برنامه یاد بعضی نفرات
 
با استقبال مخاطبان موسیقی در تالار وحدت
پایان پرهیجان اولین کنسرت «علی زندوکیلی»
موسیقی ما – خواننده جوان موسیقی ایرانی که جزو چهره های نسل جدید موسیقی کشور به حساب می‌آید، نخستین اجرای شخصی اش را روی صحنه برد.
به گزارش «موسیقی ما»، علی زندوکیلی شامگاه 5 و 6 اسفند در تالار وحدت روی صحنه رفت تا برای اولین بار در قالب کنسرت انفرادی خود اجرا داشته باشد. علی زندوکیلی پیش از این در اجراها و تئاتر های مختلف به اجرای برنامه پرداخته بود که از آن جمله می توان به اجرا در کنسرت چند روز پیش گروه «دنگ شو» در جشنواره موسیقی فجر، تئاتر «ترانه های قدیمی» و «ترانه های محلی» و... اشاره کرد.

این خواننده که هنوز آلبوم رسمی اش را در بازار موسیقی کشور منتشر نکرده است، با گلچینی از قطعات اجرا شده در موسیقی - نمایش «ترانه های قدیمی» (که به زودی قرار است در قالب نخستین آلبوم رسمی این خواننده منتشرمی شود)، و تک قطعاتی که در فضای مجازی منتشر کرده، کنسرتش را روی صحنه برد و دربخش هایی از این برنامه، همخوانی و همصدایی قابل توجه دوستداران موسیقی ایرانی را در سالن شاهد بود که باعث شد خود این خواننده  از شدت این همخوانی ها به وجد بیاید و رو به حاضران بگوید:‌ «امروز حال خوبی دارم و حضورتان انرژی زیادی به من داده است. ممنون که هستید و امشب را برای من شبی خاطره انگیز می کنید. این حال خوب را مدیون صدا و زمزمه های شما هستم.»

«آتش در آب» نخستین قطعه ای بود که این خواننده آن را روی صحنه اجرا کرد و سپس «از پنجره نگاه کن» با همخوانی حاضران اجرا شد.
علی زند وکیلی در حالی که از همصدایی های حاضرین در سالن با خودش هیجان زده به نظر می رسید، در بخشی از صحبت هایش رو به حاضرین گفت: «در زندگی ام چیزهای زیادی را مدیون پدرو مادرم هستم. امشب مادرم اینجاست. کسی که صدای او لالایی شب های من بود و شاید علاقه من به خواندن از همان لالایی‌های عاشقانه آغاز شد. می خواهم اثری را تقدیمش کنم و با تمام وجود این قطعه را برای او بخوانم. کسی که حضورش در سالن برای من قوت قلب بزرگی ست....»

«تار و رباب» قطعه ای بود که این خواننده به مادرش تقدیم کرد. دراواسط برنامه «علی زندوکیلی» با دعوت از «سامان احتشامی» به روی صحنه، بخش دیگری از برنامه اش را با همراهی پیانوی این نوازنده پیانوی کشور روی صحنه برد.

«سامان احتشامی» پس از آمدن روی صحنه پشت میکروفن قرار گرفت و رو به مردم گفت: « بیست سال پیش بزرگ مردی دستم را گرفت و من را روی صحنه تالار وحدت آورد که امروز جایش خالی است. امشب می خواهیم یادی کنیم از ملودی ها و آثار او و این حال خوب را مدیون استاد «همایون خرم» هستیم. یادشان گرامی.»

به سوی تو، رفته، مهربان من و ... قطعاتی بودند که در این بخش با پیانوی سامان احتشامی و صدای «علی زند وکیلی» اجرا شدند و در این بین قطعه «رفته» با شور و اشتیاق خاصی از سوی حاضرین رو به رو شد و در بخش هایی از آن زندوکیلی سکوت اختیار کرد تا صدای همخوانی حضار بیش از پیش به گوش برسد. این بخش از جمله بخش های پرطرفدار این کنسرت بود که بسیار مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.

قطعه «ای ایران» که این خواننده با تلفیقی جالب با قطعات فولک موسیقی نواحی، آنرا به قطعه ای پرطرفدار تبدیل کرده و باعث شد همه حاضرین در سالن در انتهای برنامه این خواننده به شدت هیجان زده شوند.

زند وکیلی با تلفیق قطعاتی از موسیقی آذری، شیرازی، گیلکی، جنوبی و ... میان ابیات این قطعه معروف، فضایی جالب را در سالن باعث شد تا توانایی هایش در موسیقی ایرانی را به همه ثابت کند. او پس از این قطعه با معرفی اعضای گروهش به حاضران در سالن، ازآنها درباره قطعه مورد علاقه شان پرسید و با اصرار حاضرین قطعه «رفته» بار دیگر با پیانوی «سامان احتشامی» و صدای «علی زندوکیلی» اجرا شد و «سیه موی» آخرین قطعه ای بود که این خواننده و گروهش در تالار وحدت نواختند و خواندند تا نخستین اجرای رسمی «علی زندوکیلی» کنسرتی ویژه برای او و حاضران در سالن باشد.

** چند نکته از کنسرت:
* سینا علم،سحاب علم،رامین اتابکی، عامر شادمان، شایان ریاحی و افشین بابایی اعضای ارکستر گروه «زند» را به سرپرستی «علی زند وکیلی» تشکیل می دادند.

* «محمد زند وکیلی» (برادر علی زندوکیلی) به عنوان خواننده مهمان در چند قطعه پایانی روی صحنه آمد و به صورت دو صدایی با برادرش روی صحنه به اجرای برنامه پرداخت.

* این کنسرت به همت آموزشگاه «نغمه پائیز» به تهیه کنندگی «سپهر صاحبی» روی صحنه رفت.

* هوشنگ کامکار, محمدحسین لطیفیان، مهدی یغمایی، شهاب اکبری و... از جمله چهره های سرشناس این کنسرت بودند.

* در ادامه عکسهای «امیررضا رعیتی» را زا حاشیه و متن این کنسرت را می بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : جمعه 8 اسفند 1393 - 12:57

دیدگاه‌ها

سه شنبه 12 اسفند 1393 - 09:20

عکس های زیبایی بود قطعا کنسرت زیبایی هم بوده

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پایان پرهیجان اولین کنسرت «علی زندوکیلی» | موسیقی ما