برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان نشست صمیمانه با اهالی رسانه ها مطرح شد؛
وحید حاجی تبار: خواننده های ما هرچه درآمد بیشتری داشته باشند در خرج کردن خسیس تر می شوند!
موسیقی ما – «وحید حاجی تبار» پس از مدتها دوری به عرصه رقابتی موسیقی پاپ بر می گردد. خواننده آلبوم های «هیشکی منو دوست نداره» و «عشق های دروغین» طی سال های اخیر به دلایل گوناگونی فعالیت چندانی نداشت. چندی پیش یک آلبوم اینترنتی را منتشر کرد و از اوایل سال جاری هم تک قطعاتی نظیر «لیلا» و «حق باتوئه» با صدای او شنیده شد. از سوی دیگر سومین آلبوم رسمی وی هم به زودی منتشر خواهد شد. به همین دلیل وحید حاجی تبار در جریان نشست صمیمانه با اهالی رسانه به تبیین فعالیت های اخیر خود پرداخت. این نشست که صبح روز 28 مهرماه در یکی از کافی شاپ های تهران برگزار شد، او رهبر ارکستر خود را معرفی جزئیات و نام آلبوم جدیدش را عنوان کرد. گزارش اختصاصی سایت «موسیقی ما» از این جلسه صمیمانه را در ادامه می خوانید:

وحید حاجی تبار در ابتدای برنامه گفت:«در آن سالها که دو آلبوم اول من به بازار عرضه شد متاسفانه مجوزهای کنسرت های موسیقی پاپ تنها برای افراد خاصی صادر می شد. فضای بسته ای از لحاظ اجاره سالن ها و صدور مجوز وجود داشت. هم نسل های من نظیر «هومن سزاوار»، «مهدی مقدم»، «مجتبی کبیری» هم نتوانستند فضای برگزاری کنسرت را تجربه کنند. آلبوم های ما که به بازار می آمد با شهرت همراه بود ولی این شهرت، درآمدی را به دنبال نداشت. در آن زمان دانلود اینترنتی در حال رواج بود و شنونده های موسیقی آن آثار را دانلود می کردند و شرکت های موسیقی هم دیگر تمایل چندانی برای سرمایه گذاری روی آلبوم ها نداشتند. من و برخی دوستان خواننده که برای شما نام بردم در آن دوران موسیقی را رها کردیم و به حاشیه کشیده شدیم. نهایتا سال 88 بود که تصمیم گرفتم به عرصه موسیقی پاپ برگردم. تک قطعه ای در آن سال از من به نام «خیانت» منتشر شد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. پس از آن تصمیم گرفتیم آلبوم خیانت را آماده کنیم و قرار شد که آن اثر به صورت اینترنتی ارائه شود. آن مجموعه در اواخر سال 91 در فضای مجازی منتشر شد و بازخوردهای متفاوتی به دنبال داشت. سرانجام از سال 92 پروژه تولید آلبومی به نام «هت تریک» را با همراهی «فیروز ویسانلو»، «حمیدرضا شجاعی»، «بهروز لطفی پور» و «اشکان خشایی» آغاز کردیم. این آلبوم به «دبل کلیک» یا «کلیک دوباره» تغییر نام داد که «امید حاجیلی»، «عرفان سلیمی»، «پیام قربانی»، «داود شیرازی» و «امیر کریمی» از جمله سایر دوستانی هستند که در تیم تولید حضور دارند.»

* آلبوم ما اولین اثری است که پخش شاهرگی و مویرگی دارد
حاجی تبار درباره دلایل تاخیر در انتشار آلبوم خود و شایعه ممنوع الکاری اش هم گفت:««قصه خیانتت» قطعه اول آلبوم با تکستی از «یاسر بختیاری» بود که توانستیم مجوز آن را با انجام برخی اصلاحیه ها از شورای شعر وزارت ارشاد دریافت کنیم. متاسفانه خبر اشتباهی با مضمون «یاس مجاز شد» روی خروجی خبرگزاری ها رفت و این موضوع باعث ایجاد برخی حساسیت ها شد. پیرامون آن خبر بنده توضیحات خودم را به دفتر موسیقی ارائه کردم و خوشبختانه با مساعدت حراست دفتر موسیقی ارشاد توانستم کذب بودن آن خبر را اثبات کنم. همین مساله باعث تاخیر در انتشار آلبوم شد. آن تکست مجوز داشت ولی ما می خواهیم از مجموع 14 قطعه آلبوم، یازده اثر را ارائه کنیم. به واسطه اصلاحیه هایی که شامل این کار شده است یا کار اصلاح شده را ارائه می کنیم یا قطعه فوق به صورت ریمیکس منتشر می شود. از سوی دیگر قرار است که یک تیزر فوق العاده خوب برای آلبوم من با سناریو و کارگردانی حرفه ای ساخته شود. همچنین آلبوم ما اولین اثری است که پخش شاهرگی و مویرگی دارد که توسط شرکت پخش «گلرنگ رسانه» انجام می شود. در توضیح این نوع پخش هم باید بگویم که گاهی دو محصول فرهنگی به بازار عرضه می شود اما  فروشگاه هایی که در نزدیکی هم هستند این دو محصول را همزمان عرضه نمی کنند. این به دلیل پخش مویرگی و قراردادی است که هر فروشگاه با یک شرکت دارد. اما در پخش شاهرگی شما شاهد خواهید بود که آلبوم در تمامی فروشگاه ها و حتی شهرها و روستاهای سایر استان های دیگر هم عرضه می شود. گواه این ادعا هم وجود سایر محصولات پخش گلرنگ در اقصی نقاط کشور است و این آلبوم هم همانند محصولات دیگر آنها پخش قدرتمندی خواهد داشت.»

* شهر تهران در روز نهم بهمن ماه میزبان اولین کنسرت ما خواهد بود
او سپس اضافه کرد:«آلبوم دبل کلیک در دی ماه به بازار عرضه خواهد شد و تور کنسرت های ما پس از آن آغاز می شود. شهر تهران در روز نهم بهمن ماه میزبان اولین کنسرت ما خواهد بود و سپس در شهرهای «شاهرود»، «اهواز»، «بندرعباس»، جزیره «کیش» و «شیراز» و... روی صحنه خواهیم رفت. فیروز ویسانلو عزیز رهبر ارکستر ما است. ایشان نوازنده ای است که بین تمامی نوازندگان ایرانی از بالاترین میزان اعتبار و محبوبیت برخوردار است. شاید هیچ نوازنده ایرانی بین شنونده های عامه موسیقی تا این حد طرفدار نداشته باشد. تنظیم هایی که او برای کنسرت و قطعات ما انجام می دهد بسیار منحصر به فرد است زیرا سبک کارهای من در دو آلبوم اول به سبک «اسپانیش» و «دنس اسپانیش» نزدیک است. این سبک ها در تخصص فیروز عزیز است و ما شاهد هنرنمایی ویژه او در این بخش خواهیم بود.»

حاجی تبار همچنین گفت:«مراحل اخذ مجوز آلبوم و کنسرت من توسط شرکت «سل فا» به مدیریت آقای «مجید طوسی» انجام می شود و اصرار ویژه ای برای اجرا در روز پنجشنبه دارم. به همین دلیل هنوز سالن محل برگزاری کنسرت تهران مشخص نیست و ما درخواست لازم برای اجرا در «اریکه ایرانیان» و سالن «میلاد» را ارائه کرده ایم.»

فیروز ویسانلو که وظیفه رهبری ارکستر این خواننده را بر عهده دارد هم توضیحات خود را اینگونه ارائه کرد:«من این نوید را می دهم که در ارکستر ما تنوع خوبی پدید می آید. علاوه بر آهنگ هایی که ایشان می خوانند تصمیم داریم چند قطعه با کلام و بی کلام خارجی را هم در کنداکتور اجراها داشته باشیم. این مساله باعث ایجاد تنوع شنوایی می شود.»

این نوازنده با سابقه درباره ترکیب ارکستر هم گفت:«اینکه ما بخواهیم در ارکستر آقای حاجی تبار از نوازنده های حرفه ای استفاده کنیم باعث خوشحالی است. نوازنده های حرفه ای معمولا در گروه های خاصی مشغول به نوازندگی هستند. ما نیاز داریم که اعضای ارکستر در کنار هم حضور داشته باشند و کار تیمی بسیار اهمیت دارد. یکی از دلایلی که نمی توانم اسمی از پکیج نوازنده ها را اعلام کنم این است که فعلا در حال تست کردن هستم. تمامی نوازنده های من از جوانان نخواهند بود و نوازندگان درامز و پرکاشن چهره های با تجربه خواهند بود.»

* من یازده سال است که فعالیت حرفه ای موسیقی را دنبال می کنم ولی هنوز یک ریال درآمد نداشته ام
حاجی تبار سپس افزود:«الان اگر روزنامه همشهری را باز کنید می بینید که نام ده یا دوازده خواننده خاص در جدول کنسرت های این روزنامه تکرار می شود. قول می دهم که زوج وحید حاجی تبار و فیروز ویسانلو پس از نهم بهمن ماه حتما به آن چارت کنسرت های مطرح راه پیدا خواهد کرد. مطمئن باشید که پس از اولین کنسرت برای تماشای سایر اجراها هم علاقه خواهید داشت.»

خواننده آلبوم هیشکی منو دوست نداره در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر احتمال گرفتار شدن او در ورطه تکرار در کنسرتها گفت:«متاسفانه یکی از معضلات کنسرت های ما این است که خواننده های ما هرچه درآمد بیشتری داشته باشند در خرج کردن خسیس تر می شوند! من یازده سال است که فعالیت حرفه ای موسیقی را دنبال می کنم ولی هنوز یک ریال درآمد نداشته ام. به عنوان مثال دستمزد امید حاجیلی برای نوازندگی در قطعه «لیلا» زیاد بود و یا دستمزد فیروز ویسانلو هم به همین شکل است. من به هیچ عنوان حاضر نمی شوم برای یک قطعه موسیقی که در اینترنت منتشر می شود از سمپل استفاده کنم. یکی از برنامه های جدی و اصلی ما این است که بتوانیم تنوع فوق العاده و خاصی حتی در سانس های مختلف داشته باشیم. این روزها من و فیروز جان مشغول تماشای فیلم کنسرت های خارجی هستیم تا بتوانیم ایده های جدید برای طراحی سالن دریافت کنیم. آقای طوسی در یکی از جلسات خود گلایه داشت که برای آقای ایکس کنسرت برگزار کرده ایم و فلان قدر هم دستمزد دارد. به او گفتیم که این طرح دکور را اگر اجرا کنی برای تو یک میلیون تومان هزینه خواهد داشت. خواننده ای که برای هر کنسرت خود سی میلیون تومان دستمزد گرفته است حاضر به هزینه برای دکور اجرای خود نشده است. ما یکی از مخالف ترین افرادی هستیم که با ورطه تکرار در اجراهای زنده هستیم. یکی از شاخصه های فیروز ویسانلو به بحث نوگرایی در اجرا باز می گردد که شامل تنظیم قطعات، طراحی، نوع اجرا و ترکیب بندی سازها مربوط می شود. اگر به وبسایت من که اخیرا افتتاح شده است مراجعه کنید می بینید که در بحث طراحی چه نوآوری هایی داشته ایم و برای کنسرت تهران روزشمار داریم. به این دلیل است که ما از مدتها قبل برنامه ریزی دقیقی برای کنسرتها تدارک دیده ایم.»

فیروز ویسانلو برای جمع بندی این سوال گفت:«یکی از معضلات اصلی کنسرت ها بحث صدابرداری است و تلاش من این است که شنونده صدای خوبی از ارکستر باشیم. معمولا در کنسرت ها برای بحث صدا اهمیت زیادی قائل نمی شوند. من به آقای حاجی تبار پیشنهاد می دهم که سیستم صدای مخصوص خود را خریداری کند. متاسفانه اکیپ های صدابرداری سالن های تهران، سیستم صدای خود را تحمیل می کنند. مقوله صدا یکی از دلایل ایجاد خستگی در مخاطبان است و نکته دیگر این است که ارکستر نباید شلوغ باشد. خالی و پرشدن ارکستر یکی از نکاتی است که به خلق جذابیت کمک می کند. از سوی دیگر این اواخر که به ارکستر چند خواننده دعوت شدم این نکته را دریافتم که سی دی و بحث پلی بک خیانت بزرگی را نسبت به شخصیت مخاطب و فضای موسیقی انجام می دهد. من سعی می کنم که این معضل را هم مرتفع کنم که قطعا به کیفیت کار ما کمک خواهد کرد.»
گفتنی است که «اشکان خشایی»، «حمیدرضا شجاعی» و «بهروز لطفی پور» که در تیم تولید آلبوم وحید حاجی تبار حضور دارند در این برنامه شرکت داشتند.

در ادامه می توانید عکس های «زهرا عباسی» و «وحید فرجی» از این نشست خبری را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مهر 1393 - 15:25

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 30 مهر 1393 - 19:57

وحید حاجی تبار از بازگشتت خوشحالیم ... جات خالی بود .. هنوزم که هنوز نوارهای کاست ت رو دارم

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 13:31
سونیا

منم فقط نوارهاشونو داشتم ولی آهنگاشون با کیفیت بالا تو سایتشون هست

76.164.202.75
چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:25

می تونم رضا صادقی و محسن یگانه و مرتضی پاشایی رو مثال بزنم

چهارشنبه 30 مهر 1393 - 20:48

وای خدای من عاشقتم وحید جون به خدا یه دونه ای تو ، وحید با استاد ویسانلو ، چه شود ؟

چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:07

وحید حقش تو موسیقی ایران بیشتر از ایناست . خوشحالم که هنرمندی مثل فیروز ویسانلو وحید رو همراهی میکنه

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 00:48

به نظر من وحید خیلی زود تر باید بر میگشت.حالا هم که برگشته خیلی خوشحالم.چون مطمئنم کارشو خوب بلده

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 12:56

باورم نمیشه وحید داره آلبوم میده ... من هر جایی که کنسرت بزاره میام .. درود بر شما استاد حاجی تبار و استاد ویسانلو

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 13:30

خیلی حرفهای خوب و امیدوار کننده ای بود . این آقا وحید هم خوشتیپه هم خوش صدا . منتظر آلبوم و کنسرتتون هستیم آقا وحید . به قول خودت قلب قلب

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 14:13

بی صبرانه منتظریم وحید جان و از بازگشت دوباره شما خیلی خوشحالیم 3>

پنجشنبه 1 آبان 1393 - 16:40

خوشحالم كه دوباره فعاليت هاتون رو شروع كرديد، به اميد موفقيت كنار استاد ويسانلو عزيز

شنبه 3 آبان 1393 - 11:30

من و برادرم هر دو عاشق صدا و آهنگ های آقا وحید هستیم و خیلی خوشحالم بابت این موفقیت ها . ایشالله حتما تو کنسرتتون شرکت میکنیم و کلی بهمون خوش میگذره پس تا 9 بهمن داریم روزا رو میشمریم .

دوشنبه 5 آبان 1393 - 12:47

خوشحالم که دوباره دارید به دوران اوج خودتون برمیگردیید.با تمام سختی هایی که سر راهتون بوده و هست.
به امید موفقیت بیشتر شما وحید عزیز.دوستت داریم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وحید حاجی تبار: خواننده های ما هرچه درآمد بیشتری داشته باشند در خرج کردن خسیس تر می شوند! | موسیقی ما