برنامه یاد بعضی نفرات
 
نسرین جافری شاعره پیشکسوت لرستان و مادر همسر آهنگساز بزرگ ایران درگذشت
فريدون شهبازيان سوگوار شد
موسيقي ما - فريدون شهبازيان آهنگساز و رهبر ارکستر نامدار موسیقی ایران، اين روزها در غم از دست دادن مادر همسر خويش، خانم «نسرين جافري» است. اين شاعره پيشكسوت لرستان، بعد از تحمل مدتي بيماري براي هميشه خاموش و روز سه‌شنبه در قطعه‌ي «نام‌آوران» بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

نسرين جافری خالق آثاری چون «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتابگردان» و... ششم تیرماه مصادف با دهم رمضان و در سالروز وفات حضرت خدیجه (س) پس از یک دوره بیماری، در تهران دار فانی را وداع گفت.

نسرین جافری از زنان شاعر تأثیرگذار دهه‌ي 70 بود که اشعار و سروده‌های او در مطبوعات تهران و لرستان چاپ می‌شد. «زخم سایه و بید»، «رمل هندسی آفتاب‌گردان»،‌ «نیمی از مرا کشته‌اند»، «به سمت هرگز، به سوی هیچ»، «ما همچنان ترانه خواندیم» (مشترک با نصرت‌الله مسعودی) و «خواب اتم» مجموعه‌های شعر منتشر شده از این شاعرند. او مادر ماهور موسائيان (عكاس و همسر فريدون شهبازيان) و وحيد موسائيان (فيلمساز) است.

مراسم یادبود این هنرمند روز جمعه از ساعت 16 تا 17:30 در مسجد جامع شهرک غرب برپا می‌شود. در پی درگذشت این شاعر معاصر، هنرمندانی چون ساعد باقری و سهیل محمودی از اعضای انجمن شاعران ایران، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، جواد امام مدیرعامل بنیاد باران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مجتبی راعی و محمد حسین حقیقی کارگردان و زهرا گلشن پيام‌هاي تسليتي صادر کردند.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 تیر 1394 - 11:07

دیدگاه‌ها

پنجشنبه 11 تیر 1394 - 14:28

تسلیت می گم به جناب استاد شهبازیان
بنده قبلا چند شعر از خانم جافری مطالعه کرده بودم ولی نمی دونستم نسبتی با استاد شهبازیان دارند
روحشون شاد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فريدون شهبازيان سوگوار شد | موسیقی ما