای بسیار زیادی هم دریافت کردم. واکنش ها به حدی رسید که آقای «یراحی» در کنسرت گفتند که تا کنون هیچ ترانه ای نخوانده بودم که چنین فیدبک مثبت و منفی داشته باشد. فکر می کردم ممکن است که این بازخوردهای منفی بیشتر باشد. اما من در سال 90 و در همین نظرسنجی سایت «موسیقی ما» به عنوان دومین ترانه سرای برتر سال پس از آقای «روزبه بمانی» انتخاب شدم. پس از آن نامزدشدن در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است. به دلیل اینکه سن کمی دارم و نسبت به همه کسانی که در کنار من نامزد هستند تجربه کمتری دارم. باز هم می گویم که واقعا خوشحال هستم.
 
  • * برگزاری چنین نظرسنجی ها و جشن هایی چه تاثیری در روند موسیقی کشور دارد؟
بابت ادامه این اتفاق بسیار خوشحال هستم. در تمام نقاط دنیا بازار رقابتی باعث ارتقای کیفیت آثار می شود. همین که حواس ما باشد که قرار است ابتدای  سال آینده توسط مردم و کارشناسان سنجیده شویم بسیار مهم است و دقت خواهیم کرد که هر کاری را نسازیم و نخوانیم. مهمترین تاثیر این نظرسنجی و جشن ارتقای سطح کیفی تمامی بخش های موسیقی کشور است. بزرگترین حرکت را هم سایت «موسیقی ما» انجام می دهد و هیچکس با این جدیت چنین کاری انجام نداده بود. کسانی که دلسوز موسیقی باشند از این حرکت خوشحال خواهند شد.
 
  • * در مورد اینکه چنین جشنی با شعار همدلی اهالی موسیقی و توسط یک نهاد خصوصی برگزار می شود چه نظری دارید؟
در سوال قبل هر جوابی که داشتم برای این سوال می توانیم ضربدر دو کنیم! حقیقت این است که اهالی موسیقی نسبت به اهالی صنف سینما از همدیگر دورتر هستند. به واسطه این دوری و عدم دیدارهای مستمر، مشکلات زیادی با هم پیدا می کنند. اینکه یک نهاد خصوصی بدون پشتوانه مالی چنین حرکتی انجام می دهد واقعا جای تقدیر دارد. من کاملا در جریان هستم و می دانم که بچه های «موسیقی ما» واقعا از جیب هزینه می کنند. این حرکت زیبایی است و چرا باید چند جوان از جیب هزینه کنند تا ما جایزه بگیریم؟ این یک دگرخواهی زیبا است و باید به یاد اهالی موسیقی بماند. اینکه شعار جشن هم همدلی اهالی موسیقی است می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. خود من به عنوان کسی که در این موسیقی فعال هستم هنوز اغلب همکاران خودم را از نزدیک ندیده ام و مطمئنا مثل من هم زیاد است. یک اتفاق ویژه دیگر این است ما اهالی موسیقی سنتی و پاپ را حتی برای یک شب زیر یک سقف می بینیم. در نتیجه فاصله بین این دو سبک پرطرفدار کمتر خواهد شد.
 
  • * به جز خودتان کدام یک از نامزدها را در این بخش شایسته کسب تندیس طلایی می دانید؟
تمامی این عزیزان ویژگی های خاصی دارند که می خواهم تک تک نام ببرم. قبل از پاسخ به این سوال می خواهم بگویم که واقعا خوشحالم از اینکه سه بانوی ترانه سرا در این بخش نامزد هستند. به نظر من «نیلوفر لاری پور» در بین خانم های ترانه سرا پیشکسوت است و نمی توانم صفت زن را به ایشان اطلاق کنم. به دلیل اینکه پا به پای مردان و در اغلب موارد جلوتر از مردان حرکت کرده است. «مونا برزویی» یکی از جسورترین های ترانه است و جسارت او ستودنی است. آقای بمانی یکی از خلاق ترین ترانه سراها است و به خاطر این خلاقیت ستودنی است. به نظر من آقای «یغما گلرویی» یکی از شاعرانه ترین ذهن های دنیا را دارد. به دلیل این شاعرانگی و سواد بالا باید از او تقدیر شود. امثال من هم آنقدر کوچک هستیم که نمی توانیم در مورد آقای «محمدعلی بهمنی» صحبت کنیم. ایشان در کار خودش سلطان است و برای کلمات حکم یک پادشاه را دارند. آقای «بابک صحرایی» هم یکی از چهره های بزرگ ترانه هستند که با قلب مهربانی که دارند تا کنون موفق بوده اند و به طور کل همه این عزیزان برای من در حکم یک استاد هستند.
 
  • * ارزیابی شما از اولین جشن سالانه موسیقی ما چه بود و چه بازخوردهایی را در مورد آن شنیدید ؟
ارزیابی خودم برای شروع این حرکت بسیار مثبت بود. همین که قدم اول را گذاشتید کار بسیار بزرگی بود. البته قدم اول همیشه بدون اشکال نیست ولی محاسن کار بیشتر از معایب بود. برای بازخوردها همسر خودم را مثال می زنم که همیشه با من است و به عنوان یک فرد خارج موسیقی در برنامه سال گذشته حاضر شد. بسیار شگفت زده و خوشحال بود. این روزها هم با هر کسی که در مورد این جشن صحبت می کنم همه افراد عادی دوست دارند در برنامه حاضر شوند. این نشان می دهد که چنین جشنی بین طرفداران موسیقی بسیار محبوب است و مطمئن هستم در وسعت بزرگتری طی سال های آینده برگزار خواهد شد. کما اینکه مطمئن هستم امسال هم از سال گذشته اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.
 
  • * مهمترین برنامه ها برای سال 93؟
برای سومین جشن سالانه «موسیقی ما» بسیار امیدوار هستم که در جمع نامزدها حضور داشته باشم زیرا چند ترانه بسیار خوب برای امسال دارم. دو ترانه خوب با صدای «علی لهراسبی» دارم که مطمئن هستم شنیده می شود. در دو ترانه با آقای «احسان خواجه امیری» همکاری داشتم که بسیار متفاوت هستند و یک ترانه من هم توسط آقای مهدی یراحی اجرا خواهد شد. بی صبرانه منتظر انتشار این آثار در سال 93 و امیدوارم تمامی آنها امسال به بازار عرضه شوند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1393 - 10:37

دیدگاه‌ها

یکشنبه 23 شهریور 1393 - 11:31

من که شخصا عاشق شعراشم. بلخص شعر رابطه که شادمهر عقیلی اونو خونده

یکشنبه 23 شهریور 1393 - 15:16
هوادار موسیقی .

سلطان صدا که فرزاد فرزینه

2.187.137.18
یکشنبه 23 شهریور 1393 - 19:49
nni

بیخیال بابا الان باز دعوا میشه!!!!!!!!!!

95.81.75.164
یکشنبه 23 شهریور 1393 - 12:44

زهرا عاملی کاراش عالیه! تو بخش کارشناسی شعر با هم نبودیم رو از کاراش انتخاب کردن که الحق شعر فوق العاده ایه اما به نظرم شعر قطعه قطار هم واقعا شایستگی اینو داشت که تو جمع بهترینا قرار بگیره

یکشنبه 23 شهریور 1393 - 15:59

همه ترانه هات یه طرف = رابطه یه طرف !
اصلا شادمهر روانی میکنه آدمو !!!
این روزگار بد کرده با قلبم...

بهترین ترانه سرا و بهترین ترانه ی ساغ همینه.

ممنون از موسیقی ما.

یکشنبه 23 شهریور 1393 - 17:22

باز هم امپراطور و زهرا عاملی وای چه شود.من معتقدم ترانه های زن احساسات بهترین نسبت به مردها دارنونه اینکه مردا بد باشن نه.ولی کلا استاد روزبه بمانی و رستاک حلاج و... عالین.

دوشنبه 24 شهریور 1393 - 12:45

به نظر من تو این ترانه هایی که نامزد شدن همین با هم نبودیم به عنوان بهترین انتخاب بشه

دوشنبه 24 شهریور 1393 - 13:17

گاهی دلم فریاد میخواد
گاهی دلم میخواد بد شم
گاهی دلم میخواد یک بار
از عرض این احساس ردشم
این خونه آرامش نداره.....
واقعا هم خانم عاملی و هم خانم برزویی کاراشون عالیه
فقط جای خالیه رستاک حلاج با ترانه(زمستون) خیلی احساس میشه.
ونکته اخر البوم(امپراطور) از نظر ترانه و تنظیم و ملودی قوی و بهترین البوم سال 92بود.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود زهرا عاملی: نامزدشدن در دومین جشن سالانه «موسیقی ما» یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است | موسیقی ما