برنامه یاد بعضی نفرات
 
فرزند ستاره فقید بیتلز و چندین پروژه هنری
شاون لنون: مردم مرا پسر لوس و تنبل جان لنون می‌دانند
موسیقی ما - شاون لنون می‌گوید : «مردم من را پسر لوس و تنبل جان و یوکو می‌بینند» اما این تصویر فاصله زیادی با واقعیت دارد. فهرست طولانی پروژه‌هایی که شاون در حال حاضر در آن‌ها شرکت می‌کند شاهدی است بر  این ادعا.
 
یکی از پروژه‌هایی که در حال حاضر در دست دارد همکاری در تهیه آلبوم گروه «فت وایت فمیلی» (Fat White Family) است، در کنار تهیه کنندگی در پروژه‌ی دیگری با اعضای همین گروه نیز شرکت دارد، پروژه‌ای که مربوط به گروه «مون‌لندینگز» (Moonlandingz)  که در ماه اکتبر مجموعه چند قطعه را منتشر خواهند کرد. این مجموعه تحت نام کمپانی «چیمرا موزیک» (Chimera Music) کمپانی که توسط لنون و دوستش شارلوت کمپ مول (Charlotte Kemp Muhl) تاسیس شده منتشر می‌شود.
 
لنون همراه با شارلوت کمپ مول هم گروهی دارند و در حال حاضر برای آن گروه هم موسیقی می‌نویسد. لنون قطعاتی را هم برای آلبوم سولوی خود کار می‌کند آلبومی که برای اولین بار در دهه اخیر از او منتشر می‌شود (لنون پیش از این سه آلبوم سولو در سال‌های 1998، 1999 و 2006 منتشر کرده‌است)، لنون آلبوم دیگری را نیز در دست دارد که حاصل همکاری او با مادرش یوکو اونو (Yoko Ono) است. این آلبوم در ماه ژانویه سال آینده منتشر خواهد شد. در کنار همه این‌ها کارگردانی فیلم مستندی است که لنون در آن زندگی جمعی از دوستانش را که به عنوان هنرمند در نیویورک کار می‌کنند به تصویر می‌کشد.
 
شاون لنون در ماه‌های اخیر نقطه حساسی از زندگی شخصی‌اش را نیز پشت سر خواهد گذاشت چراکه درست در ماه اکتبر چهل ساله می‌شود یعنی به سنی می رسد که پدرش جان لنون در سال 1980 به قتل رسید. اما جالب است که علی رغم رسیدن به میان‌سالی لنون خیلی مشغول فکر کردن به میراثش و انتظاراتی که از او می‌رود نیست بکله بیشتر به مسیر زندگی خودش فکر می‌کند و به اینکه چه نوع هنری را دوست دارد به جهان عرضه کند.
 
او می‌گوید: «فکر می‌کنم نکته‌ای که در مورد پا به سن گذاشتن وجود دارد این است که آگاهی آدم را نسبت به طبیعت محدود زمان آگاه‌تر می‌کند، به نظرم وقتی آدم در اواخر دهه بیست یا اوایل دهه سی زندگی است حس انتزاعی تری از زمان دارد. چیزی در مواجهه با میان‌سالی وجود دارد که باعث می‌شود حس آدم از زمان حسی درست درمقابل انتزاعی بودن باشد. انگار خیلی واقعی‌ و ملموس‌تر می‌شود و آدم متوجه می‌شود که در بهترین حالت چقدر زمان برایش باقی مانده»
منبع: 
گاردین

گردآوری و ترجمه:

تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 شهریور 1394 - 12:55

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود شاون لنون: مردم مرا پسر لوس و تنبل جان لنون می‌دانند | موسیقی ما