برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «خوشبختی» در سالن میلاد روی صحنه رفت؛
حمید عسکری: دوست ندارم قطعات «مرتضی پاشایی» را با صدای دیگری بشنوم
موسیقی ما - «حمید عسکری» در ادامه تور کنسرت‌هایش به دیدار طرفداران تهرانی خود رفت. این برنامه روز نهم بهمن و به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. مهم‌ترین نکته پیش از این برنامه که مورد توجه قرار گرفت، بلیت‌های کنسرت بود که چهار روز پیش از اجرا به اتمام رسید. دلیل اهمیت موضوع فوق هم این است که در چند کنسرت اخیر این خواننده چنین اتفاقی با فاصله چهار روز پیش از آغاز برنامه رخ نداده بود. همین اتفاق باعث شد که کنسرت او برای روز چهارم اسفندماه و دو سانس دیگر هم تمدید شود.

* برنامه با قطعه شاد «خوشبختی» آغاز شد. در تنظیم جدید این قطعه نقش پررنگ ساز ویولن به ریتمیک‌تر شدن آن کمک کرده بود. حمید عسکری این بار بر خلاف گذشته که با پوشش اسپرت یا جلیقه روی صحنه حاضر می‌شد، یک تیشرت و کت سرمه‌ای بر تن داشت که در سرآستین و دور یقه آن طرح‌های طلایی دیده می‌شد.

* پس از برخوردی که با این خواننده در پشت صحنه و قبل از آغاز سانس دوم داشتم لغو این برنامه را به دلیل بیماری او تقریبا قطعی دیدم. کسالت خواننده، دلیلی است که طی یک هفته اخیر به لغو کنسرت‌های دو خواننده پاپ دیگر منجر شد. از سوی دیگر تعرق شدید و گرفتگی در چهره و صدای این خواننده طی مدت زمان کنسرت کاملا مشهود بود. اما حمید عسکری تا پایان حضور پرانرژی و خوبی روی استیج داشت و در بین قطعات صحبت‌های کمی از او شنیده شد.

* ایجاد تغییر در رپرتوار برنامه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تفاوت در کنسرت‌های پاپ است که برای این برنامه هم احساس می‌شد. با توجه به انتشار تک قطعاتی نظیر «بی‌تابی»، «اسمم هنوز روته»، «خدایا»، «مرداد» و «روانی» طی شش ماه اخیر با صدای حمید عسکری انتظار می‌رفت که کنداکتور برنامه او دستخوش تغییرات گسترده‌تر شود. اما فقط قطعه روانی از بین این آثار اجرا شد.

* ارکستر در این کنسرت با تغییرات نفراتی و سازی روی صحنه حاضر شد. گروه نوازندگان سازهای زهی و ساکسوفون وهمچنین «کیان دارات» با گیتار نایلون و اسپانیش، ساز‌ها و نفرات جدید بودند. این تغییرات مشخصا در راستای نزدیک شدن تنظیم کنسرتی قطعات آلبوم «خوشبختی» به تنظیم اصلی آن‌ها که در آن مجموعه شنیده شد، انجام گرفته بود. به دلیل اینکه سازهای زهی و گیتار نقش‌های اصلی را در آن آلبوم ایفا می‌کردند. اعضای گروه زهی هم در قطعاتی چون «خیلی دوست دارم» و «اگه به تو نمی‌رسم» همراهی خوبی با سایر نوازنده‌ها داشتند.

* برخی از نوازندگان هم بیش از یک قطعه را می‌نواختند. «میلاد اکبری» نوازنده گیتار ارکستر «کما» است اما در قطعاتی مثل «خسته شدم» و «به عشق عشق تو» به عنوانن سومین نوازنده کیبورد گروه هنرنمایی می‌کرد. «سعید صارمی» هم در قطعه روانی برای نواختن کاخن در جلوی استیج حضور پیدا کرد.

* هیچ تغییر خاصی در دکور برنامه مشاهده نمی‌شد اما برنامه ریزی ویژه‌ای از سوی تیم اجرایی برای بخش نور‌پردازی صورت گرفته بود. علاه بر افزوده شدن چند نورافکن و LED پرقدرت به سقف شاید برای اولین بار در کنسرت‌های پاپ، شانزده LED متحرک در کف استیج قرار داشت.

* حمید عسکری در این برنامه یک سنت شکنی هم انجام داد و بر خلاف اغلب کنسرت‌های پاپ که در آن‌ها یکی از قطعاتی از زنده یاد «مرتضی پاشایی» اجرا شده بود گفت: «قصد داشتیم که در این برنامه یکی از قطعات مرتضی پاشایی عزیز را روی صحنه اجرا کنیم. شاید گاهی اوقات تصمیم‌های که می‌گیرم و فکرهایی که می‌کنم غیرمنطقی باشد. اما هرچه فکر کردم دیدم که دوست ندارم قطعات مرتضی را با صدای دیگری بشنوم. به همین دلیل قطعه «ستاره» را به روح پرفتوح مرتضی و «نیما وارسته» عزیز تقدیم می‌کنم.» در پایان اجرای این قطعه هم پخش فیلم حضور مرتضی پاشایی در کنسرت اردیبهشت ماه حمید عسکری به عنوان مهمان باعث شد تا شدت تشویق‌های حاضرین، سالن را تا مرز انفجار برد.

* محمدعلی نصری (گیتار الکتریک)، فرهاد بهبهانی (گیتار نایلون)، میلاد عالمی (ویولن)، مهرداد عالمی (ویولن سل)، سعید صارمی (پرکاشن)، امین قمی‌نژاد (درامز)، میلاد اکبری (گیتار و کیبورد)، علی شمس آبادی (ساکسوفون)، کیان دارات (گیتار نایلون)، مهدی قاسمی (گیتار بیس)، منصور جنید (کیبورد) و پوریا حیدری (کیبورد و بک وکال) اعضای ارکس‌تر «کما» در این برنامه بودند.

* «شهاب اکبری»، «امیر بذرافشان» و «رضا شیری» مهمانان سانس دوم کنسرت بودند.

* این کنسرت به همت شرکت «سل فا» به مدیریت «مجید طوسی» برگزار شد که «یاسین طوسی» و سایر عوامل این شرکت همکاری خوبی با اهالی رسانه‌ها داشتند.

* سایت «موسیقی ما» به زودی گفتگوی مفصلی را با حمید عسکری پیرامون فعالیت‌های اخیر و آلبوم جدیدش انجام خواهد داد.
 
***
در ادامه می‌توانید نظاره گر گزارش تصویری این کنسرت به روایت عکس‌های «محمدرضا پورزارع» باشید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1393 - 11:06

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:02

من بیشتر اجرای استودیوی حمید عسگری رو دوست دارم تا کنسرت

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 15:35
ابوالفضل (اسطوره موسيقي ايران : احسان خواجه اميري)

چون تو استوديو انواع افكت ها رو به صداش ميده و تو كنسرت كاملا صداش فرق داره.اين كنسرتم كه صداش گرفته بوده واي به حال اون جمعيت

2.177.88.115
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 08:08
j

دوست عزیزی که میگی صداش کاملا تو کنسرت فرق داره متونم بپرسم تا حالا چندتا کنسرتشو رفتی؟
من کنسرت های خیلی از خواننده ها از جمله خواجه امیری رو بودم.
قبول دارم صدای عسکری تو آهنگ های ریتمیک یه مقدار فرق داره اما تو تراک های اسلو و تراک هایی که به صدای خش دار اختیاج داره واقعا قوی کار میکنه حتی میشه گفت از استویو هم بهتر.
شما اجرای تراک های کافه، اگه به تو نمیرسم ، هوای گریه و ... رو گوش کن بعد نظر بده چون نظرت به هیچ عنوان فنی نیست و کاملا تعصبیه.
از نظر شما یه نفر خوبه که اون هم خواجه امیریه و بقیه بدن.

216.185.63.32
یکشنبه 12 بهمن 1393 - 12:20

دم فرزاد فرزین گرم که هر چند وقت یک بار یه طراحی صحنه میکنه برای ما بقی خواننده ها
طرفدارش نیستم اما تو برنامه ریزی و اجرا روی استیج رقیب نداره اولین بود بهترین هم خواهد بود.
چرا نباید تو اجرا و طراحی هر جه بهتر استیج خواننده ها باهم رقابت کنن ؟
چرا نباید برای پولی که مردم بابت کنسرت میدن ارزش قائل شد ؟

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 15:18

ی نگاه به اعضای گروه کما بندازین. از این بهتر نمیشه. بهترینا تو ایران. خسته نباشی اقا حمید دوست داریم زیاد

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 15:39

سلام
یه انتقاد به سایتتون دارم و اونم اینه که از چند خواننده خاص حمایت میکنید وطوری بزرگ جلوشون میدید که اگه آدم اطلاع نداشته باشه فکر میکنه چه خبره......
شما بایدعادلانه رفتار کنید متاسفم

یکشنبه 12 بهمن 1393 - 19:10

من این گیتار حمید عسکری میبینم یاد یکی از سلاطین موسیقی ایران می افتام اون کیه اسمش اون بالا نوشتم

دوشنبه 13 بهمن 1393 - 00:36
هادی ایزدپناه

اخ گفتی... اون کجا و حمیدعسکری کجا.

31.57.26.215
دوشنبه 13 بهمن 1393 - 09:21

واقعا واسه بعضی از ادما کاری نمیشه انجام داد جز اینکه واسشون تاسف خورد. خواستم ضعفای خواننده مورد علاقتونو بهتون یاداوری کنم که ببینین تو هیچی انگشت کوچیک حمید عسکریم نمیشن دیدم منم میشم مثل شماها! منصرف شدم

سه شنبه 14 بهمن 1393 - 19:12

اجرای حمید عسکری عالیه... به همه پیشنهاد میکنم برید..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمید عسکری: دوست ندارم قطعات «مرتضی پاشایی» را با صدای دیگری بشنوم | موسیقی ما