برنامه یاد بعضی نفرات
 
با نکوداشت «ابراهیم لطفی» از نوازندگان و مدرسان با سابقه ویولن
اولین سال نوای موسیقی کشور برگزار خواهد شد
موسیقی ما – اولین سال نوای موسیقی کشور با محوریت نکوداشت استاد «ابراهیم لطفی»، نوازنده و مدرس با سابقه ساز ویولن،  در ساعت 21 روز هشتم خردادماه به کوشش شاگردان ایشان ومیزبانی فرهنگسرای «نیاوران» برگزار خواهد شد. در این مراسم از یک عمر فعالیت هنری ابراهیم لطفی و تلاش برای پیشرفت موسیقی و تربیت نوازندگان سازهای زهی قدردانی به عمل می آید. در اولین سال نوای موسیقی کشور به غیر از شاگردان این موسیقیدان با سابقه، که برگزارکنندگان اصلی برنامه هستند، جمعی از چهره های صاحب نام هنری کشور هم حضور خواهند داشت. براساس اعلام تیم اجرایی، برنامه های گوناگونی هم برای شب مراسم تدارک دیده شده و تقدیر از ابراهیم لطفی با شکل و شمایل متفاوت به عمل می آید.

علی جعفری پویان، ازشاگردان قدیمی ابراهیم لطفی که ایده پرداز این مراسم است و هماهنگی های اجرایی اولین سال نوای موسیقی کشور را بر عهده دارد، درباره جزئیات این مراسم به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«طرح اولیه این مراسم به بهانه تولد اقای لطفی که روز سوم خرداد هست شکل گرفت. تصمیم گرفتم که از اکثرشاگردان ایشان که قابل دسترس هستند برای برگزاری مراسمی در فضایی فرهنگی هنری یا دانشگاهی دعوت کنم. با توجه به این که آقای لطفی  سالها پیش رهبری ارکستر مجلسی نیاوران را به عهده داشتند. فضای هنری فعلی فرهنگسرای نیاوران  نیز با  مدیریت آقای عباس  سجادی عزیز شبیه به آن دوران است. من هم جرات کردم  پیشنهاد برگزاری مراسم را با ایشان مطرح کنم که خوشبختانه با توجه به اشرافی که ایشان  به موسیقیدانان ایرانی  و نیت ما و شخصیت والای جناب لطفی داشتند، با پذیرفتن میزبانی فرهنگسرای نیاوران کمک بزرگی به اجرایی شدن این  مراسم کردند.»

او در ادامه افزود:«در مرحله دوم ایده دیگری به ذهنم رسید و آن اینکه چرا این مراسم فقط امسال برگزار شود؟ و چه خوب که بتوانیم با تشکیل یک هیات انتخاب معتبر و محترم  هر سال از یک  یا چند نفر از افراد تاثیر گذار موسیقی که معمولا به دلایل مختلف فراموش شده اند، با کمک دوستان و شاگردانشان و خود اهالی موسیقی، مراسمی را حداقل به بهانه تولدشان برگزار کنیم. امیدوارم با برگزاری نخستین سال نوا با محوریت نکوداشت ابراهیم لطفی که یکی ازبهترین چهره های جامعه موسیقی چه ازلحاظ فنی و شخصیتی  است برگزار میشود این مراسم استمرار پیدا کند و در ادامه راه  شاهد تکامل ان با حمایت اهالی موسیقی باشیم.»

جعفری پویان نهایتا گفت:«همایون رحیمیان، دکتر سعید شریفیان، مانی جعفرزاده، فرید حامدی، بهزاد آقاپور، محمدحسین تفرشی، ارسلان کامکار، سجاد عزیزی آرام، کریم قربانی، امیر آهنگ و بابک چمن آرا عزیزانی هستند که هر کدام به نوعی تا کنون همراه ما بوده اند. از کمک و یاری این عزیزان قدردانی می کنم.»

مازیار ظهیرالدینی، عماد نکویی، بردیا کیارس، علی جعفری پویان، حامد کرمانی، محمدرضا کریمی، تینا جامه گرمی، پانیذ فریوسفی، پانته آ مشفق، گلریز زربخش و ایمان فخر و... از جمله شاگردان ابراهیم لطفی هستند که در سطوح مختلف موسیقی کشور فعالیت دارند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 26 اردیبهشت 1394 - 12:58

دیدگاه‌ها

سه شنبه 29 اردیبهشت 1394 - 09:33

عمو ی نازنینم برایت بهترین ها را آرزو دارم
امیدوارم همیشه موفق باشی ..

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین سال نوای موسیقی کشور برگزار خواهد شد | موسیقی ما