برنامه یاد بعضی نفرات
 
نامه سرگشاده نوازنده نامدار بوشهری به وزیر فرهنگ و ارشاد
محسن شریفیان: در هر شرايطى تلاش كردم و صورتم را با سيلى سرخ كردم
موسیقی ما - چند روز قبل جدول اجرهای سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد. گروه ها و خواننده های مختلف از تمامی سبک های مختلف طی یک هفته در سالن های پایتخت روی صحنه می روند و با همدیگر رقابت خواهند داشت. در این بین اجرای ارکستر سمفونی عراق در تالار وحدت تهران یکی از آن بخش های این جدول بود که بازخوردهای گوناگونی را به دنبال داشت. «محسن شریفیان» یکی از موزیسین های مطرح و بی حاشیه کشور است که نسبت به اجرای ارکستر سمفونی عراق واکنش نشان داده است. او که از چهره های با سابقه جشنواره موسیقی فجر هم به حساب می آید یادداشت انتقادی و نسبتا تندی را پیرامون این اجرا در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است:

«دوستانه به وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى

جناب آقاى جنتى

در برنامه سى امين جشنواره موسيقى فجر از اجراى اركستر سمفونى عراق خبر داده شده در حالى كه در اين برنامه هيچ خبرى از اجراى اركستر ملى ايران و يا سمفونى تهران نيست. 

مى دانم وضعيت نامطلوب و رو به تعطيل اركستر هاى ياد شده به دوره ى قبل از شما بر مى گردد و از تاكيد شخص شما و همكارانتان براى احياى آن هم اطلاع دارم، اما سوال اينجاست كه  چرا در اين شرايط از اركستر سمفونى عراق به جشنواره موسيقى فجر دعوت مى شود؟! آيا مى دانند اركستر سمفونيك يه كشور به نوعى هويت فرهنگى آن محسوب مى شود؟! آنوقت با كدام هزينه و با چه هدفى اركستر عراق را دعوت مى كنند؟! من نژاد پرست نيستم ولى در چنين شرايطى دعوت از اركستر سمفونى عراق باعث تحقير من به عنوان يك ايرانى مى شود؛ از طرفى چراغى كه به خانه رواست به مسجد حرام است. از نهمين جشنواره براى حفظ اين جشنواره در هر شرايطى تلاش كردم و صورتم را با سيلى سرخ كردم... كه البته اين شامل حال اغلب هنرمندان هم مى شود، اما نمى توانم در برابر بى توجهى به اركستر كشورم چيزى نگويم؟!»

امضا محسن شريفيان
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 بهمن 1393 - 08:52

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 6 بهمن 1393 - 12:43

اقای شریفیان شما که بیشترین حمایت ها و دریافتی های حمایتی وزارت ارشاد در طول بیست سال گذشته را داشته اید کاش اعتراض را نمیگذاشتید در وقتی که خودتان (استثنا" !) در جشنواره نیستید تا شایبه ای پیش نیاید.

سه شنبه 7 بهمن 1393 - 12:20

عجیبه واقعا

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محسن شریفیان: در هر شرايطى تلاش كردم و صورتم را با سيلى سرخ كردم | موسیقی ما