برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
رامین بهنا: آلبوم جدید من صدای امروز تهران است
موسیقی ما – یک هنرمند با سابقه در عرصه موسیقی تلفیقی درباره جدید‌ترین فعالیت‌های موسیقی‌اش سخن گفت.

به گزارش «موسیقی ما»، رامین بهنا که دوستداران موسیقی خاطرات خوبی از وی در آرشیو موسیقیایی ذهنشان دارند، درباره فعالیت‌های جدید‌اش برای اولین بار اطلاعاتی را در اختیار «موسیقی ما» قرار داد و از انتشار آلبوم جدیدش بعد از ایام سوگواری محرم و صفر خبر داد.

بهنا در ابتدای سخنانش گفت: «چند ماهی رادرگیر دلمشغولی‌های خودم از قبیل تدریس و مدیریت آموزشگاه موسیقی‌ام بودم ولی مدتی ست که با انرژی تمام روی آلبوم جدید کار می‌کنم. همه سعی من و دوستانم این است که تا آخر همین ماه آلبوم را تمام کنیم و وارد مرحله میکس و مس‌تر شویم و بعد از ایام سوگواری آنرا وارد بازار موسیقی کشور کنیم.»

وی در ادامه درباره نام آلبوم و فضای کلی اثر جدیدش نیز توضیح داد: «هنوز اسمی برای آلبوم انتخاب نکرده‌ایم ولی در این حد می‌توانم درباره آن اطلاعات بدهم که سوژه اصلی ما در این آلبوم، صدای امروز تهران است. آلبوم با آثار قبلی من کاملا تفاوت دارد و فضایی الکترو آکوستیک در آن وجود دارد. فضایی که همه ما در آن سعی کرده‌ایم که بتوانیم حس موسیقی ایرانی را هم در کلیت اثر حفظ کنیم.»

خالق «من و دوست‌غولم» درباره زمان برگزاری کنسرت در تهران نیز توضیح داد: «طوری برنامه ریزی کرده‌ایم که بعد از انتشار آلبوم بلافاصله کنسرت را روی صحنه ببریم. تمریناتمان را زود‌تر شروع خواهیم کرد و باتوجه به اینکه اجرای آثار آلبوم کار راحتی نیست، باید زود‌تر تمریناتمان را آغاز کنیم تا بتوانیم خیلی زود به اجرای زنده آلبوم اقدام کنیم.»

کسری ابراهیمی، حامد حمید‌زاده، بهرنگ بقایی و سیامک امامی نوازنده‌ها و هنرمندانی هستند که در این آلبوم با «رامین بهنا» همکاری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش «رامین بهنا» به عنوان یکی از پیشگامان موسیقی تلفیقی در ایران شناخته می‌شود. وی در سال ۱۳۷۵ گروه «آویژه» را با همکاری پدرام درخشانی تأسیس کرد که کنسرت‌های این گروه اولین تجربه موسیقی تلفیقی در ایران به شمار می‌آمد. رامین بهنا تا کنون آهنگسازی بیش از ۴۰ فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی را بر عهده داشته که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به موسیقی متن فیلم‌های «نسل سوخته» و «کمکم کن» از آثار رسول ملاقلی‌پور، «داستان‌های تعبید» ساخته «فریدون حسن‌پور»، «سرزمین پدری» به کارگردانی «شهرام شاه‌حسینی» و مجموعه‌های تلویزیونی «دوران سرکشی» و «قصه رودخانه» از ساخته‌های کمال تبریزی، «آهوی ماه نهم» به کارگردانی «مسعود نوابی» و «داستان‌های هنر» اثر «مجتبی می‌رتهماسب» اشاره کرد.

گزیده‌ای از این آثار در قالب آلبومی با عنوان «دیدگاه» در تابستان ۱۳۸۵ توسط انتشارات آواخورشید به بازار موسیقی عرضه شده است.

پیش از این نیز آلبوم‌هایی از آثار رامین بهنا به همراه گروه‌های «آویژه» و «رازشب» منتشر شده بود که از بین آن‌ها می‌توان به آلبوم‌های «زی‌بازی»، «دارقالی» و «من و دوست‌غولم» اشاره کرد.

وی در پاییز ۱۳۸۵ گروه بهنا را با هدف ارایه موسیقی تلفیقی با هویت ایرانی تشکیل داد. اولین کنسرت گروه بهنا، دی ماه سال ۱۳۸۵ در فرهنگسرای هنر (ارسباران) بر‌گزار شد.
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : شنبه 17 آبان 1393 - 11:50

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رامین بهنا: آلبوم جدید من صدای امروز تهران است | موسیقی ما