برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین کنسرت بزرگ این خواننده ششم اسفندماه برگزار خواهد شد؛
وحید حاجی تبار: در این کنسرت از پلی بک و سکوئنس خبری نیست!
موسیقی ما - «وحید حاجی تبار» و اعضای ارکسترش برای کنسرت ششم اسفندماه آماده می شوند. برنامه فوق در ساعت بیست و یک ششم اسفندماه به میزبانی سالن اریکه ایرانیان روی صحنه می رود و این خواننده برای اولین بار با مخاطبان تهرانی خود دیدار می کند. ارکستر این خواننده به رهبری «فیروز ویسانلو» بیش از دو ماه است که تمرینات را آغاز کرده اند و تا ایام منتهی به کنسرت هم برنامه ریزی دقیقی برای این موضوع دارند. ما هم برای ثبت و ضبط لحظات یکی از جلسات تمرین وحید حاجی تبار مراجعه کردیم که با اتفاقاتی جالب مواجه شدیم! این گزارش و گفتگو را در ادامه می خوانید:

در بدو ورود متوجه شدیم که وحید حاجی تبار امشب حضور ندارد و عازم سفری کوتاه شده است اما جلسه تمرین برقرار بود و تمامی نوازندگان حضور داشتند. پس از اینکه فیروز ویسانلو برای لحظاتی از محل تمرین خارج شد اعضای ارکستر دست به کار شدند تا رهبر گروه را سورپرایز کنند. آنها با فراهم کردن یک کیک، جشن تولد این آهنگساز و نوازنده با سابقه را برگزار کردند و پس از ثبت این لحظات جالب با انرژی تمرین خود را آغاز کردند. اما یک شب بعد باز هم اتفاقی مشابه رخ داد. وحید حاجی تبار هم با اطلاع زمان تولد ویسانلو و بدون اطلاع از رخداد شب قبل، با کیک به محل تمرین وارد شد! به این ترتیب دومین جشن تولد رهبر ارکستر حاجی تبار هم اینگونه رقم خورد و به گفته فیروز ویسانلو این دو شب برای او به یادماندنی بود.

اما پیش از آغاز تمرین، دقایقی را با وحید حاجی تبار گپ زدیم و اولین سوال ما این بود که کمی در مورد جلسات تمرین ارکسترش توضیح دهد که او گفت:«از حدود دو ماه و نیم قبل، تمرینات ما به شکل جدی برای کنسرت آغاز شد. فکر می کنم این تعداد جلسه تمرین زیاد نیست زیرا من و فیروز ویسانلو از همان روز اول برنامه های ویژه ای برای این کنسرت داشتیم. یکی از برنامه های ما به همین بخش ارکستر و اتفاقات روی استیج مربوط می شود. متاسفانه این روزها شاهد هستیم که برخی گروه های پاپ، یک هفته قبل از برنامه دور هم جمع می شوند و در مدت زمان کوتاهی خود را برای کنسرت آماده می کنند. همین مساله روی کیفیت اجرا تاثیر منفی می گذارد و به نظر من با یک هفته تمرین نمی توان کنسرت خوبی را برگزار کرد. پیش بینی می کنیم که تا قبل از ششم اسفندماه حدود 35 جلسه تمرین داشته باشیم تا تمامی نوازنده ها با هماهنگی کامل روی استیج حاضر شوند.»

حاجی تبار در ادامه افزود:«در این کنسرت از پلی بک و سکوئنس خبری نیست! با لپ تاپ روی استیج حاضر نمی شویم و هرچه که می شنوید صدای ساز و هنر نوازندگان خوب گروه است که به رهبری فیروز ویسانلو برای برنامه آماده شده اند. قبول دارم که گاهی اوقات برای برخی سازها در کنسرت، نیاز است که از پلی بک استفاده شود. اما متاسفانه این روزها در مواردی شاهد هستیم که تمامی قطعات یک کنسرت به صورت پلی بک پخش می شود. این اتفاق واقعا تلخ است زیرا مخاطبان برای حضور در یک کنسرت وقت و هزینه زیادی را صرف می کنند. آنها می خواهند که قطعات مورد علاقه خود را با سازبندی متفاوت و به صورت زنده بشنوند. در غیر اینصورت می توانند در منزل بنشینند و کارها را در کامپیوتر پخش کنند!.»

این خواننده به کنداکتور و اتفاقات برنامه هم اشاره مختصری داشت:«منتخبی از قطعات آلبوم های «هیشکی منو دوست نداره» و «عشق های دروغین» را به همراه تک قطعاتی که طی ماه های اخیر با صدای من شنیده است را اجرا خواهیم کرد. به همراه رهبر ارکستر، ساعت ها برای هر قطعه وقت صرف کرده ایم و پارت نوشته ایم تا تنظیم کارها جذاب و شنیدنی باشد. برای روز کنسرت در تدارک اتفاقاتی هستیم که قطعا برای مخاطبان جالب خواهد بود. اگر اجازه بدهید اشاره ای به آنها نداشته باشم زیرا در صورت عدم تحقق آنها شرمنده مخاطبان می شوم. همچنین برخی هم به دنبال بهانه هستند تا برای این کنسرت که اولین اجرای زنده بزرگ من در تهران است، حاشیه سازی کنند.»

تبلیغات گسترده و وسیع این کنسرت باعث شد تا در مورد این موضوع هم از وحید حاجی تبار سوال کنیم و او چنین پاسخی را بیان کند:«برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این کنسرت، یک اتاق فکر از ماهها قبل برنامه ریزی داشتند. من به همراه دوستانم جلسات متعددی داشتیم و یکی از مواردی که تصمیمات را پیرامون آن اتخاذ کردیم، بحث تبلیغات اصولی بود. وب سایت ها، شبکه اینستاگرام و رسانه های مکتوب از جمله روش های اطلاع رسانی کنسرت ششم اسفند است و قصد داشتیم که مردم به شکل صحیح در جریان جزئیات این برنامه قرار بگیرند. سایر رسانه های مجازی هم در طول این مدت حمایت و همراهی خوبی با ما داشتند. خبرنگاران محترم موسیقی و اهالی مطبوعات همراهی بسیار خوبی در طول این مدت داشتند که قدردان محبت تمامی آن عزیزان هستم.»

حاجی تبار نهایتا به این نکات اشاره کرد:«خدا را شکر تا این لحظه بلیت فروشی خوب بوده است. اما فروش اصلی بلیت کنسرت ها و اصطلاحا زمان پیک این موضوع، سه روز پایانی منتهی به برنامه است. احتمال تمدید این برنامه تا پایان سال ضعیف است زیرا ایام فاطمیه را در پیش داریم.  از بهار سال 94 هم تور شهرستانها را آغاز می کنیم و مجددا کنسرت تهران را روی صحنه می بریم. هنوز برنامه و زمان اجرای شهرستانها مشخص نیست اما به محض قطعیت از طریق سایت «موسیقی ما» اطلاع رسانی های لازم انجام می شود.»

گفتنی است که کنسرت وحید حاجی تبار به همت شرکت «سل فا» به مدیریت «مجید طوسی» برگزار می شود.

در ادامه می توانید عکس های «زهرا عباسی» از تمرین ارکستر این خواننده و جشن تولد فیروز ویسانلو را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1393 - 12:35

دیدگاه‌ها

یکشنبه 3 اسفند 1393 - 02:43

گزارش جالبی بود . ممنون . منم واسه کنسرت وحید بلیط گرفتم

دوشنبه 4 اسفند 1393 - 09:04

مرسی از گزارشات خوب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وحید حاجی تبار: در این کنسرت از پلی بک و سکوئنس خبری نیست! | موسیقی ما