برنامه یاد بعضی نفرات
 
همکاری حسام اینانلو با مجتبی عسگری؛
آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» به بازار می‌آید
موسیقی ما- آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» به آهنگسازی حسام اینانلو و خوانندگی مجتبی عسگری، هفته آخر دی ماه منتشر می‌شود.

به گزارش موسیقی ما به نقل از روابط عمومی نشر پردیس موسیقی معاصر، این آلبوم مجموعه‌ای شامل ۸ قطعه است که در حوزه موسیقی اصیل ایرانی و در فضای همایون - دشتی توسط حسام اینانلو ساخته شده است. آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» با استفاده از اشعار نیما یوشیج، شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج و سیاوش کسرایی و با همکاری عیسی غفاری (تار)، امیر ابوطالب (تار)، یاور طاهریان (سنتور)، آرمان عامری (نی)، آزاده احمدی (عود)، حسام اینانلو (کمانچه) و مجتبی عسگری همکاری اجرا و ضبط شده و توسط انتشارات نشر پردیس موسیقی معاصر عرضه می‌شود.

اینانلو در این اثر، شاخص‌های فکری و ایده‌های خاص خود را چه به لحاظ ریتم و چه به جهت تلفیق موسیقی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی پیش برده و به اجرا درآورده است. آهنگساز تلاش کرده‌ است با توجه ویژگی‌های ادوار و ایقاع‌های مبتنی بر ریتم که در موسیقی‌های قدمایی همچون موسیقی عبدالقادر مراغی وجود داشته است، دریافت‌های خود را با الهام از آن فضا اما در مسیر و روند موسیقی دستگاهی و کلاسیک امروزی که در واقع ازدوره قاجار روایت شده، ارائه کند. این آلبوم مبتنی بر پیچیدگی‌های ریتمیک و ایقاع‌های خاص است و انتخاب مجتبی عسگری بعنوان خواننده آن به دلیل توانایی و تجربه‌ای است که عسگری در اجرای چنین آثاری دارد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1393 - 14:20

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «هنگام که گریه می‌دهد ساز» به بازار می‌آید | موسیقی ما