برنامه یاد بعضی نفرات
 
میزبانی از طراوت موسیقی ایرانی
ضیافت هیجان انگیز موسیقی کردستان و لرستان در تالار وحدت
موسیقی ما - کنسرت موسیقی کردی و لری دو هنرمند با سابقه موسیقی نواحی ایران شب هیجان انگیزی را برای مخاطبان پایتخت نشین در تالار وحدت رقم زد.

فرج علیپور نوازنده، آهنگساز و خواننده با سابقه موسیقی لرستان و شاهو عندلیبی نوازنده و خواننده جوان موسیقی ایرانی به ویژه موسیقی کردستان پنجشنبه ۲۵ دی ماه سال جاری در میان استقبال قابل توجه تماشاگران لرستانی، کردستانی و تهرانی شب شاد و هیجان انگیزی را با اجرای قطعاتی فولکلور و بومی مناطق لرستان و کردستان فراهم کردند.

فرج علیپور قبل از شروع بخش اول کنسرت در حالیکه تمامی نوازندگان لباس محلی لرستان و کردستان را به تن داشتند خطاب به تماشاگران گفت: امیدوارم امشب شب بسیار خاطره انگیز و لذت بخشی را در کنار شما داشته باشیم و بتوانیم به سهم خود شما را شاد کنیم. اغلب قطعاتی که در این کنسرت به شما عزیزان تقدیم می‌شود شادیانه‌ای است که به مناسب این ایام عزیز و سرور انگیز از منطقه لرستان و کردستان تقدیم شما علاقه مندان موسیقی نواحی خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور حتم در این کنسرت همچون شب اول که با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان مواجه شد شب شادی را سپری می‌کنیم به ویژه اینکه در کنارم شاهو عندلیبی از هنرمندان و جوانان صاحب ذوق موسیقی کردستان حضور دارد و ما همراه با نوازندگان دیگر می‌توانیم با شما شب خاطره انگیزی را سپری کنیم.

شاهو عندلیبی هم بعد از صحبت‌های علیپور گفت: بسیار خوشحالم که امشب در این کنسرت به عنوان نوازنده و خواننده در کنار استاد فرج علیپور حضور دارم و امیدوارم برای وی شاگرد خوبی بوده باشم و البته برنامه قابل قبولی را به شما ارائه دهم. من هرچه دارم از پدرم زنده یاد ایرج عندلیبی بوده است و افتخار می‌کنم که امشب این اجرا را به او تقدیم می‌کنم. ضمن اینکه وقتی با خبر شدم امشب تولد استاد فرج علیپور است که دیگر خوشحالی‌ام دوچندان شد و امیدوارم این خوشحالی را در کنار شما عزیزان سپری کنیم.

در بخش اول کنسرت قطعه‌های «راز و نیاز»، «آه سرد»، «گلونی و شوانی»، «سابلاخی»، «وطن، شبانه»، «ای سوزه‌ای سوزه»، «نجیبی» و «چوپی» برای مخاطبان به صورت یک در میان کردی و لری اجرا شد که اغلب این قطعه‌ها آثاری بودند که مردم منطقه‌های لرستان و کردستان و البته تهرانی‌ها نیز با آن آشنایی بیشتری داشتند. البته شیوه ترتیب اجرای قطعات به شکلی بود که با ریتم سنگین ساز و آوازی آغاز و به تدریج به سمت اجرای قطعه‌های شاد و ریتمیک هدایت شد که این قطعه‌های به شدت با استقبال مخاطبان تالار وحدت مواجه شد.

گروه موسیقی تال بعد از استراحتی چند دقیقه‌ای و در حالیکه از سوی تماشاگران برای ورود به صحنه تشویق می‌شدند بخش دوم کنسرت خود را با اجرای پنج قطعه محلی و یک قطعه ترکیبی از موسیقی‌های ماندگار اقوام کرد و لر را برای مخاطبان اجرا کردند که قطعه «دایه دایه وقت جنگه...» به مردم کوبانی تقدیم شد. این در حالی است که قطعه «باروبارو بارونه هی...» از قطعات پرطرفدار بخش لری کنسرت بود که با همخوانی مخاطبان همراه بود.

شاهو عندلیبی هم که قطعه «نشتمیل» او از جمله قطعات ماندگار و شاد کنسرت‌هایش به شمار می‌آید این اثر را برای مخاطبان خود اجرا کرد که این قطعه نیز یکی از آثار پرطرفدار این کنسرت لقب گرفت. قطعات «زنگه زنگه، آمان گیلا»، «آسمو» و «خوش اومای» نیز آثاری بودند که در بخش دوم کنسرت برای علاقه مندان اجرا شد.

میلاد علیپور تار و تنظیم قطعات، حمید بهروزی نیا تار، مسلم علیپور کمانچه، مریم خدا بخش بربت، بابک غسالی بربت، داود رحمانپور سنتور، شهریار نظری دف، شایان ریاحی سازهای کوبه‌ای، محسن کیهانی‌نژاد سرنا و بالابان، فرج علیپور کمانچه و خواننده و شاهو عندلیبی نی و خواننده گروه اجرایی این کنسرت را به تهیه کنندگی افشین معصومی مدیر موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار تشکیل می‌دادند.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 26 دی 1393 - 17:01

دیدگاه‌ها

جمعه 26 دی 1393 - 18:14

قشنگ بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ضیافت هیجان انگیز موسیقی کردستان و لرستان در تالار وحدت | موسیقی ما