برنامه یاد بعضی نفرات
 
در گفت‌وگو با خواننده قطعه «با تو» عنوان شد؛
حمیدرضا گلشن: هنوز مردم با خاطرات ملودی‌های گذشته زندگی می‌کنند
موسیقی ما – قطعه «زمستون» با صدای «حمیدرضا گلشن» و «افشین یداللهی» ماه گذشته از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر شد. این اثر که بازخوانی قطعه زمستون با صدای «افشین مقدم» بود بازخوردهای گوناگونی در میان مخاطبان داشت. این قطعه را به نوعی می‌توان آغازگر فصل جدیدی از کارهای او قلمداد کرد. گلشن این روز‌ها در تدارک انتشار آلبوم خود با همکاری چهره‌های مطرح موسیقی پاپ است. همچنین قطعاتی را هم که بازخوانی آثار خاطره انگیز قدیمی است را منتشر خواهد کرد. برای اطلاع از جزئیات فعالیت‌های حمیدرضا گلشن دقایقی را با او گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
  • *بازخورد‌ها نسبت به قطعه «زمستون» که با همراهی «افشین یداللهی» منتشر کردید چه بود؟
آن قطعه با استقبال خوب اهالی موسیقی رو به رو شد و مخاطبان زیادی هم این کار را دریافت کردند و نظرات مثبت آن‌ها را به دنبال داشت. این اثر توسط زنده یاد «افشین مقدم» عزیز به بهترین شکل ممکن اجرا شده بود و ما هم سعی کردیم که این بازخوانی به نسخه اصلی نزدیک باشد. به آن زیبایی نبود ولی خاطرات زیادی را برای مردم تداعی کرد. امیدوارم کارهای بعدی من و «افشین یداللهی» باز هم مورد توجه قرار بگیرد.
 
  • *در ادامه باز هم کاری را منتشر خواهید کرد که بازخوانی آثار قدیمی باشد؟
چند قطعه را انتخاب کرده‌ام که به زودی از طریق سایت «موسیقی ما» معرفی و منتشر خواهند شد و احتمال دارد که آن‌ها را در قالب یک آلبوم ارائه کنم. ملودی‌های قدیمی ماندگار هستند و در همه دوران مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.
 
  • *وقتی که خواننده‌ای قطعه‌ای را بازخوانی می‌کند، این نظر را از برخی مخاطبان می‌شنویم که موسیقی پاپ حرف جدیدی برای گفتن ندارد و خواننده‌ها به ناچار سراغ کارهای قدیمی می‌روند. انتشار تعداد زیادی از این قطعات ریسک نیست؟
تمام خواننده‌هایی که در حال حاضر فعال هستند، چنین کاری را انجام داده‌اند. آقای «علیرضا افتخاری» آلبوم «نیلوفرانه» را منتشر کرد یا آقای «محمد اصفهانی» هم آلبومی از ملودی‌های قدیمی زنده یاد «همایون خرم» را روانه بازار کردند. اغلب خواننده‌ها چنین تجربه‌ای را در کارنامه کاری خود دارند و برخی از آن‌ها به دلیل یادآوری گذشته مطرح‌تر شدند. هنوز مردم با خاطرات ملودی‌های گذشته زندگی می‌کنند. در طول این سال‌ها ملودی‌های کمی بودند که برای مردم خاطره ساز شوند. موارد کمی بوده ولی در زمان گذشته آنقدر ترانه‌ها و ملودی و تنظیم‌ها عظمت داشتند که در یاد همه مردم است. تنها آلبومی که به یاد دارم پس از انقلاب به دل مردم نشسته است، «عشق است» با صدای زنده یاد «ناصر عبداللهی» بود. به نظر من این آلبوم واقعا برای مردم خاطره شد که مردم به یاد بسپارند. نمی‌گویم که کارهای خوب در طول این سال‌ها نداشتیم ولی کل این مجموعه شنیدنی و جذاب بود. من درس موسیقی خوانده‌ام و دیپلم موسیقی دارم و از نوجوانی با این هنر زندگی می‌کنم. اما اعتقاد دارم که آن اثر جزو بهترین‌های موسیقی پاپ بود.
 
  • *با توجه به اینکه گفتید احتمال دارد آلبومی با این آثار منتشر کنید آیا کار‌ها را با‌‌ همان تنظیم قدیمی می‌خوانید؟
البته در مصاحبه قبلی هم گفته بودم که می‌خواهم آلبومی با همراهی نوازندگی گیتار «فیروز ویسانلو» تولید کنم. چند کار آن انجام شده است ولی تنظیم‌های قدیمی آنقدر زیبا است که به نظرم کسی نمی‌تواند آن‌ها را تکرار کند. در گذشته نوازندگان و تنظیم کنندگان بسیار قدرتمندی داشته باشیم و به عنوان مثال فکر نمی‌کنم کسی بتواند جای اساتیدی نظیر «واروژان» یا «ناصر چشم آذر» و «منوچهر چشم آذر» را بگیرد.
 
  • *قطعاتی که بازخوانی نباشد هم آماده انتشار دارید؟
آلبومی هست که کارهای مجوز آن را انجام داده‌ام. خیلی به این مجموعه دارم و سعی کردم که قطعه به قطعه آن را با دقت تولید کنم. تلاش کردم که این آثار پخته‌تر باشند و با چهره‌های مطرحی در این آلبوم همکاری کردم. استاد «ناصر چشم آذر»، «علیرضا افکاری»، «بابک زرین» و «پدرام کشتکار» از جمله آهنگسازانی هستند که در این آلبوم حضور دارند. تنظیم قطعات توسط «معین راهبر» انجام شده است اما ملودی‌های استاد چشم آذر توسط خودشان تنظیم شده است و یادگار زیبایی است که در زندگی من باقی می‌ماند. ترانه‌ها هم از سروده‌های دکتر افشین یداللهی و «روزبه بمانی» است. یک قطعه هم داریم که دکتر یداللهی ترانه‌ای را روی ملودی استاد چشم آذر سروده‌اند که به نظر خودم کار بسیار زیبایی شده است.
 
  • *فکر می‌کنید این آلبوم چه زمانی منتشر شود؟
سعی می‌کنیم این آلبوم را در بهار سال ۹۴ به مخاطبان ارائه کنیم. طی مشورتی که با شرکت پخش انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این آلبوم بیشتر جنبه هنری داشته باشد. یعنی آلبوم را در خانه‌های کتاب و اماکن خاص به فروش برسانیم. دوست ندارم که آلبومم پخش مویرگی داشته باشد و در یک پکیج زیبا به مخاطبان عرضه شود. برای من اهمیت ندارد که چند نسخه به فروش می‌رود ولی دوست دارم این کار به گوش شنونده‌های خوب موسیقی برسد. در این آلبوم سعی کردم که اتفاق خوبی را رقم بزنم و مورد پسند مخاطبان واقع شود.
 
  • *شنیده‌ام که در بحث ساخت ویدئو هم به شکل جدی فعالیت می‌کنید. کمی در این زمینه توضیح می‌دهید؟
به زودی ویدئویی را منتشر خواهم کرد که کارگردانان این اثر «برادران بوشهری» هستند. وقتی که با این دو هنرمند کار کردم واقعا لذت بردم که چنین انسان‌های حرفه‌ای و با معرفتی در زمینه کارگردانی کلیپ حضور دارند. مطمئن هستم این کار که به زودی از سایت «موسیقی ما» منتشر می‌شود نسبت به آثار گذشته من و برادران بوشهری تفاوت‌های زیادی خواهد داشت. این قطعه عاشقانه است و برادران بوشهری هم کارهای خاصی در این ویدئو انجام داده‌اند و فکر می‌کنم اگر مردم، این اثر را ببینید حرف من را تایید می‌کنند. «تو می‌تونی» عنوان این کار است که علیرضا افکاری و معین راهبر آهنگسازی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. ترانه هم از سروده‌های روزبه بمانی است. همچنین قطعه «فکر تو» به کارگردانی «سپهر وکیلی» را آماده کرده‌ایم. هر دو اثر در آلبوم جدید من شنیده خواهند شد ولی تصمیم گرفتم ویدئوهای آن‌ها را زود‌تر منتشر کنم.
 
  • *قصد انتشار ویدئوهای خود در یک مجموعه جداگانه را هم دارید؟
این کار بسیار زیبا است و در دنیای امروز ما هم تکنولوژی و تصویر حرف اول را می‌زند. قصد انجام چنین کاری را دارم و در حال حاضر دو ویدئو را آماده کرده‌ام. سعی می‌کنم که به زودی با ویدئوهای بیشتر با مضامین بسیار زیبا کارهای دیگری را منتشر کنم.
 
  • *چند روز قبل قطعه «با تو» را منتشر کردید که شاید بحث در مورد آن کمی زود باشد اما می‌خواهم در مورد آن هم صحبت کنید.
 این قطعه اثری از استاد «بابک رادمنش» و تنظیم پسر ایشان «بارن» است. وقتی که با بارن عزیز کار کردم باز هم به موسیقی خودمان افتخار کردم که چنین شخصیت با معرفت و با اخلاقی را داریم. استاد بابک رادمنش هم چهره‌ای هستند که خالق خاطرات بی‌تکرار چند نسل هستند. با اینکه ترانه با تو، حرف امروز مردم و جامعه و موسیقی ما نیست ولی سبک استاد رادمنش را خیلی دوست داشتم و ایشان پیشکسوت موسیقی است. ما چند نفر را در موسیقی ایران داریم که سراینده و سازنده ترانه و ملودی هستند که می‌توانم به استاد «جهانبخش پازوکی» و استاد «فضل الله توکل» و آقای رادمنش اشاره کنم. برای حس استاد رادمنش احترام ویژه‌ای قائل هستم و این ترانه را در‌‌ همان حال و هوا اجرا کردم. ممکن است برخی بگویند که حمیدرضا گلشن با «محمدعلی بهمنی» و افشین یداللهی و دیگر دوستان کار کرده است و باید ترانه‌های قوی تری داشته باشد، اما من به حس جناب رادمنش همیشه اعتقاد دارم. دوست نداشتم که ایشان را ناراحت کنم و این کار را با عشق خواندم. ملودی و تنظیم این کار بسیار زیباست. امیدوارم که مردم از ترانه این کار لذت ببرند و کلا این اثر را دوست دارم. از «موسیقی ما» منتشر شده است و تا الان هم بازخوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ام.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اسفند 1393 - 22:21

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 11:50

همین طور ک خود ایشون گفتن اثار قدیمی رو نباید تکرار کرد پی چرا خوشون میخان باز خوانی کنند ؟؟؟ نگید ک به خاطر خاطره بازیو این چیزاست لطفا اثار خواننده های قدیمی رو خراب نکیند

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 21:27
سعید

به ملودی تنظیم ها و ترانه های البوم دنیای این روزای من توجه کنید
این البوم بهاره 1389 منتشر شد وفوق العاده بود

اهنگ ها امروزی همه الکترونیکی و نرم افزاری شده صدا ها افکتی شده
قدیما کسی ک صدا داشت خواننده می شد نه مثل امروز هر کس می تونه خواننده بشه

استاد بابک رادمنش و استاد روزبه بمانی خدا حفظشون کنه

5.232.83.131

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حمیدرضا گلشن: هنوز مردم با خاطرات ملودی‌های گذشته زندگی می‌کنند | موسیقی ما