برنامه یاد بعضی نفرات
 
حق با کیست؟ رضا رشیدپور یا خانواده خواننده‌ی مرحوم
هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی
موسیقی ما - مصطفی برادر زنده‌یاد «مرتضی پاشایی» در واکنش به خبر انتشار رایگان مستند «رضا رشیدپور» درباره مرتضی پاشایی، این متن را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده است:

«متأسفانه مدتی است از گوشه و کنار اظهار نظرها و قضاوت‌هايي در خصوص برادر عزيزم مرتضی پاشایی و خانواده و اطرافیان و حتی دوستدارن‌اش شنیده می‌شود. برخی از این صحبت‌ها به حدی سخیف و راوی آنها حقیر هستند که دل هر شنونده یا خواننده‌ای را به درد می‌آورد. اين اظهارات تا جایی پیش می‌رود که حتی حریم خصوصی فرد را زیر پا گذاشته و به طرز غيرمحترمانه‌اي به خود اجازه هرگونه بي‌احترامي را مي‌دهند.

اما در اینجا روی سخن من با فردی است که مدعی شده مستندی در مورد این هنرمند ساخته و قصد انتشار آن را به‌صورت رایگان در میان هواداران دارد. به‌راستی سوال اینجاست که چرا؟ آیا هیچ اسپانسر یا حامی مالی پشت پرده این اثر وجود نداشته و ندارد؟ پاسخ اين است كه از منابع موثقي مطلع شديم كه از طرف ايشان، مذاكراتي در خصوص فروش این اثر با مبالغ هنگفت به شركت‌هاي پخش صورت گرفته بود.

چرا این‌گونه فرافکنی می‌کنیم؟ چرا شخص مدعی هر زمان که به دنبال همراه کردن احساسات مردم با خود است، به سراغ صفحه اجتماعی می‌آید و با مظلوم‌نمايي با نوشتن مطالب به دور از واقعیت دیگران را متهم به سوءاستفاده مالی کرده و خود را انسانی پاک‌طینت و بی‌نیاز به مال دنیا معرفی و با آبروی خانواده اين هنرمند بازی می‌کند؟ آیا این در تعارض با هدفی که عنوان می‌کند نیست؟ آیا تولید و تکثیر و پخش فیلم با هزینه شخصی و بدون هیچ منفعت مالی از سوي ايشان پذیرفتنی است؟

اگر چنین است، ایشان را به گذشته‌ی نه‌چندان دور خودشان رجوع می‌دهم كه مونولوگ‌هاي پنج دقیقه‌ای تولید و در آن به مطرح کردن دغدغه‌های خود پرداخته و آن را از صفحه شخصی‌اش در تعداد محدودی منتشر می‌نمود. آیا آن موقع نمی‌توانست این دغدغه‌های اکثراً اجتماعی را تبدیل به مستندی تأثیرگذار کند؟

حال آنکه خانواده هنرمند مرحوم اعلام نموده‌اند کلیه درآمد حاصله از فروش اثر، صرف امور خیریه خواهد شد و به این ترتیب خود و بینندگان این اثر را در امر خیر سهیم نموده‌اند. اقدامات ديگر خانواده هنرمند فقيد مرتضي پاشايي مؤيد اين مطلب است كه مي‌توان به اهدای درآمد حاصله از آواهاي پيشواز همراه اول به مبلغ 187 ميليون به مركز جامع سرطان اشاره نمود. آیا شما هدفی والاتر و بالاتر از این را دنبال می‌کنید؟ به‌راستی بیاییم یک‌بار برای همیشه دست از این شایعه‌سازی‌ها و دخالت‌ها در زندگی هنرمندان محبوب‌مان برداریم و اینقدر ساده دیگران را قضاوت نکنیم.»

رشیدپور  اتهام حضور اسپانسرهای مالی برای این فیلم مستند را پس از چند ساعت در صفحه شخصی اش داد.
  • امروز سه شنبه در اینستاگرام رشیدپور و پاشایی چه گذشت؟

پس از انتشار متن مصطفی پاشایی در اینستاگرام، رشیدپور خیلی سریع از فرصت استفاده کرد و پاسخی حقوقی به برادر زنده یاد پاشایی داد: «خواهش می کنم خودتان را جای من بگذارید. در حالی که من به احترام طرفداران مرتضی و هم چنین حرمت موی سفید خانواده اش، از حق خودم گذشته و بر هزار حرف نگفته چشم پوشیده و تصمیم به سکوت گرفته ام، برادر آن مرحوم فرصت را مناسب دیده و برای غلبه بر جو منفی پول دوستی و... پستی در اینستاگرام خود گذاشته و من را حقیر خطاب کرده است. اظهاراتم را سخیف دانسته و ادعا کرده که اطلاع موثق دارد که من خیال (!!!!!) داشتم مستند سیب را به قیمت هنگفت به یک شرکت پخش بفروشم!!! و لابد از نظر این جوان عزیز آن شرکت پخش هم احمق مطلق است که هم به من پول هنگفت بدهد و هم مستند را رایگان بدهد دست مردم!!! متاسفانه از تصمیم من برای سکوت سوء استفاده کردند.

  • ای کاش صادقانه به مردم می گفتند که تصمیم گرفته اند از این راه پول درآورند و صرف کار خیر کنند و به هیچ کس هم ربطی ندارد. ولی می بینید که آنها بد کردند.

    حالا دیگر بحث کاسبی نیست. بحث آبروی من هم هست. جوان عزیز... مصطفی خان پاشایی... من به شما هشدار می دهم که اگر تا ببست و چهار ساعت آینده نام آن مرکز خیالی که قرار بوده پول هنگفت به من بدهد را فاش نکرده و اثبات نکنید از شما به مراجع قضایی به جرم تهمت و افترا شکایت خواهم کرد. به شرف فاطمه زهرا قسم میخورم که اگر تا بیست و چهار ساعت نتوانید گفته هایتان را ثابت کنید درس بزرگی به شما خواهم داد. یا علی»
     
    پس از این پاسخ، مصطفی پاشایی پست قبلی را از اینستاگرام برداشت و با لحنی به مراتب آرام تر و مهربانانه تر سعی کرد رشیدپور را از تهدیدش بازدارد و نوشت:« هنرمند عزيز جناب آقاي رشيد پور ، در خصوص مطلبي كه در مورد بنده مرقوم فرموديد لازم ميدانم توضيحاتي در مورد مطلبي كه به دليل سوء تفاهم پيش آمده از سوي شما ، مجبور به حذف آن شدم ، توضيحاتي را عرض كنم ، كاش به مطلب بنده دقت بيشتري مي فرموديد كه در بخش اول جملات من از كلماتي كه شما به عنوان توهين به خود از آن نام برديد به هيچ عنوان منظور نظر جنابعالي نبوديد كه به دليل برداشت نادرست اينگونه تلقي فرموديد ..در خصوص بخش دوم مطالب بنده نيز بايد بگويم اگر دقت كرده باشيد به هيچ وجه نامي از شما نبرده و نمي برم اما متاسفانه اين برداشت نادرست از سوي شما صورت گرفت كه به اين وسيله لازم ديدم ابهامات بر طرف گردد.»

     
  • اصل داستان چیست؟
مدتی پیش تیزری با حضور «رضا رشیدپور» مجری معروف تلویزیون در فضای مجازی منتشر شد که در آن گوشه‌هایی از گفت‌وگوهای او با خانواده زنده‌یاد پاشایی و دوستان و همکاران‌اش گنجانده شده بود. خود رشیدپور هم در این تیزر حاضر بود و درباره آن توضیح می‌داد؛ مستندی به نام «سیب» که بنا به اعلام رشیدپور قرار بود به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد.

پس از این ماجرا، ناگهان اخباری منتشر شد مبنی بر ساخت مستندی با عنوان «آقای خاص» که کارگردان دیگری داشت به نام «شاهین صمدپور» و در صفحات نزدیکان زنده‌یاد پاشایی درباره آن صحبت می‌شد. تصویری از برادر مرتضی و کارگردان اثر هم در فضای مجازی منتشر شد، همراه با این خبر که: «مستند مرتضي پاشايي - در اين مستند به همه ابهامات در خصوص حاشيه‌ها پاسخ داده خواهد شد. اين مستند به علايق خاص و خاطرات اطرافيان، دوستان و هنرمنداني كه با مرتضي در رابطه بودند، مي‌پردازد.» پس از آن هم تأکید می‌شد که این تنها مستند رسمی درباره مرتضی است. مشخص بود که این متن‌ها و تصاویر در تقابل با مستند رشیدپور منتشر می‌شوند.

عموی مرتضی پاشایی هم با خبرگزاری ایرنا مصاحبه کرد و گفت: «تولید این مستند غیرقانونی است. خانواده مرتضی اجازه ساخت این فیلم مستند را صادر نکرده و هرگونه اقدامی در این خصوص غیرقانونی است.»
 
  • پاسخ رشیدپور چه بود؟
رضا رشیدپور هم بیکار ننشست و به عموی مرتضی پاسخ گفت تا پای شخص جدیدی به میان آید؛ «سید جواد هاشمی». رشیدپور در صفحه شخصی‌اش نوشت: «حتماً به خاطر دارید که پریشب با من تماس گرفتید و فرمودید که تیزر مستند «سیب» بسیار حرفه‌ای و جذاب شده و اظهار محبت فراوان فرمودید و البته یک نگرانی کوچک هم داشتید. فرمودید که هنرمند متعهد و سرشناس کشورمان جناب سید جواد هاشمی عزیز هم برای ساخت یک مستند مشابه مستند «سیب» کلی سرمایه‌گذاری کرده و اگر ما «سیب» را رایگان پخش کنیم، حتماً سوژه می‌سوزد و سید جواد عزیز نمی‌تواند مستند خودش را در شبکه نمایش خانگی بفروشد و ضرر می‌کند. بنده عرض کردم مگر قرار است ایشان بفروشند که فرمودید «بله» و من گفتم که دستور بدهید تا بدانم چه کمکی از دست من برمی‌آید؟ فرمودید که چون فعلاً فرصت ندارید، به زودی به دفتر من تشریف خواهید آورد تا تعیین کنید که کدام اسرار در مستند سیب به رایگان افشا شود و کدام‌یک برای فروش باقی بماند. من هم اطاعت کردم.»

او چند سوال هم از عموی مرتضی پرسیده که باعث شد متن اول این گزارش از سوی مصطفی پاشایی منتشر شود. سوالات رشیدپور اینها هستند:

۱- چگونه مستندی که در آن تمام اعضای خانواده پاشایی با میل و رغبت حضور پیدا کرده و مقابل دوربین ابراز لطف فرموده و تا پاسی از شب در اتاق کار من دردودل کرده‌اند، می‌تواند غیرقانونی باشد؟!

۲- چگونه مستندی که حتی نام آن را برادر مرتضی انتخاب کرده و عکس‌های خصوصی آن مرحوم نازنین را پدرش در اختیارم قرار داده و اولین مصاحبه‌کننده‌اش مدیر برنامه‌های قانونی مرتضی بوده، می‌تواند غیرقانونی باشد؟

۳- حالا که شما همه‌چیز را با محک فروش می‌سنجید، بفرمایید که چگونه من و گروهم به دنبال منفعت شخصی و مالی هستیم، در حالی که این مستند قرار بود رایگان پخش شود؟!

۴- چگونه مستندی که حاصل اشک و اراده نزدیک‌ترین دوستان مرتضی در تلویزیون و سینما و... است و از لیلا بلوکات عزیز تا روزبه نعمت‌اللهی و از آزاده نامداری تا مهدی کرد در آن مهم‌ترین خاطرات‌شان از مرتضی را بازگو می‌کنند، می‌تواند منفعت‌طلبانه باشد؟!

۵- چگونه دوربین این مستند غیرقانونی به فضاهای کاملاً کنترل شده‌ی مراسم چهلم مرتضای عزیز نفوذ کرده و در کمال امنیت و آرامش و در هماهنگی قابل تقدیر با حضرتعالی به ضبط این تصاویر غیرقانونی پرداخته است؟
 
  • کارگردان جدید چه می‌گوید؟
شاهین صمدپور کارگردان مستند مرتضی پاشایی خیلی ظریف از بی‌مجوز بودن کار رضا رشیدپور سخن می‌گوید: «پس از درگذشت این خواننده مردمی، گروه‌های مستندساز بسیاری مدعی ساخت این مستند شدند؛ اما اثری که ما می‌سازیم، تنها اثر قانونی است که با رضایت خانواده پاشایی در حال ساخت است.»

صمدپور اما هرگونه همکاری با سید جواد هاشمی را رد می‌کند و می‌گوید: «سید جواد هاشمی از جمله هنرمندانی است که در تمام مراحل بیماری مرتضی هاشمی همواره کنار خانواده او بوده و با آنها در ارتباط است و قطعاً از نظرات وی استفاده می‌کنند. اما من به عنوان کارگردان مستند زندگی مرتضی پاشایی با عموی این خواننده موسیقی در ارتباط هستم.»
 
  • کار به کجا خواهد کشید؟
این روزها تلفن همراه رضا رشیدپور از دسترس خارج شده و کسی نمی‌تواند با او تماس بگیرد. سید جواد هاشمی هم هیچ پاسخی به صحبت‌های رضا رشیدپور نداده. صمدپور هم فیلم می‌گیرد و مصاحبه می‌کند. مشخص نیست که آیا «سیب» رشیدپور منتشر خواهد شد یا نه. او خطاب به عموی پاشایی نوشته: «مملکت قانون دارد و غیرقانونی بودن یک مستند را قانون تشخیص می‌دهد، نه حضرتعالی!»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 دی 1393 - 14:39

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 30 دی 1393 - 14:53

پاشایی پس از مرگش جنجالی تر شده ک

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 00:34
majid karimi

اصلا حس خوبی به برادر خدابیامرز پاشایی ندارم
نمدونم شاید.........

164.138.128.43
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 00:46
شهاب شریف

واقعا!!!!موندم که اون خدابیامرز رفته اون دنیا که انشا... قرین رحمت ایزدی باشه و از این طرف یک نفر مسابقه من نامزدش بودم گذاشته. داداشش که تاحالا صداش در نمیومده با اسم مرتضی اهنگ داده.هر کی از هر راهی از اسمش سو استفاده میکنه و از اون طرف این داستانها.تا جایی که من میدونم رضا رشیدپور جایی نمیشینه که آب زیرش بره. متن برادر مرتضی هم فوق العاده بی ادبانه بود.و واقعا بوی سو استفاده می داد. نمیذارن روح اون مرحوم در آرامش باشه.اگر واقعا بحث خیریه است این متن بی ادبانه پر توهین چیه پس؟؟؟؟با فحاشی میخواید کار خیر بکنید؟؟؟؟
جالبه که بعد از مرگ مرحوم جهان آلبوم آخرش منتشر نشد و حالا خدا می داند که چه ها در این داستان پیش نیامد. از اینکه مهدی کرد را کنار زدند و عموی مزتضی شد همه کاره تا این داستانها.
واقعا متاسفم از کشانی که برای جیبشان قبا ساخته اند . کاش رضا رشیدپور شکایت کند تا معلوم شد در چه کسی غش است!!!!!

86.57.51.136
دوشنبه 4 اسفند 1393 - 11:05
mahla

با سلام خدمت دوستان من میخوام بگم سرتون تو کار خودتون باشه اینقد سرک نکشین تو زندگی و مسایل دیگران که کی چکار میکنه شما اگه مرتضی رو دوست داشته باشین پس برادرشم میتونین دوست داشته باشین نظرتونم در راه اصلاح باشه نه تخریب دیگران.واسه هر چیزی داستان درست کردن زشته سطحه سوادتونو بالا ببرین

5.201.137.174
سه شنبه 30 دی 1393 - 14:57

به نام خدا
خداوکیلی من نمیدونم مردم ایران چقد میخوان مرده پرست و سود جو باشن مرتضی پاشایی فوت کرد خدا بیامرزش دیگه اینقد کشش ندید .درسته مرحوم هم طرفدار داشت اما مردم هم براش کم نزاشتن و مراسم با شکوهی داشت .اما دیگه اینقد بزرگش نکنید مستند برا چیشه فقط میخوان از اسمش سو استفاده کنن .داداشش میخواد از یه طرف با اسم مرتضی خودشو بزرگ کنه یکی دیگه میخواد با مستند ساختن از مرحوم خودشو او دل مردم مرده پرست ایران جا بندازه.دوستان یادتون باشه و هنوز هم سندش تو خود سایت موزیک ما موجوده که زمانی با مرحوم پاشایی مصاحبه کرد و گفت که سرطان داره چقد بهش گفتن که داره شایعه میسازه که خودشو بزرگ کنه و همش دروغه و این حرفا.حالا هم داداشش داره بازار گرمی میکنه برا خودش واقعا اینجور معروف شدن ارزش نداره روح مرحوم پاشایی رو عذاب ندید

سه شنبه 30 دی 1393 - 15:29

بس کنید خواهشا،،،آقای رشید پور شما چه دخلی به مرتضی پاشایی داشتید که دارید براش مستند میسازید؟؟؟از مرتضی یه سمبل احساس درست کنید نه یه بیلبورد تبلیغاتی که هر کی رسید خودشو بهش اویزون کنه بکشه بالا....
من طرفدار خدابیامرز نبودم و نیستم ولی این کارا اعصاب ادمو خورد میکنه
مرتضی اگر زنده بود قطعا برخورد میکرد

سه شنبه 30 دی 1393 - 15:30

چه کسی راست میگوید
و چه کسی دروغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سه شنبه 30 دی 1393 - 15:33

يعني چي اينكارا نميشه قضاوت كرد كه حق با كيه
اما در هر صورت كاري نكنيد روح مرتضي عزيز ازرده شه

خدا رحمتت كنه كه ببيني پشت سرت هم بعضيا ول كن نيستن

سه شنبه 30 دی 1393 - 15:54

بابا ما خدای حاشیه ایم
کاری ندارم به اینکه کی راست میگه ، ولی بنظر من فروختن این مستند کار درستی نیست و از این لحاظ حق با آقای رشیدپوره

سه شنبه 30 دی 1393 - 15:56

بهتره روح مرحوم مرتضی رو درگیر حاشیه نکنیم

سه شنبه 30 دی 1393 - 17:32

بسه دیگه توروخدا دیگه بیخیال مرتضی پاشایی بشید اون موقع که زنده بودباید قدرشومیدونستین که ندونستین...
با این کاراتون فقط باعث ناراحتی مرتضی وطرفداراش میشید...
واقعا تاسف باره ما هنوزداریم به مرده پرست بودن خودمون ادامه میدیم...

سه شنبه 30 دی 1393 - 17:56

به نظر من با این کارا دارن روح مرتضی رو ناراحت می کنن. تعجب بسیارم در اینه که چرا خانواده مرتضی درگیر این جنجال شدن و طرف دعوا قرار گرفتن ؟؟!!

سه شنبه 30 دی 1393 - 18:37

خواهشا دست از سر مرتضی بردارین، انقد اون مرحوم و طرفداراشو اذیت نکنین، ما نه مستند خواستیم نه هیچ چیز دیگه بذارین با همون خاطرات خوبی که از مرتضی و ترانه هاش داریم خوش باشیم، متاسفانه همه فقط دنبال منافع خودشون هستن و میخوان از این نمد یه کلاهی برا خودشون درست کنن چیزی هم که این وسط اصلا اهمیت نداره آبرو و اعتباریه که اون مرحوم با زحمت و سختی زیاد به دست آورده بود، مرتضی خودش هیچ وقت انقد جنجال درست نکرده بود که حالا اطرافیانش دارن این کارو میکنن

سه شنبه 30 دی 1393 - 22:00
امین

دقیقا......این کارهای سخیف بعضی ها واقعا داره جلوه ماندگار مرتضی رو هم خراب میکنه

91.108.143.240
سه شنبه 30 دی 1393 - 18:43

بابا توروخدا ول کنین مرتضی رو تو قبزم راحتش نمیزارین ؟؟؟خاکتوسرتون چه خبره آخه گناه داره اصلا خدا کلا گفته پشت سر مرده حرف زدن گناهه چه برسه به این همه دعوا بابا بخدا بقرآن مستند یا هرچیز دیگه ایی نخواستیم فقط بزارین مرتضی آروم بخوابه توروخدا بهش رحم کنین شما وجدان ندارین

سه شنبه 30 دی 1393 - 20:24

موسیقی ما واقعا برات متاسفم. گزارش کنسرت بعضی از آقایون رو 1 ساعت بعد کنسرتشون میزاری ولی چند روز از کنسرت فوق العاده ی فرزاد فرزین گذشته و هنوز هیچ خبری نیست. این یعنی تبعیض

سه شنبه 30 دی 1393 - 21:55

بنده مقصر اصلی و مرتبه اول را خانواده آن مرحوم میدانم و بعد از آن ... .
خانواده ای که پس از فوت او ، میخواهند به هر نحوی مرتضی را زنده نگاه دارند .
چه با خواندن موسیقی ، چه با مصاحبات تاثیر گذار خود با شبکه خبری و مستند سازان ، چه با برنامه ریزی بلند مدتشان برای ارایه آلبوم جدید آن مرحوم ...

کافیست فراموش نکنیم که انا لله و انا الیه راجعون .

سه شنبه 30 دی 1393 - 21:59

چقدر زشته چقدر زشته که از مرگ یک هنرمند بخواد سودجویی بشه مرتضی رفت اما کسی به فکر خوده مرتضی نیست اکثرا از همون لحظه بستری شدنش دنبال منفعت بودن چقدر این کار میتونه زشت باشه
مطمئنا بعضی ها و بعضی ها نه فکر فرهنگ مردم هستن نه چیزه دیگه فقط و فقط به دنبال منافع شخصی هستند حالا یا بصورت مالی و حتی به دوباره رو بورس و به چشم اومدن که بعضی مجری های اخراجی این کار رو خوب بلند و قبلا هم انجام دادند و مطمئنا هم هیچوقت فی سبیل الله نبوده
یه روز مشکلات مردم یه روز فوت یه هنرمند محبوب فرقی نمی کنه فقط باید از فرصت استفاده کرد و دیده شد

سه شنبه 30 دی 1393 - 22:04

آهاي اونايي كه ميگين مامرده پرستيم
نه من ميگم مامرده پرست نيستيم ماها بي معرفتيم
وقتي مرتضي زنده بود همه اومدن گفتن كه دروغگوئه ونمايش بازي ميكنه كه بليط فروشي كنسرتاشو زياد كنه
حالا اين مستند ميخواد بگه كه آي مردم خجالت بكشيد
پاشايي بادردسرطان روكنسرتا اجرا ميكرد فقط براي زنده نگهداشتن اميدش روسن ميومد وازطرفداراش انرژي ميگرفت
ميخواد بگه پاشايي كه هزارتادشمن داشت بخاطر روحيات خاصش داشت
واسه اينامستندميسازن نه واسه مرده پرستيييييييييييييييي

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 00:25

خدا بیامرز مرتضی پاشایی هرچی سعی کرد دوران زنده بودنش بدون حاشیه زندگی کنه ولی الآن یک عده خرابش کردن. این موضوع باید همینجا تموم بشه. چون که مرتضی پاشایی ماندگار شد. دیگه این کارا الآن درست نیس. ای موضوع رو هرچی کشش بدن بدتر میشه. به نظر من اصلا این مستند بیرون نیاد خیلی بهتره. چونکه یک عده از شایعه درست کردن دست بر نمیدارن. باز باید یک مستند درست کنن که سوالات مستند قبلی رو توضیح بده. همینجا تموم شه بهتره. با اینکه از طرفدارای مرتضی هستم.
تمام

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 00:53

برادر مرحوم پاشایی خوب داره شخصیت خودشو نشون میده ..
اون از توهینی که به هانیه توسلی کرد و البته با سکوت خانم توسلی مواجه شد
و الانم این صحبتهاش درباره رضا رشید پور ..
حتما باید رضا رشید پور تهدیدش میکرد تا کوتاه بیاد ..خوب داره با نام برادرش خودشو نشون میده
واقعا چقدر شخصیت دو برادر با همدیگه فرق داره ..مرتضی پاشایی خدا بیامرز اصلا اهل حاشیه نبود به همه احترام میذاشت

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 09:42

منم موافقم برادر آقای مرتضی پاشایی اصلا شبیه خودشان نیست اصلا
خودش اینقدر بزرگ منش و افتاده بود که حتی یکبار اظهار نظر نامربوط یا بی ادبی ازش شنیده نشد

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 10:34

به نظرم هر دو طرف دنبال منافع خودشون و سوء استفاده از احساسات ما هواداران مرتضی هستند ، اون از برادر و پدر مرتضی که عاشق دوربین و مطرح کردن خودشونن و اونم از آقای رشید پور ... نزدیکان واقعی مرتضی و اونهایی که شب و روز باهاش بودند اعضای ارکستر دوست داشتنیش بودن که سکوت کردن و خودشون رو وارد این بازی های کثیف نکردن واقعا اونا الان کجان ... امیدوارم اونا این مسئله رو بفهمن که واسه ما فقط مرتضی پاشایی عزیز و قابل احترامه نه برادر و پدر و اون آقای بازیگر که از زمان مرگ مرتضی شده فامیل خانوادگی.....

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 10:38

به نظرم هر دو طرف دنبال منافع خودشون و سوء استفاده از احساسات ما هواداران مرتضی هستند ، اون از برادر و پدر مرتضی که عاشق دوربین و مطرح کردن خودشونن و اونم از آقای رشید پور ... نزدیکان واقعی مرتضی و اونهایی که شب و روز باهاش بودند اعضای ارکستر دوست داشتنیش بودن که سکوت کردن و خودشون رو وارد این بازی های کثیف نکردن واقعا اونا الان کجان ... امیدوارم اونا این مسئله رو بفهمن که واسه ما فقط مرتضی پاشایی عزیز و قابل احترامه نه برادر و پدر و اون آقای بازیگر که از زمان مرگ مرتضی شده فامیل خانوادگی.....

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 11:44

ازبرادرمرتضی بعید بود..........

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 11:49

واقعا افسوس

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 13:03

مصطفی پاشایی نمی دونم چرا با این جنجال ها داره روح مرتضی عزیز ذو آزار می ده - ایشون اصلا سر حرفاش نیست - جریان مریم قاسمی - جریان عکاسی از مرتضی در استدیو تارخ و . . . .
نمی دونم . . . شاید فکر می کنه جانشین به حق مرتضاست.
از این به بعد یه شعبه دیگه از نظارت و ارزشیابی وزارات ارشاد در ایران افتتاح شده :
معرفی می کنم : :
مصطفی پاشایی

جمعه 26 تیر 1394 - 23:09
ستایش

موافق

41.163.19.8
S.K
چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 13:16

کافیه آقای رشیدپور!!!!!
همه شما رو میشناسن و از روابطتون کاملاً آگاه هستند،همه دیدیم با چه کسانی در مراسم ختم مرحوم پاشایی حضور پیدا کردید.از لحن صحبتون و نوع تهدید شما همه چی واضحه.

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 14:21

از وقتی مرتضی رفته سرو کله برادرش و عموش پیدا شده
و هر روز هر روز براش حاشیه درست میکنند
قصدم حمایت از رضا رشید پور نیست گرچه حق کامل با رشید پور هستش طبق حرفای هر دو طرف در صفحه های اجتماعیشون
آلبوم رو قرار بود مهدی کرد پخش کنه که یه دنیا زحمت کشیده بودبراش خونوادش از چنگ مهدی کرد در اوردن
مستند رو هم خیلی ساده میزنن زیرش که غیر مجاز هستش چون بحث پول وسطه
دارن کامل سو استفاده میکنند از مرتضی خدا بیامرز
من خودم به شخصه آلبوم مرتضی عزیز رو اورجینال تهیه نمیکنم تا پولش تو جیب این سود جو ها و سو استفاده گر ها نره
هرکسی هم اگر طرفدار واقعی مرتضی باشه همین کارو میکنه
مرتض کجایی که بخاطر پول هنرت را به فروش گذاشتند
کجایی که برادر و خانواده ات از شخصیت و محبوبیت تو به نفع خود استفاده میکنند
فقط امیدوارم با اینکارای خانواده پاشایی، مرتضی عزیز رو توی گور نلرزونن
روحت شاد و یادت گرامی مرتضی عزیز

توروخدا تایید کن

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 15:53

من آدمی با حجب و حیا به اندازه مرتضی پاشایی ندیدم.من می خواهم به کسایی که می خواهن از اسم مرتضی سوء استفاده کنند بگم از طریق اسم اون نمی تونند خودشون رو به جایی برسونند .مرتضی اینقدر قلبش پاک بود و با این روح بزرگ توی دل همه مردم نشست خدا دوسش داشت چون روحش به خدا نزدیک بود.خدا برای اون عظمت و بزرگی رو خواست شما هم با سوء استفاده از اسمش نمی تونید خودتون را به جایی برسونید.

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 16:39

واقعا که واسه ی همشون متاسفم اصلا کی از اینا مستند خواست که دارن خودشونو به آب و آتیش میزنن؟
مرتضی پاشایی که وقتی زنده بود زندگیش هیچ حاشیه ای نداشت حالا که مرده اومدن سرش دعوا میکنن
ما به مستند احتیاجی نداریم وقتی قرار باشه اینقدر به همدیگه بی احترامی و توهین کنن و روح مرتضی هم آزرده بشه معلومم نیست کی راست میگه کی دروغ واقعا که

چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 16:58

این برادر و عموی مرتضی پاشایی خیلی داره از نام مرتضی سو استفاده میکنن دیگه
مگه پدر و مادر مرحوم در قید حیات نیستند که دوستان کاسه داغ تر از آش شدن؟؟؟؟؟؟؟

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 13:46
فاطمه

منم دقیقا با شما موافقم

233.44.140.24
پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 02:01

مرتضی پاشایی یک هنرمند بزرگ ، آهنگسازی توانا، با صدایی غیر قابل توصیف زیبا و مخصوص، با ظاهری خوش تیپ و متفاوت ، با درونی مهربان و افتاده ولی پر غرور و متین، در اوج جوانی و خلاقیت با وحشتناکترین نوع بیماری سرطان روبرو و مبارزه میکنه و سرانجام ایستاده و سرا پا با عشق به مردم در نهایت شجاعت جسم خود را میبازد. چنین شخصی یک فرد معمولی نیست و طبعآ هر طیف و گروهی او را منتسب به خود وانمود میکنند. ولی هنرمند به مردم تعلق دارد. بر مردم است که قدر و ارزش هنرمند خود را بداند و در فقدان هنرمند اسم و میراث بجای مانده اش را حفظ و به نسل بعد بسپارد. هر کسی میتواند راست و دروغ کتاب و فیلم در باره مرتضی بسازد ولی در نهایت تاریخ قضاوت خود را خواهد کرد.

اما برای کسانی که به ارزش این هنرمند هننوز پی نبرده اند: چه دوست داشته یا نداشته باشند پاشایی برای همیشه قسمتی از تاریخ این مرز و بوم شد. دوستدارانش هم به مرور زمان افزون تر خواهند شد. کلمه مرده پرست به تازگی مد شده ولی با کاربرد غلط ! دوستداران عاشق لاشه مرده نیستند بلکه علاقمند صفات نادر و هنر کمیاب ایشان هستند. پاشایی زنده است چون هنرش زنده است.

پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 12:09

من موندم که چطور میتونیم در مورد برادرو دیگر اعضای خانواده مرتضی انقدر بیرحمانه صحبت کنید اخه کدوم برادری از مرگ برادرش سوء استفاده میکنه اونم مرتضی که انقدر خوب بود که بعد 70روزهنوز داغش تو دلم تازه اس چه برسه به برادری که لحظه لحظه زندگیشو با مرتضی گذرونده جونش واسه داداش کوچولوش در میرفت بیاین به این فکر کنیمدکه حتی واسه یه درصد قضاوتتون عجولانه اس میدونید با همین یه قضاوت عجولانه چه ضربه ای به روح جسم یک انسان وارد میکنید بیاید از وارد شدن به حریم شخصی هنرمندامون دوری کنیم کار سختی نیست به خدا

پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 12:31

ببینید شماهایی که میگین مصطفی مریم تکذیب کرد چون اگه یادتون باشه مرتضی تو هیچ کدوم از پستاش یا کنسرتاش نامی از ایشون نه به عنوان عشق نه طراح لباس نام نبرد وقتی نام نبرده یعنی یا دوس نداشته کسی بدونه یا اینکه اصلا کسی نبوده که بخواد ازش حرفی بزنه حالا انتظار دارین مصطفی با چند تا عکس که معلوم نیست چرا موقع زنده بودن امپراطور بیرون نیومد ویک روز بعد مرگش بیرون اومده چیکار کنه منطقی باشید بعدشم اگه کسی هم تو زندگی مرتضی بوده باشه یه مسئله شخصی که به ما که طرفدارشیم ربطی نداره چون حریم شخصی امپراطور وبه ما باید بهش احترام بذاریم اینو به عنوان کسی میگم که تنها عشقش امپراطورش بود بس و تنها خدا رو میپرسته نه مرده رو

پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 14:49

یعنی عینه بچه لرا دارن به هم دیگه میپرن:/بخدا مرتضی راضی نیست.درسته رفت،دیگه درد نمیکشه ولی اینا با این کاراشون بیشتر دارن ازارش میدن.خدا راضی نیست

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 17:05

من با کارایی که باعث ناراحتی مرتضـی بشه مـخــالــفـم
لطفا باعث ناراحتی امپراطور نشین.. لطفا..

یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 18:44

ولا ............. من گیج شدم نمیدونم به کی حق بدم ؟!!!؟؟؟؟!

چهارشنبه 20 خرداد 1394 - 13:41

بدون شک میتونم بگم که خانوتده مرتضی دارن از شهرت و محبوبیتش سو استفاده میکنند... مخصوصا مصطفی پاشایی ... هیچ تردیدی نیست که او به دروغ میگوید خواستار فراموش نشدن مرضی است ... درحالی که کاملا مشخص است که قصدش فقط شهرت و سو استفاده است!!!
ای کاش میگذاشتند مستند سیب پخش بشه

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هیاهوی بسیار بر سر مستند مرتضی پاشایی | موسیقی ما