برنامه یاد بعضی نفرات
 
«گاهان» اثر یاسمین شاه‌حسینی و «والس‌های تهران» اثر مهرداد مهدی
آثار پنجم و ششم مجموعه‌ی «احوالات شخصی» منتشر شد
موسيقي ما - دو آلبوم «گاهان» از یاسمین شاه‌حسینی و «والس‌های تهران» از مهرداد مهدی به عنوان آثار شماره 5 و شماره 6 مجموعه «احوالات شخصی» که به آهنگسازان جوان و مستقل اختصاص دارد، منتشر شد. «گاهان» مجموعه تک‌نوازی‌های شاه‌حسینی در موسیقی ردیف-دستگاهی است و «والس‌های تهران» به تک‌نوازی آکارئون مهرداد مهدی اختصاص دارد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، مهرداد مهدی در «والس‌هاي تهران» بر مبنای موسیقی مدرن شهری تنها برای ساز آکاردئون آهنگسازی کرده و در عین حال، گذری هم به صداهای نوستالژیک شهر تهران داشته است. این آلبوم 50 دقیقه‌ای متشکل است از 10 قطعه تکنوازی شامل والس‌ها، تانگو، بداهه‌نوازی‌های تلفیقی و قطعه‌ای مینیمال به نام «شهر».

مهرداد مهدی، نوازنده تخصصی آثار آستور پیاتزولا توسط آکاردئون و نوازنده سولیست میهمان در ارکسترهای گوناگون است. او که دانش‌آموخته سطح پیشرفته نوازندگی آکاردئون نزد استاد گئورگ گاسپاریان در ارمنستان است و تجربه آهنگسازی و نوازندگی حرفه‌ای در بیش از بیست اجرای حرفه‌ای تئاتر، فیلم و سریال را دارد، نزدیک به یک دهه است که در تلاش برای مستندسازی فعالیت‌های موج نوی موسیقی خیابانی و رسمی شدن آن در ایران است.

مهدی که اولین قطعه آلبومش به عنوان «والس‌های تهران» را به جلال تهرانی (نویسنده و کارگردان نامدار تئاتر) تقدیم کرده، آهنگسازی را با حضور در این رشته هنری تجربه کرده است. او به عنوان نوازنده در اجراهای «به صدای زمین گوش کن» جلال تهرانی حضور داشت و همچنین آهنگسازی نمایش «داستان‌های ناتمام» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل خلج را بر عهده داشته، اما عموم مردم شاید او را به عنوان نوازنده مهمان در اجراهای «ارکستر بادی تهران» دیده باشند.

یاسمین شاه‌حسنی هم پیش از این به واسطه حضور در آلبوم‌هایی همچون «سفری تا روشنایی» به آهنگسازی حمید بهروزی‌نیا و «سه عود» به آهنگسازی شهرام غلامی حضور شناخته شده است.

این دو آلبوم از سری «احوالات شخصی» توسط خانه هنر منظومه خرد با مدیریت هنری علی صمدپور تولید شده است.

چهار آلبوم «گَمانه» اثر سهیل پیغمبری، «مناظری که از قاب می‌گریزند» اثر رسول پورسنگی، «بی‌واژه گفتگو» اثر سپیده مشکی و «گذر» اثر سیاوش روشن به عنوان آثار اولیه پروژه احوالات شخصی، سال گذشته از سوی «خانه هنر خِرد» به انتشار رسیده است.

«احوالات شخصی» عنوان پروژه‌ای شنیداری است که ایده‌ی مقدماتی آن در سال ۱۳۹۰ شکل گرفت. طی این پروژه در مرحله‌ی نخست مقرر شده تا با حمایت مالی خانه‌ی هنر منظومه‌ی خِرد، پانزده آهنگساز جوان که تا به حال آلبوم مستقلی نداشته‌اند، انتخاب و سفارشی برای تولید یک آلبوم موسیقی به آنها داده شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 خرداد 1394 - 10:00

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آثار پنجم و ششم مجموعه‌ی «احوالات شخصی» منتشر شد | موسیقی ما