برنامه یاد بعضی نفرات
 
گروه «بمرانی»، «مخرج مشترک» را روانه بازار خواهد کرد
بهزاد عمرانی: نقطه قوت چندانی در خودمان نمی بینیم!
موسیقی ما – چندی پیش گروه «بمرانی» پس از مدتها سکوت، موزیک ویدئو «کی چراغا رو خاموش می کنه؟» را منتشر کرد. اثری که  شاخصه های این گروه را بار هم دربرداشت و با بازخوردهای گوناگونی در فضای مجازی مواجه شد. این عیدی  بمرانی که در هفته اول فروردین به دست مخاطبان رسید، پیش زمینه ای برای انتشار آلبوم آنها هم بود. مجموعه ای که به گفته «بهزاد عمرانی»، خواننده و سرپرست بمرانی، تمامی مراحل تولید آن به اتمام رسیده است. این موزیسین در گفتگو با خبرنگار سایت «موسیقی ما» علاوه بر تشریح فعالیت های آینده گروهشان از یک موضوع هم گلایه داشت. اینکه چرا مورد انتقاد قرار نمی گیرند!
 
  • *آلبوم جدید گروه «بمرانی» در چه مرحله ای قرار دارد و فکر می کنید چه زمانی منتشر شود؟
مراحل اجرایی آلبوم انجام شده و اگر همه چیز خوب پیش برود، این اثر تا اواسط اردیبهشت ماه رونمایی و منتشر خواهد شد.
 
  • *در مورد جزئیات اثر جدیدتان کمی بیشتر توضیح می دهید؟
آلبوم فضای  شلوغی دارد وخیلی شرقی و غربی است. منظور من از لحاظ رنگ صوتی و سازبندی و سبک و سیاقی است که به کار گرفته شده. به عنوان مثال رگه، بلوگرس ، کانتری، راک و جیپسی پانک همه در این آلبوم شنیده می شود. اسم آن را «مخرج˚ مشترک» گذاشتیم که دلیل اصلی اش هم به دلیل همان فضای شلوغی است که اشاره کردم. یازده قطعه در این مجموعه به مخاطبان ارائه می شود و موزیسین های مهمان هم داشتیم. «مارتین شمعون پور» در این آلبوم فلوت نواخته و «ماکان اشگواری» بک وکال یک قطعه است. «روزبه اسفندارمز» هم در یک قطعه نوازنده مهمان کلارینت است. کلا عاشق همکاری با آدم های مختلف هستیم.
 
  • *معمولا تولیدکنندگان آلبوم های موسیقی روی مقوله یکدستی اثر خود به عنوان یک نقطه قوت تاکید می کنند ولی شما چرا این طوری نیستید؟
ما که نقطه قوت چندانی در خودمان نمی بینیم! همیشه سعی کرده ایم کارهایی که دوست داریم را انجام دهیم. یعنی سبک های مختلف را امتحان کنیم و دوست داریم نتیجه این تحولات را ببینیم. ممکن است که بمرانی قطعات رگه یا کانتری داشته باشد، ولی در همه آنها آن حس و حال همیشگی گروه وجود دارد. یعنی اگر قطعات شروع شود، مخاطبان ما متوجه می شوند که این قطعه بمرانی است و در قالب همیشگی خودمان قرار دارد.
 
  • * آیا نظرات و انتقاداتی که از بمرانی می شود تاثیری در ساخت موسیقی شما دارد؟ کلا نظر مخاطب برای شما چه جایگاهی دارد؟
این طور نیست که ما فقط بر مبنای مدل مورد علاقه مخاطبان کار بسازیم. در واقع ما سعی می کنیم که بیشتر نکات منفی را مدنظر قرار دهیم. البته نمی دانیم چرا هنوز منتقدی جنس و مدل موسيقى ما را نقد نکرده است.  دوست داریم که شخصی بیاید و به ما بگوید که این کار را نکنید و اینگونه نخوانید ولی همیشه لُپ ما را کشیده اند و همین طور کار خودمان را داریم انجام می دهیم! دوست داریم که یک آلبوم بدهیم و چند نفر بیایند و بگویند که آخر این چه کاری است؟ تا کنون هم نقد و نظرات تخصصی را لحاظ کرده ایم ولی کلا نقد در ایران کم است. مثلا به من می گویند که چرا خَش دار می خوانی؟ من نمی دانم با چنین نقدی چه کار کنم زیرا به شکل دیگری نمی توانم بخوانم. ولی نکات تخصصی را می توانیم لحاظ کنیم.
 
  • *پس از آلبوم «اتوبوس قرمز» سکوت طولانی مدتی داشتید و هیچ اثری را منتشر نکردید و اجرایی نداشتید. دلیلش چیست؟
مدتی درگیر اجرای اتوبوس قرمز برای بچه ها بودیم و برای اولین بار به واسطه یک آلبوم کودک روی زمین اجرا کردیم. پس از اتوبوس قرمز سکوت داشتیم ولی در خودمان بلوا بود! قطعات را می نوشتیم و می ساختیم و حضوری هم در برنامه «خندوانه» داشتیم. بیشتر زمان ما برای تولید این آلبوم صرف شد و حدود یک سال و نیم به صورت مداوم روی آن تمرکز داشتیم.
 
  • *برنامه ای برای اجرای زنده گروه بمرانی قطعی شده است؟
برنامه قطعی که کلا در ایران وجود ندارد! ولی برای بعد از رونمایی آلبوم جدید، به فکر کنسرت در تهران و احتمالا تور شهرستانها هستیم.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 فروردین 1394 - 09:23

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهزاد عمرانی: نقطه قوت چندانی در خودمان نمی بینیم! | موسیقی ما