برنامه یاد بعضی نفرات
 
با موضوع تلفیق تار آذربایجانی و سازهای محلی و جهانی
آلبوم «هزارتوی قفقاز» به آهنگسازی «افشار نامور» منتشر شد
موسیقی ما – آلبوم «هزارتوی قفقاز» از ساخته‌های «افشار نامور» روانه بازار شد. این مجموعه بی کلام که دربرگیرنده آثاری با تلفیقی از نوای تار آذربایجانی به همراه سازهای محلی و جهانی است، به همت نشر موسیقی «نوفه» و از سوی شرکت پخش «رها» در بازار توزیع شده و نه قطعه قفقاز 1 الی 9 را شامل می‌شود. موسیقی آذری و خطه آذربایجان محور اصلی موسیقی آلبوم هزار توی قفقاز است و جمعی از چهره‌های مطرح نوازندگی با افشار نامور همکاری داشته‌اند. فیروز ویسانلو(گیتار و آکاردئون)، بابک ریاحی پور(گیتار باس)، آتنا اشتیاقی(ویلنسل)، جلیل حمیدی(بالابان)، مهران فرشباف(سازهای ضربی) و شاهرخ مدقالچی(پیانو) نوازندگان این مجموعه هستند. ضبط آثار در استودیوهای «صبا»، «افق» و «طوفان» انجام شده و «رضا پوررضوی» وظیفه میکس و مسترینگ را بر عهده داشته است. همچنین تنظیم قطعات هم توسط شاهرخ مدقالچی انجام شده است.

افشار نامور، آهنگساز آلبوم هزارتوی قفقاز، که متولد تبریز هم هست در توصیف اثر خود این یادداشت را در اختیار «موسیقی ما» قرار داد:«آلبوم هزارتوی قفقاز، توصیف و تحلیلی شخصی است از دیاری که میان دو دریای سیاه تا خزر را با تمام گوناگونی اقوامش در برگرفته و هنر، فرهنگ و زبان مردمانش را در عین تفاوت، بر هم تنیده است. از این هزارتو رشته موسیقی اش را در زادگاهم، تبریز، با رشته افکار خود پیوند زدم و آن گاه قفقاز را به روایت تار نواختم. تاری که استاد علی سلیمی به من آموخت و امروز با وفاداری و احترام به ریشه های کهن این موسیقی به صدا درآمده است. شاید به همین دلیل قطعات نامگذاری نشدند تا مخاطب با تصویر ذهنی خود در این هزار توی سیر کند. گفتنی است از زحمات استاد فیروز ویسانلو که گیتارش را جانانه به صدا درآورد تا سازش رنگی جدید به کار ببخشد. همچنین سپاسگزارم از دوست خوبم شاهرخ مدقالچی که تنظیم بی نظیری انجام داد. امید است این آلبوم مورد پسند مخاطب قرار بگیرد و هرچند کوچک، گوشه‌ای از قفقاز را به تصویر بکشد.» 

از کاربران فهیم سایت «موسیقی ما» تقاضا داریم تا به جهت حفظ حقوق مادی و معنوی مولفان و ناشر این اثر نسبت به تهیه نسخه اصلی اقدام نمایند.             
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 تیر 1394 - 01:41

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «هزارتوی قفقاز» به آهنگسازی «افشار نامور» منتشر شد | موسیقی ما