برنامه یاد بعضی نفرات
 
تا اواخر دی ماه سال جاری
مصباح قمصری «بازگشت به آتش» را منتشر می‌کند
موسیقی ما - اثر جدید «مصباح قمصری» با عنوان «بازگشت به آتش» تا اواخر دی ماه سال جاری روانه بازار موسیقی شده و در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

مصباح قمصری، درباره هدف و تفکرش از انتشار آلبوم «بازگشت به آتش» (گام دوم از پروژه لمس) که قرار است تا چند هفته دیگر منتشر و توزیع شود، گفت: «نماد‌ها و سمبل‌های گرافیکی و صوتی به طور ناخود آگاه بر تفکر و متعاقبا بر زندگی ما تاثیر مستقیم می‌گذارند، گرچه ممکن است ضمیر خود آگاه‌مان متوجه آن‌ها نباشد. به بیان دیگر سمبل‌ها زبان ذهن هستند. به نظر می‌رسد از تمدن‌های کهن تا به امروز دانش شناخت و تاثیر ناخودآگاه بر ذهن مردم همواره از سوی حکام و رهبران مورد استفاده بوده. بعضی مخرب و استثمار گرایانه و بعضی سازنده و مثبت. گویی بهترین راه هدایت مردم، هدایت تفکر آنهاست. هدایتی که برای آن هیچ مخالفت و مقاومتی وجود نخواهد داشت که هنر بر‌ترین ابزار آن است. این در حالیست که تودهٔ مردم با جنگ‌های فرمال و نمایشی سر گرم می‌شوند. حدود یک دههٔ پیش نقطهٔ آغاز پژوهش من در مقولهٔ تاثیر هنر بر ذهن بود. در بارهٔ چگونگی لمس احساسات انسانی، توانایی خاموش کردن موقت قدرت تفکر و نهایتا ایجاد خلسهٔ مصنوعی در مخاطب. در برخورد با موضوع سمبل‌های صوتی منبع مطالعاتی درخور توجهی نیافتم. گویی دانشی سری بود. این خلاء مرا بر آن داشت تا به تحلیل موسیقایی آثاری بپردازم که همواره می‌شنیدم. یافتن حقیقت نیازی به سفر دور دنیا ندارد، حقیقت روی همین صندلی‌ای که بر آن نشسته‌اید پنهان است. پروژهٔ لمس به اشتراک گذاشتن این تجربیات با شماست.»

این آهنگساز و نوازنده درباره نوع نشر آثارش و این نکته که اصولا با ناشر کاملا گمنام همکاری می‌کند، توضیح داد و گفت: «من در نشر حدود پنجاه آلبوم همکاری داشتم و تقریبا با تمام نشر‌ها کار کرده‌ام. متاسفانه انتشاراتی‌های ما در نشر بسیار بدقول و بی‌نظم هستند. کار‌های دوستان من اکثرا دو سه سال بی‌علت در دست ناشر خاک می‌خورد. علاوه بر این‌ها بیشتر درآمد حاصل از موسیقی به جیب ناشر سرازیر می‌شود و در ‌‌نهایت این‌ها مهر حامیان موسیقی را هم بر پیشانی دارند و البته باید گفت که این موزیسین‌ها هستند که ناشرین را بد عادت کرده‌اند، همین دلایل باعث شده با ناشر‌های گمنامی که حداقل ارزشی برای اثر قائل هستند، همکاری داشته باشم.»

قمصری درباره تولید آلبوم جدید پس از انتشار «بازگشت به آتش» گفت: «تا دو سال دیگر آلبوم جدید منتشر نخواهم کرد، در سالی که گذشت خیلی پرکار بودم و این موضوع کمی من را از نظر درونی عقب انداخت. و به همین دلیل فکر نکنم آلبوم بعدی تا سال دیگر آماده شود و برای همین احتمالا تاریخ انتشار اثری بعدی، دو سال دیگر خواهد بود.»

آلبوم «لمس» که گام اول از این پروژه بود را بی‌تردید می‌توان یکی از متفاوت‌ترین آثار منتشر شده در چند سال اخیر دانست، این مجموعه در بسیاری از ویژگی‌ها اولین در ایران است. اولین موسیقی ملانکولیک، اولین آلبومی که برای شنیده شدن در سیستم‌های فوق پیشرفته به نام HI-FI ضبط و میکس شده است، اولین آلبوم موسیقی سریالی و همچنین اولین آلبومیست که تمام کارهای آن، از آهنگسازی و تنظیم و نوازندگی تا ضبط و میکس و مسترینگ توسط یک نفر انجام شده است.

شایان ذکر است که پروژهٔ لمس به گفتهٔ مصباح قمصری به یک آلبوم محدود نمی‌شود و بخش دوم این پروژه، همانطور که وی قول داده بود، تا پایان امسال، به نام «بازگشت به آتش» روانهٔ بازار می‌شود.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1393 - 16:36

دیدگاه‌ها

جمعه 19 دی 1393 - 19:50

درود بر این جوان، بالاخره یک نفر تفکر و نگاهی جدید ارائه داد

دوشنبه 22 دی 1393 - 00:43

لمس فوقالعاده بود. درود بر این دو برادر نابغه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مصباح قمصری «بازگشت به آتش» را منتشر می‌کند | موسیقی ما