برنامه یاد بعضی نفرات
 
تور کنسرت‌های «ناگفته» پنجم و ششم شهریور ماه در ایران آغاز می‌شود
ناظری: با کنسرت «ناگفته» می‌خواهم ناگفته‌های فرهنگی ایران را به گوش جهانیان برسانم
موسیقی ما - حافظ ناظری پس از انتشار آلبوم «ناگفته» که کم حاشیه هم نبود، بالاخره قرار است تور کنسرتش را در ایران برگزار کند. ابتدا قرار بود سال گذشته این کنسرت با حضور جمعی از هنرمندان خارجی برگزار شود اما در آن زمان شوالیه آواز ایران اعلام کرد که برای این کنسرت تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و از 6 ماه قبل قراردادها بسته شده بود. اما وزارت امور خارجه در انجام بعضی از کارها تعلل کرد و با وجود تمامی زحماتی که کشیده شده بود این برنامه لغو شد. حالا گویا برخی از این مشکلات حل شده و حافظ ناظری قرار است تا با همراهی پدرش تور کنسرت‌هایش را در ایران برگزار کند.

به گزارش «موسیقی ما» حافظ ناظری در نشست خبری تور کنسرتش که در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد توضیح داد: «آخرین باری که در ایران کنسرت گذاشتم مربوط به 16 سال پیش می‌شود که در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد. در آن کنسرت خیلی از اولین‌بارها به پیش آمد و اتفاقات خاصی افتاد که در آن روزگار برای هیچ برنامه زنده موسیقایی دیگر اتفاق نیفتاده بود. در آن دوران برای اولین بار یک استاد موسیقی ایرانی کنار جوان‌هایی که سن آنها بالاتر از 19 سال نبود کنسرت داد و شما اگر شرایط آن روزگاران موسیقی ایران را بدانید متوجه می‌شوید که برگزاری یک کنسرت موسیقی ایرانی با گروه چند نفره‌ای که سازهای آنها ساز اصلی ارکستر به حساب نمی‌آمدند، چقدر سخت بود. حتی من خوب یادم می آید که در آن کنسرت خیلی‌ها تعجب کردند که چرا ما لباس سیاه پوشیده‌ایم.»
 
  • امید و آرزوهای بزرگتر را به محبوبیت و شهرت در ایران ترجیح دادم
ناظری در ادامه این نشست از دوران مهاجرتش گفت و اظهار داشت: «تقریباً یک هفته بعد از برگزاری کنسرت تاریخی مجموعه سعدآباد من برای مدتی از ایران رفتم. این مهاجرت برای خیلی‌ها جالب توجه بود که چطور امید و آرزوهای بزرگتر را به محبوبیت و شهرت در ایران ترجیح دادم و به کشوری رفتم که سال‌ها در آنجا تنها بودم و حتی پدرم را ندیدم، اما همیشه نیروی بزرگی به من کمک می کرد که راه دشوار را ادامه دهم تا بتوانم بر اساس آن حرف متفاوت‌تری را بیان کنم.»

او در ادامه با بیان این نکته که حاضر نبوده تا به هر قیمتی و به هر روشی کنسرت برگزار کند، گفت: «اعتقاد دارم برگزاری تعداد زیاد کنسرت کار را تبدیل به بیزینس می‌کند و روح و جسم هنری یک فعالیت هنری را از بین می‌برد. من در آن دوران می‌خواستم تا زمانی که حرف تازه‌ای ندارم کنسرتی نگذارم.»
 
  • هنوز خبری از نحوه حضور نوازندگان خارجی در کنسرت نشده است
عدم برگزاری کنسرت «ناگفته» در سال گذشته، بخشی دیگر از صحبت‌های پسر شوالیه آواز ایران در این نشست بود: «متاسفانه از فروردین ماه سال گذشته برنامه‌ریزی‌های متفاوتی انجام دادیم تا بتوانیم این کنسرت را در یک برنامه 6 ماهه در ایران برگزار کنیم، اما متاسفانه مراحل قانونی طی نشد و مجبور شدیم برنامه را کنسل کنیم. این بار هم با اینکه هنوز خبری از نحوه حضور نوازندگان خارجی در کنسرت نشده و ما نگران این موضوع هستیم اما تصمیم داریم این بار به هر طریق که شده کنسرت را در ایران برگزار کنیم و امیدواریم اسطوره‌های بین المللی موسیقی دنیا که برای این کنسرت مدنظرمان قرار دارند این بار به ما بپیوندند.»
 
  • قصد ما آوردن توجه‌ها به سوی یک فرهنگ بود
حافظ ناظری در ادامه این نشست درباره حضور نوازنده‌های خارجی و با اشاره به اینکه قرار نیست پاپ یا راک بنوازند گفت: «صرفا خارجی بودن نوازنده‌ها برای ما مهم نبود بلکه بیشتر کیفیت کار آنها مهم بوده و عزیمت هنرمندانی به ایران را در نظر داشتیم که در کارنامه کاری خود 42 جایزه گرمی دارند. یعنی می‌توان گفت که قصد ما آوردن توجه‌ها به سوی یک فرهنگ بود. من با کنسرت «ناگفته» می‌خواهم ناگفته های فرهنگی ایران را به گوش جهانیان برسانم. ما در گروه موسیقی‌مان نه موسیقی پاپ و نه راک داریم بلکه اینها استادان بزرگی هستند که می‌خواهند در این کنسرت فقط بنوازند و من اصلا دلیل محدودیت‌های موجود را نمی‌دانم.»
 
  • مسولان جلوی کار ما را نگیرند
ناظری در ادامه ضمن بیان این نکته که نیازمند حمایت مسولان است، گفت: «بالاخره 20 روز فرصت دارم و امیدوارم در این مدت بتوانیم زمینه‌های حضور نوازندگان جهانی آلبوم «ناگفته» را در ایران فراهم کنیم چون اگر این‌بار هم نتوانیم در خدمت این هنرمندان برای کنسرت باشیم به هیچ عنوان برای وجهه فرهنگی ایران خوب نیست. من از مسئولان می‌خواهم حالا که از ما حمایت نمی‌کنند لااقل جلوی کار ما را هم نگیرند. به هر ترتیب تور کنسرت‌های «ناگفته» پنجم و ششم شهریور ماه از باغ عفیف آباد شیراز آغاز و روزهای 12 و 13 شهریور ماه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می‌شود و سپس اگر جانی در بدن و نفسی در سینه باقی بود در چند شهرستان دیگر نیز کنسرت برگزار می‌کنیم.»
 
  • هر وقت کنسرتی را برگزار می‌کنم، چند کیلو از وزنم کم می‌شود
حافظ ناظری درباره اضطراب و نگرانی‌هایی که از برگزاری این تور دارد هم گفت: «خیلی دلم می‌خواست تا این کنسرت، کنسرت متفاوتی باشد اما با این استرس‌هایی که پیش‌رو داریم، شاید برگزاری متفاوت خیلی سخت باشد. من هر وقت کنسرتی را برگزار می‌کنم چند کیلو از وزنم کم می‌شود چون چنین پروژه هایی فعالیت‌هایی بسیار سنگین هستند که موجب استرس‌های فراوانی برای من می‌شوند. تلاش ما ایجاد یک راه متفاوت است و امیدواریم که مخاطبان ایرانی در این مجموعه کنسرت‌ها کار ما را بپذیرند.»
 
  • برای نوازندگان خارجی مشکل صدور ویزا وجود دارد
آهنگساز آلبوم «ناگفته» بخش پایانی این نشست را به مسئله حضور نوازنده‌های ایرانی در این کنسرت اختصاص داد و گفت: «هم اکنون در مرحله انتخاب نوازنده هستیم و کارهایی را نیز در این زمینه انجام داده‌ایم و طی چند روز آینده به صورت قطعی اسامی نوازندگان را اعلام خواهیم کرد. به هر صورت هم اکنون برای نوازندگان خارجی مشکل صدور ویزا وجود دارد اما امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم در کنار این اسطوره‌های جهانی و نوازندگان ایرانی کنسرت‌های خوبی را به علاقه‌مندان ارائه کنیم.»
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 مرداد 1394 - 16:13

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

درود بر شما و پدر بزرگوارتان

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

ایول ❤

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

Baaah bah...dorod bar nazeri ha

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

مایه افتخار هستند ایشون و پدرشون
حافظ افتخار خطه کردستان

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

فرزند هنر .....

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

❤️ به اميد روزاي خوب

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 09:07

پارت دوم و بده بیرون حافظ ✌

یکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:40

به نظرم آثار حافظ ناظری زیبا ترین و روح نوازترین آثار ایرانی ست که تا به حال شنیدم به دور از هر گونه تکرار و تقلید و سطحی نگری که متاسفانه این روزها زیاد شده. بقیه آثار هم که استاد شهرام ناظری خوانده اند با تنظیم های بی نظیر و زیبای حافظ ناظری بی نهایت زیباتر و تاثیر گذارتر میشوند بی دلیل نیست که ایشان اینگونه نظر مثبت آهنگسازان بزرگ دنیا را به خود جلب کردند. امیدواریم مسولین کمک کنند تا این نوازندگان در ایران به موقع حضور پیدا کنند و این آثار ارزشمند در کشور خودمان هم اجرا شود . با آرزوی موفقیت برای همه ایرانیانی که این چنین مسولانه و جدی و عمیق به وظیفه خود عمل میکنند .

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 00:10

اينهمه كامنت همه در يك دقيقه نوشته شده
ساعت و دقيقهء كامنتا رو ببينيد :)

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 12:30

شما می خواین ناگفته های فرهنگی ایران رو با آوردن سازهای غربی به گوش جهانیان برسونید؟؟؟!!!
شهر خالیست ز عشاق بود کز طرفی مردی از خویش برون آید و کاری بکند

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:11

توهمش شدیده این بنده خدا...کاش اندازه ی خودش ادعا میکرد

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ناظری: با کنسرت «ناگفته» می‌خواهم ناگفته‌های فرهنگی ایران را به گوش جهانیان برسانم | موسیقی ما