برنامه یاد بعضی نفرات
 
یک گفتگوی مفصل با خواننده ای که نام «6» را برای آلبوم جدیدش انتخاب کرده است؛
فرزاد فرزین: ستاره موسیقی ما سواد موسیقی ندارد
موسیقی ما - موسیقی ما - خیلی وقت است که مصاحبه مفصل نداشته و همین باعث شده که حرف و حدیث‌های زیادی درباره فعالیت‌های آینده‌اش در رسانه‌ها منتشر شود. «فرزاد فرزین» یکی از چهره‌های موفق موسیقی در سالهای گذشته است. فرزین به زودی آلبوم جدید خود را نیز به بازار خواهد فرستاد. با او درباره آلبوم جدید .و برخی حواشی ماه‌های اخیر صحبت کردیم؛ مسائلی از قبیل فستیوال هنری روسیه، مرتضی پاشایی، موج «شادمهریست» در موسیقی پاپ ایران، آلبوم جدید و خیلی چیزهای دیگر...

* سال ۹۳ سال مهمی در رزومه کاری تو در بازار موسیقی کشور بود. کمی درباره این سال و ماجراهای موسیقی در کشور حرف بزن.

سال ۹۳ بخاطر یک سری از کارهایی که خیلی‌هایش منتشر شده و خیلی‌ها هم هنوز نه، برای من سال مهمی بود. کمی طول می‌کشد که برآیند اتفاقاتی که در این سال برای من افتاده را دیگران متوجه شوند و بتوانند در مورد‌ش قضاوت کنند. ماجرا از آن برنامه روسیه شروع شد. به هر حال اتفاق یونیکی بود. چون موسیقی ما کمتر به جایی دعوت می‌شود. به هر حال ما باید در این فستیوال جهانی با زبان بین المللی حضور پیدا می‌کردیم و این موضوع کمی کار را دشوار می‌کرد. ما با مردمی طرف بودیم که با نگاه‌هایی پرسشگر در حال رصد ما روی صحنه بودند. یکی از مهم‌ترین ارکان هر قطعه‌ای ترانه و شعر آن است. شما مثلا اگر قطعه «بچه» را که روزبه بمانی ترانه‌اش را گفته، بدون شعر و فقط موسیقی‌اش را گوش کنی، مگر اصلا می‌شود تا انتها تحملش کرد؟ پس ما باید با زبان بین المللی حرف می‌زدیم تا حرفمان به گوش جهان می‌رسید. از سوی دیگر ما مشکلات زیادی داشتیم و مثلا به عنوان مثال  پول کافی برای اعزام همه گروه به این مسابقات را نداشتیم. فکرش را بکنید که مثلا گروهی که از آلمان آمده بود، اسپانسر‌ش مرسدس بنز بود. ترکمنستان ادیداس را داشت.

* مهم‌ترین شاخصه‌هایی که از این جشنواره کسب کردی و به داشته‌هایت اضافه شد چه بود؟

ما سالهای زیادی در موسیقی ایران به صورت جرفه‌ای کار کرده بودیم و به هر حال آدم‌های با تجربه‌ای بودیم. هر کداممان بار‌ها روی صحنه‌های مختلف رفته بودیم و در این فستیوال با چهره‌های جهانی و بین المللی قرار بود روی صحنه برویم و رقابت کنیم. در این فستیوال من خیلی واضح متوجه شدم که فرق‌های زیادی بین حرفه‌ای بودن در ایران و حرفه‌ای بودن در سطح بین المللی وجود دارد. واقعا استرس داشتیم و این را خودم اعتراف می‌کنم. به هر حال گروه من حرفه‌ای‌ترین و بهترین‌های حال حاضر در ایران بودند ولی همه این عوامل دست به دست هم داد تا من پنجاه درصد از اجرای خودمان در این برنامه راضی باشم. این ناراحت کننده بود ولی به هر حال تجربه خوبی برای ما شد. ضعف امکانات و برنامه ریزی هم که  مزید بر علت شد تا آن طور که باب میل خودمان باشد نتوانیم در این جشنواره حضور پیدا کنیم. مسئولان حتی نتوانستند برای ما در این مسابقات یک سالن تمرین پیدا کنند و ما در محلی واقعا تاسف بار تمرین کردیم که تازه آن را هم خودمان پیدا کردیم و به هر حال واقعا در حالی که می‌توانستیم بهترین استفاده را از این مسابقات داشته باشیم، کمی تحت تاثیر موضوعات خارج از کار قرار گرفتیم.

* فاصله موسیقی ایران و جهان قطعا فاصله زیادی ست. چون به هر حال درایران مخاطب موسیقی کمتر موسیقی جهان می‌شنود و سطح سلیقه بازار جهانی را نمی‌داند و همین باعث شده قضاوت‌هایش خیلی مطلق و مبتنی بر احساس باشد.

مخاطب داخلی هیچ ارتباطی به هنرمندی که دوست دارد فضای کاری‌اش را گسترش بدهد، ندارد. مخاطب داخلی مشکلات ریشه‌ای و متعصبانه مختص خودش را دارد و قطعا سطحش با مخاطب بین المللی فرق دارد.‌‌ همان طور که آرتیست‌های داخلی مقایسه‌شان با هنرمندان بین المللی واقعا مقایسه دور از انصافی است. اگر شرایط و فضای کاری موسیقی در ایران و خارج از کشور را مقایسه کنید، کاملا به حرف من می‌رسید. موزیسین داخلی مخصوصا خواننده‌ها حتی سواد موسیقیایی ندارند. به هر حال باید این واقعیت تلخ را بپذیریم. ولی در همه جای دنیا حتی مردم عادی هم موسیقی می‌خوانند و سواد آکادمیک دارند. در مدارس، به بچه‌ها موسیقی تدریس می‌شود. همین فرق‌های اساسی ماست. پس نباید به این زودی توقعاتمان بالا باشد. حالا به این فکر کن که یک هنرمندی از جامعه ایرانی می‌خواهد تلاش کند خودش را به این سطح بالای بین المللی برساند. انگار کسی می‌خواهد از مقطع دبیرستان برای لیسانس گرفتن تلاش کند.

* اما این موضوع و اتفاقی که برای تو دراین مسابقات افتاد، با واکنش‌های عجیبی از سوی همکارانت مواجه شد. برخی از خواننده‌ها این رویداد را اتفاقی کوچک قلمداد کردند که فرزاد فرزین آنرا بزرگ جلوه داده و اغراق کرده.

من جمله‌ای دارم که خیلی‌ها به طرق مختلف گفته‌اند. من اعتقاد دارم که در شرایط سخت، تصمیمات بزرگ را آدم‌های کوچک نمی‌توانند  بگیرند. یعنی آدم‌هایی که تصمیمات مهمی در لحظات مهم زندگیشان می‌گیرند آدم‌های بزرگی هستند. آدم‌های کوچک نمی‌توانند درباره مسائل بزرگ حرف بزنند. چون ضعف‌های رفتاریشان از قبیل حسد، تنگ نظری و خیلی چیزهای دیگر را در نگاه‌شان به هر رویداد بزرگ دخیل می‌کنند و به خاطر همین هرگز نمی‌توانند درباره مسائل بزرگ اظهار نظر کنند. اگر یکی از همین دوستانی که می‌گویی به این اتفاقات بزرگ فکر می‌کردند، حداقل در فضاهایی نزدیک به این موضوع حداقل یک بار ورود پیدا می‌کردند. من این قبیل اظهار نظر‌ها را در حدی که حتی جوابشان را بدهم هم نمی‌بینم. وقتم را صرف کار‌ها و اتفاقات بزرگتری می‌کنم تا بتوانم به موفقیت‌ها و کارهای بزرگتری که در ذهنم هست، دست پیدا کنم. البته دوستان زیادی هم به من زنگ زدند و تبریک گفتند. از قبیل دوستان خوبم در گروه «سون» و «عماد طالب‌زاده» و خیلی‌های دیگر. خیلی‌ها هم نه. واقعا من برای کسی یا هنرمندی کار نمی‌کنم که واکنش‌هایشان را هم دغدغه بدانم برای خودم. این نوعی رویکرد برای رزومه کاری‌ام بود که خوشحالم از اینکه توانستیم تاثیر گذار باشیم.

* می‌خواستم به اینجا برسم که بحث‌های حاشیه‌ای بین اهالی موسیقی خیلی زیاد است و هرگز شاهد آن اتحادی که مثلا در حوره سینماو بزرگانش هستیم، حتی درصد پائینی از آن را در بین اهالی موسیقی به ویژه پاپ، نمی‌بینیم.

سوالی از تو دارم. ما چند کارگردان و بازیگر با سواد داریم؟ چند خواننده پاپ با سواد داریم؟ سطح سینما و موسیقی پاپ را اصلا نمی‌توانی از خیلی جهات مقایسه کنی. سینما با امثال «اصغر فرهادی» اسکار گرفته و چهره‌هایش با خوشحالی تمام برایش جشن گرفته‌اند. من اعتقاد دارم این مقایسه، مقایسه‌ای مع الفارغ است. سینمایی‌ها مدت هاست که به یک اجماع و همبستگی ویژه رسیده‌اند. دلیلش هم این است که به هر حال مطالعه دارند و انجمن‌های صنفی فعالی دارند. مدت هاست جلسات مشترک برگزار کرده‌اند و از همه مهم‌تر عمر حیات حرفه‌ایشان در مقایسه با جامعه نوپای موسیقی در کشور، فاصله‌ای غیر قابل انکار دارد. مخاطبانشان هم مشخصا با جامعه مخاطبان موسیقی پاپ فرق دارند. شاید هیچ خواننده‌ای اینقدر بی‌پروا اینگونه علیه فضای کاری خودش سخن نگوید ولی من با جسارت تمام این حرف‌ها را می‌زنم.

* اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی. نقش جامعه مخاطبان موسیقی در تعیین این قبیل خط مشی‌ها برای هنرمندان چقدر تاثیر گذار است؟ آن‌ها و سطح سلیقه‌شان تا چه حدی می‌توانند در تعیین بالا و پائین‌های منحنی کیفیت در موسیقی پاپ تاثیر گذار باشد؟

مردم به هیچ وجه تعیین کننده خط مشی هنری کسی که کار‌شناس این کار است نمی‌توانند باشند. مردم اگر قرار بود تعیین کننده باشند، باید بیست درصد برای این سلیقه فکر کنی ولی در ‌‌نهایت شما تولید کننده هستید. اگر قرار باشد که شما بر اساس سلیقه مخاطب برایشان کار تولید کنی، آن وقت دیگر شما باید درباره خودتان لفظ تولید کننده و مولف را استفاده نکنید. شما آن زمان یک اجراکننده خواسته‌های دیگران هستید.

* حالا از جوابت به این سوال می‌رسم که چرا مولفان و «تولید کنندگان» موسیقی پاپ در کشور که به قول تو خط مشی موسیقی را در بازار تعیین می‌کنند و ذائقه مخاطب بر اساس دست پخت آنهاست، ‌چرا به این میزان تاسف بار، آثارشان به تکرار رسیده است؟

جواب این سوال در عین سادگی، سرشار از پیچیدگی‌های فراوان است. یک نمونه به شما عرض می‌کنم که شاید بهترین جواب به سوال تو باشد. «مایکل جکسون» مهم‌ترین چهره در موسیقی پاپ دنیا است اما به اندازه «فرزاد فرزین» ۳۲ ساله که حدود ۴، ۵ سالی ست می‌تواند برنامه اجرا کند، کنسرت نداشته است. دلیلش هم این است که مگر ما کلا در ایران بزرگ‌ترین سالن کنسرتمان چقدر ظرفیت دارد؟ ضعف امکانات در این موضوع خیلی نقش دارد. مثلا من با یکی از تهیه کننده های سر‌شناس در اروپا دیداری داشتم و از چهره‌ای که او طرف قرارداد با وی بود، گپ می‌زدیم و برنامه ریزی می‌کردیم. حرف من حرف خیلی راحتی بود. من گفتم که ما سالن‌هایی داریم با ظرفیت حدود دو هزار نفر و اگر قرار به اجرای برنامه باشد مثلا در هر روز دو سانس کنسرت می‌رویم و در سه روز پیاپی می‌توانیم میزبان بیش از ده هزار نفر باشیم. حرف من که تمام شد واکنش ایشان جوری بود که انگار من گفتم همبن الان در این مکانی که ما نشسته‌ایم قرار است زلزله ۸ریشتری بیاید! مات و مبهوت و متعجب و حتی ترسید!

* طبیعی هم هست که بترسد...

مکانیسم تعریف شده برای آن‌ها این است که برای یک کنسرت شش ماه برنامه ریزی می‌کنند. ده روز قبل برنامه گروه دکور و نور و صدا برداری در محل حاضر می‌شوند و همه عوامل و نوازنده‌ها و سایر عوامل بار‌ها کل برنامه را تمرین می‌کنند. خواننده دو روز قبل به محل برنامه می‌رود و چند بار تمرین کنسرت دارند و این کنسرت با شکوه، باهمه ریزه کاری‌ها و پرفورمنس‌ها یک بار برای مثلا ده هزار نفر برگزار می‌شود. عظمت و شکوه یک خواننده و کنسرت و ستاره بودن در جغرافیای جهانی این گونه مشخص می‌شود. ولی نبود این مکانیسم درست و اصولی در ایران باعث می‌شود که تعداد بالای اجراهای زنده یک خواننده درکشور بد‌ترین ضربه را به او بزند. توان جسمانی‌اش کم می‌شود. زمانی برای فکر کردن روی آثار جدید ندارد. حجم اجرا‌هایش که بالا برود، تمرکزی روی آثار جدید ندارد و تا می‌آید روی آلبوم زوم کند به یک باره در فلان شهر کشور باید روی صحنه برود و هشت سانس بخواند! در این مکانیسم ناسالم چرا  توقع داری فضای موسیقی وارد ورطه تکرار نشود؟ کیفیتش پائین نیاید؟

* من اعتقاد دارم قوانین و عرف تثبیت شده در فضای موسیقی ایران کاملا یک ایالت مجزا از استاندارهای جهانی است. هیچ چیزمان حتی شباهتی کوچک به مارکت جهانی ندارد اما ادعای ستاره‌هایمان از بزرگان «پاپ» ‌جهان هم بیشتر است...

این بحث تو، یک بحث دیگری ست. عرف تثبیت شده در ایران، مطابق با شرایط جامعه و شرایط سخت افزاری و امکانات موجود است. من از تو بخاطر این سوال و این ادعایت یک سوال دارم. کدام یک از به قول «پاپ استار»‌های جهان بدون ویدئو کلیپ و تصویر می‌توانند ۵ هزار نفر را به سالن‌های کنسرتشان بکشانند؟ پس به این نتیجه می‌رسیم که چهره‌های داخلی بدون داشتن چنین امکانی، توانسته‌اند موفقیت‌های ویژه‌ای را به دست آوردند. ویدئو کلیپ علاوه بر معرفی موسیقی، قابلیت ارائه قطعات موسیقی و صدای خواننده را در بستری جذاب و پر زرق و برق دارد و باعث می‌شود مخاطب موسیقی خیلی زود بتواند با آن ارتباط برقرار کند. من اگر در کشورم رسانه‌ای داشته باشم که ویدئو کلیپ‌های متعارف با فرهنگ کشور را پخش کند، آن وقت می‌بینی که چقدر زود حرف‌ها و صدایمان به خارج از مرزهای ایران هم می‌رسد. این شرایط به قدری در کشور به یک عادت تبدیل شده که حالا نبود‌ش دارد آرام آرام به قانون تبدیل می‌شود و این واقعا تاسف بار است.

* این شرایط چقدر به عدم تولد ستاره‌های جدید موسیقی در کشور در این سال‌ها انجامیده؟

شما در فوتبال این کشور چند بار می‌توانی به صورت شانسی شاهد تولد یک «علی کریمی» باشید؟ 

* درباره نقص مکانیسم ستاره سازی در کشورحرف می‌زنی...

ما ستاره موسیقیمان موسیقی بلد نیست. سواد نت خوانی ندارد و خودت با تلاش و زحمت و به صورت تجربی به جایگاه کنونی رسیده. چند بار این اتفاق باید در یک فضای ثابت بیفتد؟ آیا بدون برنامه ریزی آکادمیک، می‌شود نخبه‌ها را پرورش داد؟

* ولی ادامه این روند می‌تواند به فاجعه‌ای برای موسیقی پاپ ختم شود.

تیم فوتبال ۹۸ ایران ستاره‌هایی مثل خداداد عزیزی و علی دایی و خیلی‌های دیگر را داشت. همه استعداد‌ها به صورت شانسی کشف شده بودند ولی مگر قرار است همیشه در هر شاخه‌ای ما با شانس و تصادف استعدادهای جدید را پیدا کینم؟ الان در دوره‌ای هستیم که دیگر آن شانس‌ها نیستند. قطعا موسیقی هم همین طور است. ولی چاره چیست؟

* بزرگان موسیقی و ضعف‌های مشهودشان در ادامه یک روند تکراری برای عمر هنریشان در این چرخه مقصر نیستند؟ «شادمهر عقیلی» در دوره‌ای آمد و بعد ازخودش موجی را راه انداخت به نام «شادمهریست»

شادمهر مال این نسل موسیقی نیست. شادمهر به نسلی تعلق دارد که موسیقی را کار می‌کردند. او آهنگساز و نوازنده است و استعداد موسیقی است. باز هم بحث‌‌ همان «علی کریمی» بودن است. ما قانونی را در همه شاخه‌ها داریم که تولد ستاره‌ها را بر پایه شانس پی ریزی کرده‌ایم تا اصول آکادمیک استعداد یابی.

* «مرتضی پاشایی» آخرین ستاره از نسل جدید موسیقی پاپ در کشور بود که امسال متاسفانه فوت کرد. سوز صدایی که این خواننده داشت و لحن و ملودی‌هایی که می‌ساخت باعث شنیده شدن آثارش شد و توانست تا حدودی در جامعه ایرانی آثارش را به گوش مردم برساند. نظر «فرزاد فرزین» درباره این خواننده چیست؟

مرتضی هنرمند خوب و مودبی بود. این اتفاق واقعا ناراحت کننده بود. درباره بحث‌های هنری این خواننده هم باید بگویم که‌‌ همان طور که خود مرتضی بار‌ها در مصاحبه‌هایش عنوان کرده بود، شروع به کارش تحت تاثیر موسیقی «شادمهر» اتفاق افتاد و به مرور توانست شخصیت هنری خود را پیدا کند و مستقل شود. مرتضی زمان زیادی برای مطرح شدن نداشت. آن اتفاق هم در همه گیر شدن آثارش تاثیر گذار بود بواسطه اینکه به هر حال مردم ما مردمی احساسی هستند. ولی قطعا هنر و استعداد مرتضی بخش مهم شخصیت کاری او بود که توانست به هر حال قشر بزرگی را درگیر خود کند. او به مرور به کاراک‌تر جذابی رسید و حتی در لباس پوشیدنش هم توانست «تیپ» هنری جالبی را برای خودش بسازد که به هر حال هوش بالای او را نشان می‌داد. این تلاشهایی بود که توانست به این نتیجه خوب رسد که کار‌هایش همه گیر شود.

* بحث بعدی من، مساله کنسرت‌های توست. تو شروع کننده جریانی بودی که «پرفورمنس» را وارد اجراهای زنده خواننده‌های پاپ ایرانی کردی. با اتفاقات و غافلگیری‌های خاصی که در کنسرت‌هایت چند سال قبل دیده شد و باعث شد خیلی‌های دیگر هم به فکر بیفتد و الان دیگر تقریبا در همه کنسرت‌ها شاهد این قبیل اتفاقات هستیم. تو آغازگر و مبدا این جریان بودی ولی فکر نمی‌کنی دیگر ادامه این روند به جایی دارد می‌رسد که مشخصا یک سال بعد شاید دیگر سوژه‌ای نمانده باشد که تو بتوانی از آن برای کنسرت‌هایش رو ی سن استفاده کنی؟

کاملا مخالفم با این صحبت. فیلم کنسرت «شوک» به زودی منتشر می‌شود و شما متوجه می‌شوید که ایده‌های من برای کنسرت تازه شروع شده است. ولی داستان بدی که این وسط هست این است که سطح تفکر درباره این ماجرا در بین سالنهای کنسرت خوب نیست. ما برای دکور زدن روی سن مشکل داریم. مثلا به ما می‌گویند که بخاطر اینکه موکت کف سالن خراب می‌شود، فلان دکور را اجازه نداری بزنی! ما این قبیل تفکرات طرفیم. به هر حال با این شرایط سخت ما کنسرتی قوی و ویژه را روی صحنه بردیم و در کنسرت بعدی کاری می‌کنم که همه انگشت به دهان بمانند.

* موضوع بعدی تغییر و تحولات مداوم در ارکستر توست. تقریبا هر چند ماه یک بار چهره های جدید به ارکستر‌ت می‌آیند و می‌روند. برخی نوازنده‌ها از گروهت جدا می‌شوند و کلی علیه‌ات مصاحبه می‌کنند و سر و صدا و جنجال و خیلی مسائل دیگر. بعد به فاصله چند ماه دوباره به ارکسترت اضافه می‌شوند. بار‌ها این اتفاق برای گروه تو افتاده. این تغییر و تحولات پشت سر هم و رفت و آمد‌های متوالی از چهره‌ای مثل تو کمی دور ازذهن است. 

برخی تحولات که اجباری بود. مثلا برخی از نوازنده‌های من در یکی از دانشگاه‌های معتبر موسیقی در اتریش پذیرفته شدند و رفتند. «یاشار خسروی» هم که ما سال‌ها پیش  مشکلاتی با هم داشتیم که هم بخاطر کم بودن سن آن‌ها و تجربه‌شان و البته مدیریت نادرست من اتفاق افتاد و به جریاناتی ختم شد که دیگر نمی‌خواهم درباره‌شان حرف بزنم. مشکلات در هر برهه‌ای بوده و هست و حالا دیگر گذشته و ما بیشتر به فکر تقویت گروه در هر شرایطی بوده و هستیم.

* الان این اعضای گروه تو تا چند وقت دیگر در گروه «شوک» هستند؟

این ماجرا به برخی ماجرا‌ها بستگی دارد. مثلا من اعتقاد دارم که همه کسانی که در گروه من هستند باید به نوعی کارهای من را دوست داشته باشند و از روی علاقه و با عشق ساز بزنند. این برای من خیلی اهمیت دارد.

* در مورد آلبوم جدیدت حرف بزنیم و بیشتر از اسم‌هایی که در آلبومت همکاری کرده‌اند،

من سال 94  ابعاد کاری‌ام را در دو بخش پیش می‌گیرم. فعالیت‌هایی که در ایران خواهم داشت و اتفاقاتی که در عرصه بین المللی در پی شان هستم. هر دوی این مباحث با هم پیش می‌روند. یک قطعه انگلیسی هم داریم. فضای آلبوم فضایی متفاوت‌تر نسبت به آثار من است. من تولید کننده این اثر هستم و فضاهای جدید را وارد کار کرده‌ام. فکر می‌کنم تا کنون هم نشان داده‌ام که برای وارد کردن فضاهای جدید به موسیقی ایران، سابقه خوبی داشته‌ام. فضاهایی که مردم ایران کمتر آنرا شنیده‌اند. کیفیت بالا و فضایی انرژیک در آلبوم مهم‌ترین مولفه‌های من هستند.

* و جزئیات این اثر از چه قرار است؟

این ششمین آلبوم رسمی من بعد از آلبوم‌های «شراره»، ‌ «شوک»، «شانس»، «شلیک» و «شخصی» است که برای این آلبوم اسم ۶ را انتخاب کرده‌ام. کوشان حداد، امیرمیلاد نیکزاد، مهران خلیلی در بخش تنظیم آلبوم حضورشان قطعی است. روزبه بمانی، یاحا کاشانی، زهرا عاملی، مسعود محمدی و محمد رجبی در بخش ترانه سرا‌ها حضور دارند. خودم هم ملودی‌ها را ساخته‌ام و فضای آلبوم هم قطعا فضاهای جدیدی هستند که مورد توجه سلیقه‌های مختلف قرار خواهد گرفت و نکته اصلی آلبوم هم این است که با فضاهای رایج بازار فرق دارد. مثلا ما در ایران شاید ۱۵ خواننده ستاره داریم که آثار ۱۱ خواننده مثل هم است و این اصلا خوب نیست. سعی مان معرفی فضاهای جدید است و فاصله گرفتن از فضاهای رایج.

* در ماه های گذشته هم حاشیه‌های زیادی درباره کنسرت تو در یکی از شهرستان‌ها در رسانه‌ها بوجود آمد. برنامه‌ای که تو بخاطرممنوعیت پزشک معالجت برای حضور روی سن، موفق به اجرای برنامه نشدی ولی برخی اظهار نظر‌ها باعث شد به شدت مورد هجمه قرار بگیری.

آن موضوع کاملا برای من حل شده است. اصلا مدارک پزشکی من وجود داشت و حتی وقتی به مسئولین ارشد فرهنگی کشور ارائه شد، توانستم همه را قانع کنم که من در کار هرگز خلف وعده نکرده و نمی‌کنم. اصولا آدم خوش قولی هستم ولی متاسفانه آن روز تاکید اکید از سوی پزشکم به من شد که اگر در آن یک هفته بخوانم، حنجره‌ام به شدت آسیب می‌بیند و خطرناک است. ما خواستیم موضوع را دوستانه حل کنیم ولی برخی دشمنان به ظاهر دوست و برخی افراد دیگر در برخی اظهار نظر‌ها فضا را در رسانه‌ها ملتهب کردند و می‌خواستند آبروی من را ببرند. در حالی که من خیلی واضح و شفاف با آن‌ها حرف زده بودم و امیدوارم این اتفاقات دیگر در مسیر هنری من به وجود نیاید. برای همه مسئولان آن شهر احترام قائل‌ام و بابت برگزار نشدن آن برنامه از مردم آن شهر عذر می‌خواهم و انشاءالله در ماه‌های آینده حتما این برنامه را بخاطر طرفدارانم در آن شهر روی صحنه خواهم برد.
منبع: 
مجله موسیقی «آهنگ ایده آل»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 10:18

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 13:37

یه چند تا نکته که جناب آقای فرزاد فرزین اشاره نکردند .
بله در داخل خواننده ها از موزیک ویدئو بهره نمی برن .
چون در عرض چند روز یک کمپانی پخش در تمام کشور می تونه پوستر ها و آلبومشو پخش کنه .
که حتی اگه مردم نشناسنش هم . در آخر باهاش آشنا می شن و صدای خواننده به گوش مردم می رسه .
کمپانی های پخش محدودند در داخل .
پس هر شخصی حمایت یکی از این کمپانی هارو به دست بیاره دیگه نونش تو روغنه .
چون که رقابت غیر ممکنه با این کمپانی ها معنای موسیقی مرده .
در مارکت خارج این یک امر محاله . که یه نفر پخش آلبومش به معنای فروش باشه .
چون رقابت و تعداد آلبوم ها بسیار زیاده .
موزیک داخل سالهاست رو یه بیت bit تکراری داره جلو میره .
و احتمالا اونجایی که دهن یارو وا مونده بود که انگار قراره زلزله 8 ریشتری بیاد .
احتمالا به ابن دلیل بوده که از در آمد کنسرتهاتون با خبر شده .
سانسی حداقل 50 میلیون تو جیب خواننده اونم با همون 2000 نفر . دهن مایکل جکسون هم وا می موند .
آقای موزیسین با سواد .

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 14:06
تینا

دوست عزیز اگه بر فرض هم سانسی 50 میلیون بگیره که نمیگیره مثل خواننده های دیگه ولی تنها خواننده دو ایرانه که میره صد میلیون خرج دکورش میکنه. پس بیشتر ضرر میکنه تا سود. فرزادم میتونست مثل خواننده های دیگه خیلی عادی بیاد روی سن و بخونه هیچ خرجی هم واسه دکور نکنه اونوقت هر چی پول بگیره همش میشه سود. شما چرا فقط بعد منفیشو میبینی؟ تو خارج یه شب اجرا میکنن واسه ده هزار نفر اون وقت تو ایران چهار تا سانس اجرا میکنن میشه 8000 نفر. حنجره هاشونم که بعد از چهار تا سانس نابوده

151.239.199.63
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 23:12
ارشیِا پایدار

نه دوست عزیز اصلا اینطور نیست
کمپانیهای داخل اینقدر ها که شما خیال میکنی دارای پایه قوی نیستن که خواننده با اون بتونه پشت خودشو ببنده
نمونش هم خود فرزاد که برا آلبوم هاش با کمپانی های مختلفی کار کرده و nخواننده دیگه
این مقایسه داخل با خارج شما اصلا منطقی نیست
و در مورد درآمد کنسرت
میبینی که کسی این وسط ناراضی نیست .هم مخاطب فرزاد راضیه از زحماتی که فرزاد فقط برا کنسرت های متفاوتش میکشه .و البته خود خواننده .که نوش جونش
پس اصلا دلیلی برا اعتراض و سوختن نیست وقتی هر دو طرف راضی هستند هم خواننده هم مخاطب

2.187.161.156
جمعه 14 فروردین 1394 - 16:39
amin amin

دوست عزیز : تینا
حنجره ی هیچ خواننده ای با اجرا کردن متوالی آسیب نمی بینه .
در مورد درآمدزایی کنسرت ها خود سایت موسیقی ما قبلا مطلبی کامل نوشته بود . می تونید جستجو و مطالعه کنید .
فقط کافیه کمی با چشم باز نگاه کرد و منطقی بررسی کردش .

95.64.116.191
جمعه 14 فروردین 1394 - 17:04
amin amin

جناب ارشیا پایدار ،
دوست عزیز .
اولا که این وسط کسی اعتراض کرده به وضعیت داخل فرزاد فرزین بوده .
برا حرف هاتون دلیل و منطق بیارید .
همه می دونن داخل چه خبره ، به جز کسایی که با چشم بسته و تعصب نظر می دن .
موفق باشید

95.64.116.191
جمعه 14 فروردین 1394 - 21:54
Mas

ایشون تمامه کارهاشون ضعیفه
MAS

5.202.138.150
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 13:50

mamnoon az mosahebeye khoobetoon..farzad behtarine..<3

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 13:52

خيلي مصاحبه خوبي بود.
يكي اين مصاحبه ها خوبه يكي اون نقد ترانه ها.موسيقي ما لطفا بيشتر از اين كارا بكن.
قبل مصاحبه هم فكر ميكردم فرزاد فرزين مغرور باشه ولي الآن با اين مصاحبه شكم بر طرف شد.به هر حال هميشه عاشق كاراش بود و انيدوارم آلبوم 6 هم مثه 5تا آلبوم قبلي خوب باشه

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 14:07

چقد مغرور

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 14:13

مطمئنید كه اين مصاحبه مال موسيقى ما ست ومال آهنگ ایده آل نیست؟0:

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 14:19

شادمهر فوق العادس...

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 14:21

باسلام
مصاحبه ی خوبی بود فقط چندتا نکته!
فرزاد فرزین در حدی نیست که درباره ی شادمهر نظر بده!
کسی هست که توو کنسرتاش به جز حراست 5 تا بادیگارد هیکلی گذاشته که هواداران نشان باهاش عکس بندازه! من این قضیه رو به عینه دیدم! جوری بود که هوادار داشت گریه میکرد تا یک عکس بندازه! آخرم نذاشت آقای فرزین! خواننده های معروف دیگه اینجوری نیستن و میان قاطی هوادارا میشن!
ستاره های پاپ ما اگه سواد خوانندگی نداشتن به این رتبه نگیرید!
اخلاق آقای فرزین خوبه ولی دوروبرش آدمهایی هستن که فقط به منفعت خودشون فکر میکنن و متاسفانه خیلی از کارهای اساسی هم به دست اینطور آدما سپرده شده! مثل ع کاس گروهشون!
غرور آقای فرزین خیلی زیاده باید یه خرده مردمی و خاکی تر باشن! جوریه که حتی عکس های طرفداراشم لایه نمیکنم توو اینستاگرام! خواننده های دیگه لایک میکنن!
رنج سنی طرفداراش پایینه اکثرا زیر 17 سال سن دارن!
ايشالا که همه این موضوعات اوکی بشه
یاعلی

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 18:48
hosein.nice

bebin duste aziz aval rajebe suhbatet k migi farzad farzin dar hade shadmehr nist in harfet aslan dorost nist shadmehr jaye khodesho dare farzadam jaye khodesh badesham tamame khanadeha badigard daran farzadam age mardomi nabod in hame havadar nadasht aslanam adame maghrori nist man az nazdik didamesh kheyliam lotie shayad ghiafash injore k fek mikonin maghrore sene havadarasham balast

5.223.105.16
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 16:29

واقعا لذت بردم از این مصاحبه .فرزاد کاملا موسیقی رو می شناسه و چند پله از دیگر خواننده ها بالاتره.
ولی من با ستاره بودن شادمهر اصلا موافق نیستم.شادمهر محبوب شدنشو مدیون مهاجرتش و سر و صدایی که در پی رفتنش از ایران بود هست.متاسفانه اکثر کار های شادمهر کپی برداری از ملودی های یونان و ترکیه است.
ممنون از موسیقی ما بخاطر مصاحبه قشنگ و پر محتواش

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 17:59
بی سرزمین تر از باد

شما سنت نمیرسه به کارهای دهه هفتاد شادمهر پس در موردش نظر نده لطفا مگه مجبورت کردن؟!
در ضمن خوشحال میشم اون اکثر کارها رو با اسم آهنگ های مرجع و با ذکر منبع نام ببری. منتظرم.

46.225.241.54
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 19:36
MohammaDReza  

مدیون مهاجرتشه ؟! یعنی هنوزم مدیونه مهاجرتشه ؟!
دوست عزیز، شامهر تو اون سالهایی که تو ایران بود 2تا آلبوم داد بیرون که سر و صدا واسه اونا بود نه واسه رفتنش ! اکثر مردم با اون آلبوم خاطره دارن و هنوزم که هنوزه خیلیا اون آلبومارو گوشم میدن ! حتی یکیشم دوباره تو ایران به فروش رفته !!
شادمهر همه چشزشو مدیونه استعداده خودشه !

151.246.10.243
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 20:29
Mehdi Mika

دوست عزیز شادمهر محبوب شدنشو مدیون مهاجرتش نیست بلکه موسیقی پاپ ایران و پاپ خون های فعلی یه جورایی مدیون مهاجرت شادمهر هستن
شادمهر قربانی شد که الان خواننده هایی مثل فرزاد فرزین دارن راحت مجوز میگیرن واسه آلبوم و کنسرت و...

164.138.148.165
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 20:33
آرمان

(طرفدار ) کاور ترانه ای از تارکان خواننده ترکیه
انتخاب کاور ترانه ی یونانی
و......
صداشم که مدام با افکت کامپیوتر تنظیم می کنه.
در ضمن من 23 سالمه

37.27.30.11
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 00:35
iman four

انتخاب کاور آهنگ یونانی؟!!!!!!!اگر تونستی اثباتش کنی!!
داداش من با این حرفت معلوم شد چقد سن داری،بسه،دیگه نمیخواد ادامه بدی،سواد موسیقی مال همه نیست

37.254.200.16
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 00:46
مهند

اولا که بعد از انتشار آهنگ طرفدار این شایعه کاور کردن آهنگ ترکان مطرح شد ولی آهنگی که میگفتن شادمهر کاور کرده اصلا شباهتی به طرفدار نداشت فقط ساز مشابهی استفاده شده بود که به این اتفاق نمیگن کاور !!
انتخاب هم اولین باره که از شما میشنویم کاوره ممنون میشیم آهنگ اصلی شو معرفی کنید !! انتخاب آهنگی بود که به محض انتشارش خود فرزاد فرزین بخاطر علاقه ای که به آهنگ داشت توی فیـــس بوکش قسمتی از شعرش رو پست کرد .
بله شما 23 سالته ولی مشخصه دو سه سال بیشتر نیست وارد دنیای موسیقی شدی ! هرچند 23 سال هم سن زیادی نیست. "صدا رو با افکت کامپیوتر تنظیم میکنه" یه جمله مضحکه ، اولا که الان تمام تنظیمات کامپیوتریه کسی آنالوگ تنظیم نمیکنه بعدشم اگه منظورت افکت روی صداست که تمام خواننده های کوچک و بزرگ ازش استفاده میکنن و یکی از آیتمهاییه که توی موسیقی روز دنیا باهاش بازی میکنن برو چارت بیلبورد و نگاه کن ببین توی چندتا از تاپ 10 این چارت خواننده از افکت روی صداش استفاده کرده !
اما در مورد کاور...اگه خواستی جایی در مورد کاور صحبت کنی این آهنگها رو اسم ببر : باور ، مشکوک ، جاده ، بی تو ... تمام این آهنگها هنرمندانه بازسازی شده و فقط ملودی اثر از آهنگ خارجی اقتباس شده . ضمن اینکه مجموع این کارها 5% آثار شادمهر رو هم تشکیل نمیدن.

2.190.179.247
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 10:20
بی سرزمین تر از باد

قرار نشد الکی یه چیزی رو هوا بگی! گفتم با ذکر منبع! که البته مشخصه به احتمال زیاد منبعت حرفای رفیقات و بچه محلاته!
از آشنایی با شما خوشحال شدیم:))

46.225.241.54
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 21:14
آرمین

آقای آرمان شادمهر ستاره هست اما برعکس اونچه شما فکر میکنی، یعنی بیشتر به دلیل قبل از مهاجرته که کارهای قبل از مهاجرت قوی تره، بخصوص ترکها و آلبوم مسافر با بهروز صفاریان

128.65.187.196
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 17:35

فرزاد دشمن زیاد داره،همشم به خاطر موفقیتای پشت سرهمی هستش که بدست میاره
خواننده های دیگه هم به جای اینکه کارای فرزادو کوچیک نشون بدن برن یه تکونی به خودشون بدن شاید بتونن تو کاراشون پیشرفت کنن.
همین آقای فرزین که دیگر خواننده ها بهش حسودی میکنن،سه سال ممنوع الکار شد ولی خونه نشین نشد همش دنبال کاراش بود،هر کی بود بیخیال میشد،ولی الان به اوج خوانندگی رسیده و طرفداراش میشه گفت فرزادی اصیل هستن.
به جای اینکه فرزادو بیارین پایین خودتونو ببرین بالا یه کم تلاش کنین حداقل تلاش نمی کنین براش آرزوی موفقیت کنین،آقایون پر مدعا

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 19:08

اسم کوشان رو که میبینم یه هیجان خاصی بهم میده ..نمیدونم چرا انقدر این بشر رو دوست دارم ..!

چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 20:32

جدا خیلی خنده دار این فرزاد فرزین الان تو با سوادی؟؟؟؟؟؟ تو سواد موسیقی داری؟؟؟ جدا خیلی خوشم اومده ازش یه تست برا فیلمایه طنزم بده بد نیست فعلا که تو تیزره فیلمش داره به قتل میرسه :)))))))

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 09:40
mary

تو لطفا نظر نده چون اگه موسیقی حالیت بود این حرفونمیزدی

2.147.134.151
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 19:17
حامد

خب آقا سید حتما شما سواد موسیقی داری،به ماهم یاد بده لطفا!!!

2.183.197.229
چهارشنبه 12 فروردین 1394 - 23:54

۱- چون امروزه عصر دیدن است، و مخاطب هر موضوعی را میتوان در کوتاه مدت با تصویر جلب و آگاه کرد. و صدا و تصویر مکمل هم هستند، ویدیو در دنیای موسیقی رل بسیار بزرگی داره.

۲- خوانندگان پاپ ایرانی برای شناخته شدن بین المللی دو نیاز حتمی دارند. آثارشان را به زبان انگلسی که زبان غالب است بخوانند و به صورت ویدیو ارائه دهند. سایت و کانال های مخصوص موسیقی که در به شهرت رساندن خواننده رل بزرگی دارند به محصولات ویدیو شده وابسته هستند.

۳- خوانندگان پاپ آمریکایی ثروتهای افسانه ای دارند واز هر کنسرت شان حداقل ۷۰-۸۰ میلیون دلار درآمد کسب میکنند که البته مالیات بالایی را هم به دولت پرداخت میکنند. اما به نظرم موسیقی پاپ در آمریکا دوران طلایی اش به پایان رسیده و دیگر هنرمندان بزرگ و ماندگاری را شاهد نیست و نخواهد بود.

۴- مرتضی پاشایی چند سئانس در روزهای هفته کنسرت میداشت که تعجب آور بود. مگر فیلم سینمایی بود که تکرار شود و آنهم با آن شرایط سخت بیماری که سرطان حتی در ریه اش لانه کرده بود . مسلماٌ برای شهر بزرگی چون تهران با جمعیت کلان سالن مناسب اجتماعات بزرگ به نظر امری ضروریست.

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 00:16

یه صدای متفاوت با اهنگ های معرکه و اجراهای زنده متفاوت و قوی
فرزاد فرزین اگر می بینی اینجارو بگم که انتظارم ازت بیشتر از البوم شخصی هست. یه شانس دیگه بساز. با اون ملودی ها و تنظیم های دوست داشتنی. هنوزم تروتازه و پر از خاطره است

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 10:23

من نمیدونم فرزاد فرزین چه اصراری داره همه ملودی هاشو خودش بسازه! این همه ملودی ساز خوب هست، دیگه صرفه جویی(!) توی پول خرج کردن هم یه حدی داره!

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 12:26

تیترارو که خوندم فکر کردم به شادمهر توهین کرده.تو شبکه های اجتماعی هم کلی حرف بار فرزاد میکنن بابت این تیترای عجیب و غریب.موسیقی ما جان،شاید تایید نشه نظرم،ولی حرفمو میزنم.مثلا میخوای تیترای جنجالی بزنی ومهم جلوه کنی،ولی خیلی سایت تاسف برانگیزی میشی با این کارا

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 21:12

از گوشه و کنار زیاد از زبون بچه های موزیسین شنیدیم که فرزاد فرزین خودشو با مایکل جکسون مقایسه میکنه و یه جورایی به خودش میگه مایکل جکسون ایران! و چه خوب شد که خودشم تو مصاحبه حرفشو انداخت و مقایسه کرد! و حرفها درست بود! :)
اما حرفها بوی جوگیری داره! موسیقی مایکل جکسون ایران هم تکراره مثل اول اسم آلبوماش :)

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 21:17

چند نکته لازم که اشاره کنم:
1. من فقط گفتم با ستاره خواندن شادمهر موافق نیستم.کل منظورم این که ما در موسیقی پاپمون ستاره نداریم.مگرنه همه می دونن که شادمهر خواننده خوبیه و آهنگساز قابلی.
2.شادمهر بعضی کاراشو کاور می کنه اکثرا هم از کارای ترکیه.خودشم بارها اشاره کرده
3.شادمهر انسان مقدس یا قدیس نیست.اونم یک انسان معمولی مثل همه ی ماست.بنابراین دوستان به قول خودشون با تجربه خواهشا جو گیر نشن و از احساسات صحبت نکنن
4.آقای شادمهر خان که از افتخارات جدیدشون میشه به اعتیادشونم اشاره کرد همچینم صدای خاصی ندارن و صدای بسیاری از خواننده های داخلی خیلی خیلی بهتر از ایشون است.در ترانه معروف هم صدای دست کاری شدشون خییییییییلی تو ذوق می زنه.
5.از کلیپ های آقای شادمهر نیز می تونیم بفهمیم که اخلاقیاتشون چگونست.خصوصا کلیپ های خجالت آور سبب و کلیپ مضحک آدم فروش
6.ایشون جالبه یک آلبومشم به شکل طبیعی روانه بازار نشده و به قول خودشون همه کسانی که با ایشون کار کردند آدمای سالمی نبودند.در صورتیکه مشکل خود ایشونن.
به امید روزی که بتونیم بدون تعصب و غرض نظراتمون بگیم و همینجوری از یک هنرمند بت نسازیم.
تمام.موسیقی ما خواهش میکنم نظرمو درج کن.
ضمن این که من از خواننده محبوبم فرزاد فرزین اصلا چیزی نگفتم چون از تعصب بی جا خوشم نمیاد

جمعه 14 فروردین 1394 - 03:48
بی سرزمین تر از باد

واقعا من نمیدونستم تو این سایت فرد کامل و با اطلاعاتی مثل شما وجود داره که میتونه با نکاتش روشنم کنه وگرنه زودتر از اینا از وجودتون بهره میبردم! واقعا شما دایره المعارف موسیقی و به خصوص رشته ی شادمهر شناسی هستید استاد!
1.هرچی شما میگید همونه!
2.چقد حیرت انگیز! نمیدونستم!
3.دقیقا کی و با کدوم حرفش از شادمهر بت ساخته؟ مشکلی هست بگو تا حلش کنم برات!
4.اعتیاد؟ اعتیاد به چی؟ شادمهر هرچی مصرف میکنه عین همونارو تک به تک خواننده های داخلی که هیچ، خیلی از مردم عادی هم مصرف میکنن! موارد خواننده ها رو دیدم که میگم! خواستی به تو هم نشون میدم! از جمله جناب خواننده محبوب خودت ;)
5.کلیپ؟ اخلاقیات؟ بره تو کلیپ سمند بیاره از سر و کول سمند بالا بره اخلاقش خوب میشه......؟
بعد یه سوال، احیانا از تعداد عمل های زیبایی صورت نمیشه به اخلاقیات و شخصیت یه خواننده پی برد؟!
6.به امید روزی که بتونی یه توضیح و منبع منطقی و درست برای این موردت بگی!!!!

46.225.241.61
جمعه 14 فروردین 1394 - 11:39
مهران

دوساعته دارم به نظرت میخندم : )))
خدا خیرت بده !

جهت اطلاعت کسی که سالی یه کار هیت میسازه دیگه نیازی به حرف زدن نمیزاره.. کسی که تمام بزرگان موسیقیمون از ابی و مهستی گرفته تا بیزن مرتضوی به تمجید هنرش پرداختن دیگه نیازی نیست موزیسین های داخلیمون راجبش نظر بدن چه برسه به مخاطبای موزیک داخلیمون !!!!

ممنون از موسیقی ما/

93.117.115.222
جمعه 14 فروردین 1394 - 11:53
آرمان (فرزادی)

شما انقدر متعصبی رو شادمهر که اصلا گوش نمیدی من چی می گم.
من اصلا از فرزاد حرفی نزدم.من در مورد ستاره بودن و بت ساختن شادمهر نظر دادم.این شمایی که می خوای با پایین کشیدن همه شادمهرو بکشی بالا.
صحبت سمندم خیلی خنده آور بود چون کاملا بی ربط بود.
حرف من در قدیس دونستن جناب شادمهره.ما باید یاد بگیریم الکی یه خواننده معمولی رو هی گنده نکنیم .چون این جور مسایل فقط تو کشور ماست که خواننده ای مثل مرحوم پاشایی بعد فوتش طرفداراش بیشتر از دوران حیاتش میشن.علتشم افکاری مثل افکار شماست که عاشق قهرمان سازی هستید.اگر شادمهر اینقدرررررررررررر بزرگه که شما میگی پس چرا هیچ آهنگساز و خواننده مطرحی از دیگر کشور ها سراغش نمیان؟
امیدوارم به جای تخریب دیگر خواننده ها جواب بدید

37.27.109.204
جمعه 14 فروردین 1394 - 11:59
آرمان

جالبه شما داری با تخریب فرزاد شادمهرو بالا می بری در صورتیکه من اصلا از دیگر خواننده ها حرفی نزدم.
صحبت کلیپ سمندم خیلییییییییییی بی ربط بود.
من می گم بعضیا فقط عاشق بت سازی هستن.نتیجشم دیدیم در مورد مرحوم پاشایی که طرفداران بعد از فوتش بیشتر از طرفداراش در زمان حیاتش بودن.علت این اتفاقا افراد متعصبی مثل شما هستند.
اگر شادمهر واقعا خواننده و آهنگساز خیلییییییییییییییییی بزرگیه پس چرا هیچ یک از خوانند ها و موزیسین های بزرگ سراغش نمیرن؟البته اگه شمایید میگید آقای سر و صدا حتما از بزرگان جهان هستند که رفتن سراغ اون ترانه مضحک رویای من!
امیدوارم بدون تخریب دیگر خواننده ها نظر بدید

37.27.109.204
شنبه 15 فروردین 1394 - 01:58
Saeed Arbabpour

برای کسی که نمی خواهد بفهمد هر توضیحی اضافه است ...
والسلام

178.157.45.213
شنبه 15 فروردین 1394 - 02:36
بی سرزمین تر از باد

ببین آرمان فرزادی شما یه چیزایی گفتی منم به اون هاییش که ارزش جواب دادن داشتن جواب دادم و یه سوال هم ازت پرسیدم، قرار شد به اون جواب بدی نه این که خودت جواب خودتو بدی، خودت از جوابی که به خودت دادی ناراحت شی، خودتم 4گوشه ی تاپیک رو ببوسی و از ادامه ی بحث خدافظی کنی!!!
من پرسیدم : "دقیقا کی و با کدوم حرفش از شادمهر بت ساخته؟"
یعنی درک این سوال انقد سخته؟! یه نفر وقتی یه ادعایی میکنه دلیلشو داره! حالا اون دلیل میخواد غلط باشه یا درست! اما اینکه برای حرفش دلیل نداشته باشه مثل این میمونه که زنگ در یه خونه رو زده باشه و در رفته باشه! اگه دلیلی داری لطفا بگو تا جزو دسته ی دوم نشی!
===
اینم سوال دومم: "از کدوم حرف من این برداشت رو کردی که من روی شادمهر تعصب دارم؟!"
منتظر پاسخت هستم!
===
شما تعریفت از خواننده ی بزرگ چیه؟ توی موسیقی پاپ مگه بزرگتر از م/ه/س/ت/ی داریم؟! مگه بزرگتر از ا/ب/ی داریم؟ مگه بزرگتر از س/ی/ا/و/ش داریم؟! (البته به جز فرزاد فرزین :| )
از کشور دیگه بیاد سراغش؟! :o مگه خواننده های بزرگ ما میرن سراغ آهنگسازای خارجی که اونا بخوان بیان؟! چه اصراریه که هرجور شده واسه حرفات توجیه بیاری آخه؟!!!!!
===
چون تو همه ی جوابات اسم تعصب و متعصب بودن رو اوردی اینم اضافه میکنم:
تعصب فقط طرفداری کردن بیجا نیست؛ بلکه تعصب منفی هم داریم! به این معنی که بخوای بدون منطق یه نفر رو بکوبی! و متاسفانه شما به شدت دچار این نوع تعصبی! حالا دلیلش چیه بماند......

46.225.241.61
یکشنبه 16 فروردین 1394 - 04:50
حسن عاشق چاوشی

دوست فرزادی گل
شما اگه از فروش البوم های شادمهر قبل مهاجرتش خبر داشتی نمیگفتی مهاجرتش باعث محبوب شدنش هست!
تعصب یه چیزه واقعیت هم یه چیز دیگه !
واقعیت اینه که شادمهر جون دوباره ای به موزیک پاپ داد ! موزیکی که رسما نابود شده بود!
واقعیت اینه که شادمهر راهی رو باز کرد که خیلیا دارن همین الان ازش بهره میگیرن!

من طرفدار شادمهر نیستم و دلیلی هم نداره روش تعصب داشته باشم ولی خیلی چیزا واضحه دوست من !

95.38.172.65
پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 21:35

این شادمهرمعرکه است به خدا

پنجشنبه 13 فروردین 1394 - 23:04

موسیقی ما ی عزیز لطفا به هر قیمتی تیتر نزن
(اینستاگرام)
الان تا کسی این متن رو نخونه
برای خیلی ها سوئ تفاهم پیش میاد در مورد شادمهر

جمعه 14 فروردین 1394 - 06:33

واقعا برای ارمان متاسفم خیلیا با اهنگای شادمهرخاطره بازی کردن داداش اون وقت میای یه سری حرف های
بدون سند ومدرک درموردشادمهرمی زنی اگه شاهکاری هایی مثل تقدیر وانتخاب یه بارگوش بدی شایدبفهمی شادمهردقیقا کیه.

جمعه 14 فروردین 1394 - 12:04
آرمان

شاهکار هایی مثل تقدیر و ... محصول خلاقیت ونبوغ خانوم مونا برزویی ترانه سرای خوب کشورمون هست.
ضمن این که من منکر استعداد شادمهر در آهنگسازی نشدم
در ضمن شادمهر یه خوانندست مثل همه خواننده ها.
شما هم بهتر برید به کارای خواننده های داخلی گوش بدید که با این همه محدودیت و سختی شاهکار خلق می کنن.
منم برای شما متاسفم که یک بت ساز دیگر هستید

37.27.109.204
شنبه 15 فروردین 1394 - 03:13
بی سرزمین تر از باد

آرمان:
دقیقا مثل تقدیر و چی؟! اون سه تا نقطه رو هم پر کن خب!
تقدیر که به خاطر خانم برزویی جاودانه شده! حتما انتخاب هم به خاطر نبوغ سروش دادخواه جاودانه شده! پرپرواز و علامت سوال و مسافر هم به خاطر نبوغ خانم لاریپور جاودانه شدن! دهاتی هم به خاطر محمدعلی بهمنی ترکونده! خجالت نکش اینا رو هم بگو!
دو حالت رو میتونم متصور بشم برای شما؛ یا مصاحبه های سایت رو گزینشی میخونی، یا اینکه با 10 20 30 40 انتخاب میکنی و میخونیشون!
شما مثل اینکه مصاحبه ی خانم برزویی با همین سایت رو ندیدید که تو یه قسمتش گفته: "خود من «تقدیر» را به لحاظ ساختار کلام و روایت و انسجام، بهترین ترانه‌ام نمی‌دانم؛ آن صدا و ملودی موفقش کردند. به عنوان مثال ترانه «کوه» ترانه بهتری از تقدیر است، اما آنقدرها شنیدنی نشد. ترانه «راهرو» می‌شد یکی از ترانه‌های ماندگار و موفق من باشد، اما حاصل کاری که آقای لهراسبی انجام داد بسیار از ایده‌آل من و بازار دور بود. وقتی این دو قطعه را شنیدم، به‌شدت توی ذوقم خورد و این پایان همکاری ما بود."
این قسمت از مصاحبه رو دوباره مینویسم: "*(تقدیر را) آن صدا و ملودی موفقش کردند.*"
خود ترانه سرا داره اینو میگه اونوقت شما برعکسشو میگی!!! جل الخالق!!!
===
"من منکر استعداد شادمهر در آهنگسازی نشدم" پس دقیقا منکر چی شدی؟! وقتی میگی ماندگارترین کار شادمهر به خاطر نبوغ و خلاقیت شاعرشه غیر از استعداد شادمهر در آهنگسازی منکر چی شدی؟!

46.225.241.61
جمعه 14 فروردین 1394 - 12:10

من دیگه این بحث های شادمهر و ... نمی خوام ادامه بدم.چون دوستان به جای جواب به من مدام دیگر خوانندگان رو زیر سوال می برن که من اصلا دوست ندارم به دیگر خوانندگان حرفی زده بشه.
منم این بحثو تموم می کنم به هر حال هرکی یه نظری داره .
ضمن این که دوست ندارم بخاطر حرف های معمولی که اینجا زده میشه خواننده محبوبم مورد خطاب قرار بگیره.

جمعه 14 فروردین 1394 - 17:22

همه حرف های فرزاد درست و حسابی بود ولی یه نکته خودش گفته موزیسین های ما سواد ندارن و به همین دلیله که موسیقی ما وضعش اینه و سینما گرایان برعکس یه سوال فرزاد جان خودت سواد سینما داری؟؟
نه برادر پس چرا اصرار به وارد شدن به این فضا داری؟؟؟

یکشنبه 16 فروردین 1394 - 12:04
تینا

دوست عزیز محض اطلاع خواستم بگم. فرزاد اول صرفا داسه علاقه ای که قبل از موسیقی به سینما و تصویر داشت وارد سینما شد ولی الان نزدیک به 5 ساله که داره رو حرفه ی بازیگری کار میکنه و یاد میگیره. خودشم بار ها گفته. در ضمن منظور از سواد موسیقی حتما این نیس که دانشگاه رشته ی موسیقی بخونی همین که بعدا در موردش تحقیق کنی و یاد بگیری و کلاساشو بری میشه سواد موسیقی
خواننده های هم عرصه ی فرزاد همشون سواد موسیقی داشتن. میدونی چرا؟ چون اون موقع مجوز میدادن واسه خوانندگی و داوری که خواننده هارو قبول میکرد استاد نوری بود. پس هر کس اون دوره بوده لیاقت اینو داشته که خواننده بشه. پس شما اینجوری جبهه نگیر

151.247.143.11
جمعه 14 فروردین 1394 - 19:19

ارمان جون همین که به اهنگ رویای ما گفتی اهنگ مفتضح به سطح شعورموسیقیت پی پردم .به هرحال بحث کردن باکسی که مثل شما فایده نداره .

دوشنبه 17 فروردین 1394 - 05:40

خب اقای فرزین شما که خودتون اسطوره ویدئو هستید که خب چرا اون زمان که مرتب ویدئو جهانی نشدید یا حتی الان که از همه بیشتر ویدئو میدید ؟!حتما لازمه لابد تو pmc ویدئو بدید تا جهانی بشید؟؟!
مثلا قراره با راک اند رول خوندن جهان جهانی بشید اونم 60 سال بعد از اوج راک اند رول در غرب!(اسمشو یادم نیست آهنگی که شما راک اند خوندید شلیک.گلوله نمیدونم!)
نه دوست عزیز همون سوادی که فرمودید در موزیک مردمی هم هست ولی نه با ویدئو و این نوع آهنگها رو خوندن.داستان در بسیاری مسائل فنی هست که اینجا بحثش نیست ولی خب سواد میخاد که خودتون گفتید نیست دیگه!!سواددددددددددددددددددددددددددددددد...

چهارشنبه 7 مرداد 1394 - 16:04

واقعا که برای برخی از دوستان متاسفم که سعی میکنند با حرف های خودشون،،،شخصیت خودشون را پایین بیارن!!!!فرزاد فرزین بهترین خواننده هستن البته هر "کسی" هم نظری داره ولی از نظر من و خیلی از دوستای عزیز فرزادیم،،فرزاد جان بهترین هستن نمیخواستم اسم خواننده ای رو بیارم ولی واقعا یک فاجعه هست که محسن چاووشی و محسن یگانه از حسادت حرف هایی رو واسه فرزاد جان میزنن فرزاد جان همیشه گفتن و میگن که ملودی ها و کارهای من با بقیه خواننده ها متفاوته چجوری آقای یگانه تونسته بگه فرزاد جان یکی از قطعات "ایشون"رو دزدیدن!!!!!واقعا واسه آقای یگانه زشته که برای همکار خودشون لقب دزد رو جایگزین کنن!!!فرزاد جان همکار آقای یگانه هستن هر دو خواننده ان اصلا درست نیست که ایشون با فرزاد جان اینجوری صحبت کردن!!!و همین طور آقای چاووشی!!!فرزاد جان و آقای چاووشی چند تا کار و باهم انجام دادن چطوری ایشون تونستن ایجوری راجبه فرزاد حرف بزنن؟؟؟؟ما همه این هارو به پای حسادت میزاریم واقلا متاسفم!!!!

پنجشنبه 6 اسفند 1394 - 14:22

برید دعا کنید شادمهر برنگرده چون برگرده باید موسیقی پاپو بدید دست صاحب اصلیش.
اینم‌یادتون باشه موسیقی پاپ تو ایران نابود شده بود و شادمهر دوباره اونا برگردون سلطان موسیقی پاپ ایران شادمهر عقیلی

یکشنبه 30 آبان 1395 - 17:46

متاسفم که درباره آقای فزین اینجوری صحبت میشه ...واینکه هر کسی سلیقه خودش رادارد ولی نباید بیادبی بشه وکی گفته شادمهر از هنه بهتره ؟!؟ فرزاد فرزین خواننده خیلی قابلی هسستش وهمه اینو میدونن

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرزاد فرزین: ستاره موسیقی ما سواد موسیقی ندارد | موسیقی ما