برنامه یاد بعضی نفرات
 
در مراسم رونمایی از آلبوم «در شعله با تو رقصان» عنوان شد
مهیار علیزاده: اگر حمایت باشد این پروژه را زمین نمی‌گذارم
موسیقی ما – شهر کتاب «فرشته» در اولین روز از آخرین هفته ماه مرداد ظهر شلوغی را سپری کرد. جمع کثیری از علاقه مندان موسیقی و اصحاب رسانه‌ برای مراسم رونمایی از آلبوم «در شعله با تو رقصان» به آهنگسازی «مهیار علیزاده» و خوانش «صابر ابر» و «پانته‌آ پناهی‌ها» گرد هم آمده بودند. همزمان با این مراسم رسماً اثر جدید مهیار علیزاده که با همت شرکت «ققنوس» و همکاری «حمید اسفندیاری» تولید شده در بازار منتشر شد. ضمن درخواست از کاربران فهیم سایت «موسیقی ما» برای تهیه نسخه اصلی این اثر و حمایت از زحمات مولفان، گزارش مراسم رونمایی از آلبوم درشعله با تو رقصان را می توانید در ادامه بخوانید:

مدیر ققنوس، جلسه را آغاز کرد و گفت: «این افتخار را دارم که در کنار دوست عزیز و هنرمند خوب کشورمان آقای «مهیار علیزاده» عزیز باشم که آهنگسازی کارهای فوق العاده‌ای را انجام داده‌اند. آلبوم پرطرفدار و بسیار خوب «حریق خزان» به آهنگسازی ایشان بوده و یک آلبوم خیلی خوب دیگر هم از ساخته‌های ایشان به زودی روانه بازار خواهد شد. آلبوم بسیار خوبی که با صدای دو خواننده مطرح و پرطرفدار تولید شده است. دوست عزیز و هنرمندم جناب آقای «صابر ابر»، افتخار دیگری است که در این مجموعه حضور دارند. سرکار خانم «پانته‌آ پناهی‌ها» هم به مجموعه ما افتخار دادند و در این اثر حضور داشتند. دوستان هنرمند و توانایی هم در این اثر هنرنمایی کردند و ما در خدمت آنها هستیم. آلبومی که همزمان با این نشست خبری منتشر می‌شود، «در شعله با تو رقصان» نام دارد که موسسه ققنوس با کمک و همکاری آقای «حمید اسفندیاری» تولید و منتشر کرده‌ است.»

«مهیار علیزاده»، آهنگساز این اثر، هم سپس گفت:«توضیح مقدماتی برای شروع پروژه در کنفرانس خبری کنسرت به آن اشاره کردم. برخی از دوستان این کار و اجرا را با پرفورمنس اشتباه گرفته بودند. آن زمان اعلام کردم که این کار پرفورمنس نیست و کنسرت و اجرا است و ما در آینده به شکل پرفورمنس به آن نگاه خواهیم کرد. قرار بود که در این پروژه هم پرفورمنس داشته باشیم ولی به دلیل زمان کم و شرایط مجوز و سختی‌های دیگر که نیازی به ذکر آن نیست، پروژه شکل دیگری به خود گرفت. این مجموعه صوتی که امروز شما می‌شنوید بیش از نیمی از همان اجرای کنسرت است. پیش از کنسرت در استودیو «کنگان پارسه» ضبط شد و نوازندگان و صدابرداران و عوامل این کار در جمع ما حضور دارند که از آنها تشکر می‌کنم. این پروژه بدون همدلی دوستان شکل نمی‌گرفت و شروع نمی‌شد. از جمله آقای توتونچیان و صابر ابر عزیز که انرژی زیادی هم به من داد. پانته‌آ پناهی‌ها هم کسی است که نمونه آن در عرصه بازیگری و سینما کم پیدا می‌شود.»

پانته‌آ پناهی‌ها یکی دیگر از عوامل تولید آلبوم در شعله با تو رقصان بود که با حاضرین سخن گفت:«این آلبوم برای من اتفاق تازه و تجربه جدیدی بود و امیدوارم که ادامه داشته باشد و به ثمر بنشیند و دوست داشته باشید.»

صابر ابر هم در بخش اول جلسه گفت:«باعث خوشحالی است که این جمع‌ها اینقدر دوستانه و بدون قرار طولانی قدیمی و چند روز اطلاع رسانی برگزار می‌شود. همین مساله برای گروه خوشحال‌کننده و جذاب است. زمانی که پیشنهاد این کار مطرح شد و روزهای ضبط را داشتیم، مثل همه لحظات زندگی‌ خودم که وقتی کاری را انجام می‌دهم به غیر از دوستانم که همیشه کنارم هستند به دوستان دورم یعنی شما که همیشه حضور دارید، سعی کردم اتفاق درستی را رقم بزنم و تمام تبعاتش را بپذیرم و آدم‌هایی که کنار هم جمع می‌شوند آن چیزی باشند که برای مخاطب عصر امروز کار درجه یک ارائه کنند. نمی‌دانم چقدر این اتفاق رخ داده و من سهم خودم را بابت انتخابم، کامل و درست انجام دادم. از تمام کسانی که در این پروژه حضور داشتند متشکرم که من را مورد لطف خود قرار دادند و برای من و پانته‌آ پناهی‌ها این یک تجربه جذاب و شگفت انگیز بود. امیدوارم چیزی که شما هم گوش می‌دهید برایتان لذت بخش باشد. فقط یک نکته مهم را باید یادآوری کنم. اگر عاشق نشدید با این آلبوم عاشق شوید. اگر عاشق هستید که خیلی عشق کنید.»

در پایان بخش اول این مراسم بخش‌های کوتاهی از قطعات آلبوم در شعله با تو رقصان در سالن پخش شد و سپس نوبت به پرسش‌های خبرنگاران از عوامل تولید اثر رسید.

صابر ابر در پاسخ به این سوال که آیا اضطرابی برای حضور در این آلبوم داشته یا خیر، گفت:«به نظر من یک اثر، خودش را تعریف می‌کند و از خودش دفاع می‌کند یا پس می‌کشد. پیشنهادات زیادی درباره این موضوع وجود داشته و خیلی دقت کردم که کجا و با چه کسانی این کار را انجام دهم. بخشی به انتخاب و بخشی هم به اجرا باز می‌گردد. من سعی کردم بهترینها را انتخاب کنم و کنار بهترینها باشم. به همین دلیل هیچگونه اضطرابی نداشتم زیرا من بلد این کار نبودم. من از کسانی که بلد این کار بودند درخواست راهنمایی داشتم و اینکه اشتباهاتم را بگویند. هر کسی که فکر کند خیلی خوب است، همان روز شروع بد شدنش است. در سینما و هر حوزه دیگر هنر چنین نظری دارم. به هرحال انتخاب حوزه موسیقی هم تجربه‌ای پر از جذابیت داشت.»

پانته‌آ پناهی‌ها هم این سوال را بدین شکل پاسخ داد:«مخاطب خاص من در تئاتر بیشتر و در حوزه سینما کمتر است و راجع به آنها نمی‌توانم صحبت کنم. به دلیل اینکه با یک اثر، دلی برخورد می‌کنم همانطور هم با آن رفتار می‌کنم. مهمترین نکته این است که آثار به دل آدم‌ها بنشیند. امیدوارم بنشیند و در این پروژه یک مساله دیگر هم به من توان می‌داد. آن هم دیدن خانم‌ها روی صحنه بود که صدای آنها نباید شنیده شود ولی هستند. خانم‌ها و آقایان حاضر در این اثر به من انرژی می‌دادند و من هم سعی کردم همان انرژی را منتقل کنم.»

بخش دیگری از سوالات به کنسرت آلبوم در شعله با تو رقصان و انتقادات مربوط به آن اجرا اختصاص داشت که بحث‌های جالبی میان تیم تولید و خبرنگاران شکل گرفت و مهیار علیزاده گفت:«تمام جمعی که اینجا هستند به هر شکل برای هنر زحمت می‌کشند. یکی نقد می‌کند، دیگری می‌نویسد، یکی بازی می‌کند و دیگری می‌سازد. طی این دو سه سال اخیر دیده‌ام که بچه‌های موسیقی فقط همدیگر را می‌زنند و فکر می‌کنم باید هنرمندان و اصحاب رسانه هنر بیشتر مراقب همدیگر باشند ولی نمی‌گویم که نقد نکنیم. من فردای آن اجرا در صفحه اینستاگرام خودم رسما نوشتم این اجرا به شکل یک کودکی بود که دستش را گرفتم زمین نخورد. ببینید تا بچه به دنیا نیاید بزرگ نمی‌شود و نمی‌توان او را تربیت کرد. یک دوست عزیزی دارم که به من گفت ای کاش اجازه می‌دادی بچه بزرگتر شود و بعد او را روی استیج می آوردی. گفتم که امکان پذیر نیست. زیرا زمانی که یک پروژه را تعریف می‌کنیم شما خبرنگاران باید به من بگویید که سازها همگون نبودند. من بیشتر روی سی دی کنترل داشتم و در بحث کنسرت عواملی باعث شد که به آن استانداردهایی که مد نظر داشتیم نرسیم. قطعا اگر شما به عنوان اصحاب رسانه و سایر اهالی هنر حمایت کنید، این پروژه‌ها شکل می‌گیرند و ده سال بعد می‌توانیم پروژه‌ای داشته باشیم که از آن بتوان کاملا دفاع کرد. من به شخصه این پروژه را در اول راه می‌بینم. اگر حمایت باشد این پروژه را زمین نمی‌گذارم و سایر دوستان هم همین تصمیم را دارند. زیرا ما نمی‌توانیم برای سالهای متوالی فقط سی دی با صدای خواننده منتشر کنیم.»

علیزاده نهایتا گفت:«قرار بود که این آلبوم در شب کنسرت و در لابی سالن رونمایی شود. اگر من ایران نبودم و آقای توتونچیان حمایت نمی‌کرد ممکن بود که انتشار آلبوم امروز هم نباشد.»

پس از اتمام جلسه مخاطبانی که آلبوم را خریداری کرده بوند برای ثبت امضای یادگاری در اختیار صابر ابر و مهیار علیزاده و پانته‌آ پناهی‌ها قرار دادند.

مراسم رونمایی از آلبوم در شعله با تو رقصان علاوه بر مخاطبان و اهالی رسانه میزبانی چهره‌های مطرحی نظیر «فردین خلعتبری»، «بهزاد عبدی»، «بهروز شعیبی»، «مانی جعفرزاده»، «نگار خارکن» و «حسین تراب نژاد» بود. همچنین «ترگل خلیقی»، «علیرضا کلیایی»، «مهرشاد حاجیلو»، «علیرضا عراقی مقدم»، «بهرخ شورورزی» و «پیمان حاتمی» هم از جمله عوامل تولید اثر بودند که در سالن حضور داشتند.

در ادامه می توانید عکس‌های «لیلی شاهوردی» از متن و حاشیه این مراسم (تا ساعتی دیگر) و گزارش ویدویی سایت موسیقی ما (تهیه‌شده توسط رضا منصور خانکی و گروهش) را ببینید:

> دانلود گزارش ویدئویی (با کیفیت بالا 1080p)
> دانلود گزارش ویدئویی (با کیفیت متوسط 720p)
> دانلود گزارش ویدئویی (با کیفیت پایین 480p)
رونمایی آلبوم در شعله با تو رقصان
دانلود
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 مرداد 1394 - 17:43

دیدگاه‌ها

یکشنبه 25 مرداد 1394 - 11:04

همه چی عااااااالی بود ......خانوم پناهی وآقای ابر درخشیدن واقعا".....خیلی خاص بود حاصل کارشون .....ولی حیف که نشد اونجا باشم.....

یکشنبه 25 مرداد 1394 - 14:43

قطعه میخواهمت خیلی به دلم نشست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مهیار علیزاده: اگر حمایت باشد این پروژه را زمین نمی‌گذارم | موسیقی ما