برنامه یاد بعضی نفرات
 
گفت‌وگو با ستاره نوظهور موسیقی کانتری که آلبوم اولش 40 هفته در میان پرفروش‌ها باقی ماند
سم هانت: تا 21 سالگی کنسرت نرفته بودم
موسیقی ما - «مونته‌والو» عنوان آلبومی از سم هانت است که بیش از 10 ماه در فهرست 10 آلبوم پر مخاطب بیلبورد حضور داشته است. با توجه به حجم تولید آثار و تعدد ستارهای موسیقی پاپ این اتفاق موفقیت قابل توجهی برای ستاره نوظهور موسیقی کانتری محسوب می‌شود. سم هانت 30 سال دارد و «مونته‌والو» اولین آلبوم اوست که در تاریخ 27 اکتبر سال 2014 (برابر با 4 آبان 1393) منتشر شد و  با فروش 700 هزار نسخه در هفته اول انتشار در صدر چارت پرفروش‌های کانتری قرار گرفت و در جدول  بیلبورد اصلی سوم شد ولی حضورش در فهرست پر فروش‌ها تا امروز ادامه داشته است. این آلبوم در سلک کانتری-پاپ است  و منتقدان هم به عنوان گام اول این خواننده آلبوم را موفق ارزیابی کردند.او طی مصاحبه‌ای نکات جالبی از زندگی خود بازگو کرده است.
 
  • درباره سال‌های کالج و عنوان آلبوم سم هانت:
«نام آلبوم،«مونته‌والو» اسم شهری در آلاباما است. من در برمینگهام مدرسه می‌رفتم. و برمینگهام به فاصله حدود 25 مایل در شمال مونه‌والو قرار گرفته. بعد از اینکه از برمینگهام به نشویل رفتم دختری را ملاقات کردم که از مونته‌والو می‌آمد. ما زمان زیادی را با هم صرف می‌کردیم. من تجربیات زیادی از آن‌جا دارم و با اینکه سال‌ها از آن‌ دوره می‌گذرد هنوز رد پای خیلی از آن‌ها در آهنگ‌های این آلبوم هست. یعنی بیشتر ارتباطی که میان آن شهر و مکان با آلبوم من وجود دارد شخصی است.»
 
  • درباره فوتبال و تصمیم‌گیری برای ادامه موسیقی:
«وقتی از کالج فارق‌التحصیل شدم خیلی وقت صرف فکر کردن به کارهایی که می‌خواستم انجام دهم نمی‌کردم. همین که فارق‌التحصیلی نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌شد شروع کردم به فکر کردن به اینکه می‌خواهم چه کار کنم. آن وقت بود که به فوتبال فکر کردم چون فرصت و امکان این را داشتم که کمی درباره فوتبال فکر کنم. برای همین وقتی ترم آخر را تمام کردم سر از تمرینات فوتبال درآوردم. آن تابستان با چند تیم صحبت کردم و بالاخره به تیمی در کانزاس سیتی وارد شدم. اما کارها خوب پیش نرفت و نتیجه خوبی عایدم نشد بعد از ان بود که به سراغ موسیقی رفتم. اما این دو تنها گزینه‌هایی بودند که من فکر زیادی برایشان گذاشتم. در واقع هیچ‌وقت برنامه ریزی خاصی در کار نبود.»
 
 سم هانت در نیویورک سیتی در گفتگوی کوچکی با رادیویی اینترنتی «آی‌هارت» (iheart) به سوالات آن‌ها پاسخ داد. این رادیو مجموعه گفتگوهایی با عنوان «پنج تا از...» دارد و در گفتگو با سم هانت از او درباره «پنج تا از» اولین‌هایش سوال کرده است. متن این گفتگوی رادیویی را می‌خوانید:
 
  • اولین آهنگی که نوشتی چه بود؟
ترانه‌ای به نام « ماسکادین واین». شاید بدانید، ماسکادین میوه‌ای است شبیه به انگور. احتمالا در جنوب بیشتر پیدا می‌شود. اما این ترانه‌ای بود که من نوشتم ترانه‌ای درباره نوشیدنی خاصی که از ماسکادین ساخته شده. پدربزرگم همیشه ماسکادین داشت و این نوشیدنی را درست می‌کرد و ترانه به همین داستان اشاره دارد. من تا هجده سالگی هیچ چیز ننوشته بودم. وقتی هجده سالم شد یک گیتار خریدم اما ماسکادین اولین ترانه‌ای بود که خودم نوشتم.
 
  • اولین باری که در حضور تماشاچیان موسیقی اجرا کردی کی بود و چه چیزی اجرا کردی؟
خب طبیعتا اولین بار وقتی هشت سالم بود شعر « When the Saints Go Marching In'» را در مدرسه خوانده بودم. البته آن اجرا یک اثر موزیکال بود، یک نمایش. ولی به هرحال اولین باری بود که اجرا می‌کردم. و بعد دیگر هیچ وقت اتفاق نیافتاد تا وقتی 21 سالم شد. در یک کافه کوچک که در برمینگهام بود روی سن رفتم و با گیتار اکوستیک دو قطعه اجرا کردم.
 
  • اولین آلبومی که خریدی چه بود؟
احتمالا یا آلبوم بزرگترین هیت‌های «کانوی توئیتی» بود یا نوارکاست هنرمندی به نام ریکی ون شلتون. فکر می‌کنم شش، هفت یا هشت سالم بود. چیزی در همین حدود. خیلی وقت پیش.
 
  • اولین چیزی که با اولین دستمزدت خریدی چه بود؟
احتمالا مواد غذایی. حتما همین بوده. اما زمان دقیقش یادم نیست. فقط یادم هست تازه به نشویل نقل مکان کرده بودم ... چون در کالج درس می‌خواندم شغلی نداشتم. وقتی تازه به نشویل رفته بودم تنها چیز مهم زندگی‌ام خرید مواد غذایی بود و البته اوضاع مالی من خیلی بد بود همیشه یا پولم را خرج کرایه جا می‌کردم یا مواد غذایی. برای همین اولین دستمزدم را هم  باید برای یکی ا زهمین دو مورد خرج کرده باشم.
 
  • اولین کنسرتی که رفتی چه بود؟
کنسرت گروه «دراوینگ اند کرایینگ» بود و من در کالج بودم. بله همین اولین کنسرتی بود که رفتم. در واقع من تا زمانی که 20 یا 21 سالم شد هنوز به هیچ کنسرتی نرفته بودم.
منبع: 
آی‌هرت

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394 - 12:09

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سم هانت: تا 21 سالگی کنسرت نرفته بودم | موسیقی ما