برنامه یاد بعضی نفرات
 
اولین اثر صوتی و تصویری کوارتتی متشکل از 4 بانوی نوازنده منتشر شد
«شهرزاد» اثری از «شهرداد روحانی» را نواخت
موسیقی ما - کوارتت شهرزاد، در اولین آلبوم رسمی خود که به شکل صوتی و تصویری به انتشار درآمده، آثاری از «شهرداد روحانی» را که بر اساس قطعات محلی ساخته شده، به اجرا در آورده است. در این اثر که به زودی با نام «شهرزاد» به انتشار درخواهد آمد، تینا جامه‌گرمی (ویلن 1)، یگانه حسینی‌نیا (ویلن 2)، پریسا پیرزاده (ویولا) و نگار نوراد (ویلنسل) نواخته‌اند و خود «روحانی» نیز در برخی قطعات با نواختن «پیانو» آنها را همراهی کرده است.

به گزارش «موسیقی ما»، ضبط این اثر که «امید هاشملو» کارگردانی آن را بر عهده داشته، در استودیو صبا (به مدیریت قاسم عابدین)‌ انجام شده؛ اما «شهرداد روحانی» مسترینگ آن را در امریکا انجام داده و همین مسأله سبب شده تا مراحل کار دو سال به طول انجامد. به احتمال فراوان کنسرتی از این اثر نیز اجرا خواهد شد.

کوارتت شهرزاد با مدیریت هنری «کاوه کاتب» از چهار نوازنده‌ی خانم تشکیل شده که در هر آلبوم، روایتی از موسیقی محلی ایران که نسل‌هاست سینه به سینه منتقل شده، ارائه خواهند داد تا شاید آشتی‌ای میان مردم و موسیقی کلاسیک ایجاد کنند و حالا در اولین پروژه‌ای که به صورت آلبوم منتشر شده، «شهرداد روحانی» به عنوان تنظیم‌کننده‌ی قطعات محلی برای این کوارتت حضور داشته و این زنان نوازنده، قطعه‌ای از او را نیز نواخته‌اند. این گروه تلاش دارد حلقه‌ی مفقوده میان مخاطب عام و موسیقی کلاسیک را ایجاد کند.

کوارتت شهرزاد پیش از این، اثر «به زمین و آفتاب» از محمد سعید شریفیان را اجرا کرده و چند کنسرت نیز بر اساس قطعاتی از کارن کیهانی و کیاوش صاحب‌نسق اجرا کرده بود و حالا اعضای گروه می‌گویند آماده‌ی اجرای آثار آهنگسازانی هستند که برای کوارتت قطعه نوشته‌اند.

اما مشخصه‌ی این گروه، حضور نوازندگان خانمی است که در ساز خودشان متبحر و شاید کم‌نظیر هستند. «کاوه کاتب» می‌گوید: «شاید یکی از اهداف تشکیل این کوارتت این بود که بار دیگر گوشزد کنیم که خانم‌های نوازنده تا چه اندازه در موسیقی امروز ایران تأثیرگذار هستند. هدف نهایی ما این است که اثری از یک آهنگساز خانم را نیز اجرا کنیم تا این چرخه کامل شود. حتی با توجه به این مسأله که در بسیاری از اوقات، برخی یا زنان را ناکارآمد می‌دانند یا نادیده‌شان می‌گیرند، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این کوارتت در عرصه‌ی بین‌المللی موسیقی نیز حضوری جدی داشته باشد.»

در این اثر که به صورت صوتی و تصویری به انتشار درآمده، چند نوازنده‌ی مهمان هم حضور دارند که از جمله‌ی آنها می‌توان به بهنام ابوالقاسم (پیانو) و پروانه انارکی (کنترباس) اشاره کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394 - 12:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «شهرزاد» اثری از «شهرداد روحانی» را نواخت | موسیقی ما