برنامه یاد بعضی نفرات
 
رسیتال پیانو مزدا انصاری برگزار می‌شود؛
تکنوازی پیانو با مایه‌های ایرانی
موسیقی ما - رسیتال پیانو ایرانی مزدا انصاری ۲۴ مهر ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی ما درباره این اجرا گفت: نگاه من در این رسیتال کاملا به سمت موسیقی ایرانی است.

این آهنگساز نام آشنای پیانو درباره رپرتواری که در این اجرا مد نظر قرار داده است گفت: در این کنسرت تعدادی از قطعات ماندگار ساخته شده توسط بزرگان موسیقی ایرانی را اجرا می‌کنم و مجموعه‌ای از قطعات ساخته شده خودم را نیز به مرحله اجرا خواهم گذاشت.

وی با توضیح بیشتر در مورد این رپرتوار افزود: دو قطعه از استاد معروفی یعنی قطعات «ژیلا» و «خواب‌های طلایی» را با تنظیم خود ایشان و بدون دخل و تصرف اجرا خواهم کرد. قطعه «آتشین لاله» از روح الله خالقی، «رنگِ دشتی» از استاد پایور و «گلنار» از مجید وفادار از دیگر قطعات ماندگار ساخته شده توسط اساتید موسیقی ایرانی هستند که در کنسرت ۲۴ مهر ماه آن‌ها را اجرا خواهم کرد.

آهنگساز آلبوم‌های «آه باران» و «شب جدایی» در ادامه این گفتگو با اشاره به اجرای قطعه «رقص اشک» که از ساخته‌های نام آشنای خود اوست افزود: قطعات جدیدی را تحت عنوان‌های «مقدمه شور» و «فانتزی کرشمه» (که در شور اجرا می‌شود) و «رنگ افشاری» اجرا می‌کنم که همگی از ساخته‌های جدید من هستند.

مزدا انصاری در بخش پایانی سخنانش در پاسخ به سوالی مبنی بر علت کم بودن اجرای رسیتال پیانو در بین نوازندگان پیانو گفت: به نظر من کم کاری موزیسین‌ها باعث بروز این اتفاق شده است.. البته ناگفته نماند سامان احتشامی عزیز در این حوزه ک. شش‌های زیادی انجام داده و با نگاه کامل به موسیقی ایرانی آثار زیادی را روانه بازار کرده است. در ضمن استاد انوشیروان روحانی به عنوان یک سرمایه جدی در حوزه پیانو ایرانی، امکان اجرا در ایران را ندارند، خانم پرتو هم فقط برای خانم‌ها اجرا می‌کنند. به هر حال خوشحالم برای اولین بار در «فرهنگسرای نیاوران» با کوک معمولی، کلاسیک غربی و موسیقی ایرانی به اجرای برنامه با ساز پیانو می‌پردازم.

گفتنی است رسیتال پیانو ایرانی مزدا انصاری ۲۴ مهر ماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1393 - 08:21

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تکنوازی پیانو با مایه‌های ایرانی | موسیقی ما