برنامه یاد بعضی نفرات
 
خواننده آلبوم «پنجشنبه» به سایت «موسیقی ما» گفت
بابک برهانی: ترانه برای من در اولویت است
موسیقی ما – «بابک برهانی» پس از انتشار تک قطعاتی نظیر «از فاصلت کم کن»، «خلیج فارس» و «روراست» و... آلبوم «پنجشنبه» را در اسفندماه روانه بازار کرد. آلبومی که در آن چهره های مطرحی نظیر «مهدی یراحی»، «زهرا عاملی»، «مهدی یغمایی»، «حسام ناصری» و «مهدیه عرب» و... حضور داشتند. همزمان با روزهای آغاز سال جدید به سراغ این خواننده رفتیم و با او در مورد آلبومش دقایقی را گپ زدیم. آلبومی که به گفته خودش حدود سه سال برای تولید آن زمان صرف کرده و سعی در متفاوت بودن آن داشته است.

بابک برهانی درباره روند تولید آلبوم «پنجشنبه» گفت:«حدودا سه سال قبل با جمع آوری ترانه ها، کار را آغاز کردم. با ترانه سراهای مختلفی که از چهره های مطرح این عرصه بودند نظیر «عبدالجبار کاکایی»، «زهرا عاملی»، «مهدیه عرب» و «حمید خلف بیگی»، که از دوستان قدیمی من بود، پروسه تولید را دنبال کردیم. در ادامه به سراغ ساخت ملودی ها رفتیم و سپس کارها در اختیار تنظیم کننده ها قرار می دادیم. از همان زمان هم روند اخذ مجوز را آغاز کردیم.»

او در ادامه افزود:«سه یا چهار قطعه در ابتدا ساختیم که کلا از آلبوم کنار گذاشته شد زیرا در دو سه سال اخیر، ترانه دستخوش تغییرات زیادی شده است. به لحاظ معنایی و موضوعی، شاهد تحولات زیادی در بحث ترانه بودیم و به همین دلیل آثاری که در ابتدای کار ساختیم را کنار گذاشتیم و قطعات جدیدتری تولید کردیم. ترانه هایی که در ابتدا روی آنها کار می کردیم یک مقدار سنگین بود و مخاطب جوان امروزی کمی سخت می توانست با آنها ارتباط برقرار کند. آنها را کلا کنار گذاشتیم و به سراغ کارهای جدیدتر رفتیم. البته دلیل چنین تصمیماتی هم این بود که ترانه برای من در اولویت است.»

او به سوال خبرنگار «موسیقی ما» مبنی بر دلایل تولید چهار موزیک ویدئو برای آلبوم پنجشنبه هم اینگونه پاسخ داد:«برای بهتر دیده شدن کار در این عرصه، تصویر نقش مهمی دارد. ابتدا یک تیزر شامل شش برش از کارهای آلبوم را ساختیم و در لوکیشن های مختلف فیلمبرداری کردیم. در ادامه تصمیم گرفتیم که کلیپ های دیگری هم بسازیم و حدس من این بود که تماشای تصویر می تواند مخاطب را بیشتر به سمت آلبوم سوق دهد. این روزها آنقدر خواننده زیاد شده که باید یک برگ برنده جدید ارائه کنید تا مخاطب به سمت کار شما جذب شود. یک اتفاق زیبای دیگر هم این بود که دوستان برنامه «رادیو هفت» قطعه ای به نام «تغییر» از من پخش کردند که در کلبه پاییزی این برنامه و در شب آغاز پاییز پخش شد. برای اولین بار هم توانستیم ساز دهنی یا همان هارمونیکا را در تلویزیون نشان دهیم که این قطعه با استقبال ویژه ای رو به رو و چندین بار پخش شد. «منصور ضابطیان»، «امیروحید آزاد»، «حامد اکبری» و «محمد صوفی» به تولید این کار کمک کردند و در ادامه پیشنهاد دادند که یک کلیپ کاملا حرفه ای را بسازیم. با توجه به کارگردانی امیروحید آزاد و حامد اکبری و نظارت آقای ضابطیان کار خوبی را تولید کردیم و در همین سی دی آلبوم پنجشنبه ارائه شد.»

برهانی در ادامه به نوع رایت سی دی آلبوم خود اشاره کرد:«طبق بررسی که داشتیم متوجه شدم در کارهای سنتی این امر مرسوم است. به عنوان مثال «رسوای زمانه» آقای «علیرضا قربانی» که توسط شرکت «آوای باربد» به بازار عرضه شد، enhanced cd بود. تحقیقات بیشتری روی این موضوع انجام دادم و دیدم که بسیاری از موزیسین های خوب دنیا درون سی دی علاوه بر فایل صوتی، متن ترانه و آکوردها و اطلاعات دیگر قرار می دهند. معادل فارسی این سی دی ها، ارتقا یافته است که فایل صوتی را رایت می کنید و در فضای اضافی آن با نرم افزارهای مخصوص اطلاعات بیشتری قرار می دهید. درون سی دی آلبوم من علاوه بر سیزده قطعه صوتی که در تمامی دستگاه ها قابل پخش است. درون رایانه چهار نماهنگ، کاورهای اصلی و متن ترانه ها هم قابل مشاهده است.»

این خواننده از آینده هم اینگونه سخن گفت:«با دست پر وارد بازار موسیقی شدم. زیرا روی انتخاب ترانه، ملودی و نوع تنظیم ها زمان زیادی را صرف کردم و تمام تلاشم این بود که بهترینها را انتخاب کنم. دغدغه من این بود که چند سال دیگر پیش شنوندگان این آلبوم شرمنده نباشم و مخاطبان بگویند که آلبوم «بابک برهانی» لایه هایی داشت که بعدا شکافته و مشخص شدند. به عبارت دیگر تولید آلبومی که زودگذر نباشد یکی از اهداف اصلی من بود. الان کار برای من بسیار سخت شده زیرا اغلب مخاطبان و اهالی موسیقی که آلبوم را شنیدند، ابراز لطف کردند و گفتند که آلبوم پختگی لازم برای این دوره را داشته است. خودم قبول دارم که کاستی های زیادی برای این دوره وجود داشته که به من و نه دوستانم وارد است. در مقوله ملودی و ترانه سخت گیرتر شده ام و در بحث تنظیم با دوستان جدیدی آشنا شده ام که از بهترین های این حوزه هستند. امیدوارم بتوانیم آلبوم قدرتمندتری را به بازار عرضه کنیم که مطابق با معیارهای روز هم باشد. البته من به فضای الکترونیک علاقه دارم اما دوست دارم تلفیق فضای آکوستیک و الکترونیک را هم داشته باشیم که در بخش هایی از آلبوم پنجشنبه چنین اتفاقی رخ داد. قصد دارم که طی یک سال آینده آلبوم بعدی را بازار عرضه کنم اما باید قطعاتی که تولید می کنیم در همه بخش ها به پختگی لازم برسد و اصلا عجله ای ندارم.»

موضوع اجراهای زنده بابک برهانی یکی دیگر از بخش های این گفتگو بود:«مذاکراتی با خانم «عاصمه فندرسکی» و شرکت «آوای مهربانی» انجام داده ایم و مشغول صحبت با نوازنده های مختلف هستیم تا در ارکستر حضور پیدا کنند. قطعات هم به اندازه کافی داریم و به زودی چند تک قطعه هم در فضای مجازی منتشر می کنم تا با کنداکتور کامل روی صحنه برویم. سعی من بر این است که یک ارکستر قدرتمند داشته باشم و می خواهم با یک کنسرت با کیفیت به دیدار مخاطبان بروم. خصوصا در شهرستانها شاهد این معضل هستم که کنسرت ها را در سالن های نامناسب و با صدابرداری بد برگزار می کنند. قضیه تهران تفاوت دارد ولی باید به اجراهای زنده شهرستانها هم بها داده شود زیرا حق همه مخاطبان است که از کنسرتی با صدا و کیفیت خوب بهره مند شوند. من تا کنون چند اجرای ارگانی با ارکستر داشته ام و در این زمینه بی تجربه نیستم ولی تمام انرژی خودم را برای اجرای بزرگ در تهران ذخیره کرده ام. در ادامه هم تور کنسرت ها را آغاز می کنم.»

خواننده آلبوم پنجشنبه نهایتا اضافه کرد: «آغاز سال 1394 را به تمامی هموطنان عزیز تبریک می گویم و برای همه آرزوی سلامتی و شادی دارم و امیدوارم که اتفاقات خوب در موسیقی کشور رخ دهد. در سال جدید چند تک قطعه هم منتشر خواهم کرد. نمی توانم زمان دقیقی را برای ارائه قطعات عنوان کنم زیرا باید هر قطعه پختگی لازم را داشته باشد. پرکاری دلیلی بر خوب کار کردن نیست. خواننده باید حال و احوال خوبی داشته باشد تا قطعه خوبی را عرضه کند»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردین 1394 - 09:46

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 17 فروردین 1394 - 15:04

منتظر قطعات جديد هستيم جناب برهاني

دوشنبه 17 فروردین 1394 - 16:07

مصاحبه خوبی بود. ممنون از وحید عزیز

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بابک برهانی: ترانه برای من در اولویت است | موسیقی ما