برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت مشترک تال و آوای عندلیبی برگزار شد
کنسرتی با رنگ‌آمیزی کردی و لری
موسیقی ما - «فرج علی‌پور» نوازندهٔ چیره‌دست کمانچه‌، خواننده و نغمه‌پرداز لرستانی همراه با کنسرت گروه موسیقی «تال» در حالی در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت که گروه «آوای عندلیب» به سرپرستی «شاهو عندلیبی» نیز او را همراهی می‌کردند. این کنسرت پیش از این در سالن «کادوگانهال» شهر لندن روی صحنه رفته بود و به خاطر اجرای خوب و با کیفیت و همچنین میزبانی یکی از معتبر‌ترین تالارهای اروپا با استقبال بسیار خوبی مواجه شده بود.

 این کنسرت در ادامهٔ برنامه‌های قبلی این دو گروه که در آن موسیقی کردی و لری را اجرا می‌کردند، انجام شد، برنامه‌ای که همان‌طور که انتظار می‌رفت با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد. اجرای این دو موسیقی فولک در کنار یکدیگر، رنگ‌آمیزی بیشتری به این کنسرت داده بود. در این برنامه استاد فرج علیپور کمانچه و خواننده، شاهو عندلیبی نی، میلاد علیپور تار و تنظیم قطعات، مسلم علیپور کمانچه، حمید بهروزی نیا تار، مریم خدابخش عود، هیلا فیض‌پور بم تار، مهدی مرتضایی سنتور، ماهور زمانی‌پور تک، شایان ریاحی سازهای کوبه‌ای، محمد عنایتی دف و محسن کیهانی‌نژاد سرنا گروه نوازندگان را تشکیل می‌دادند.

موسیقی کردی و لری همواره اشتراکات بسیار زیادی با یکدیگر دارند و از همین روی این دو گروه – آوای عندلیب و تال- از سال ۸۱ کنسرت‌هایی را به صورت مشترک در ایران و همچنین خارج از ایران برگزار کرده‌اند که از جملهٔ آن می‌توان به اجرای مشترکشان در کردستان عراق اشاره کرد. «عندلیبی» و «علی‌پور» هم در این میان تنها به یک هدف فکر می‌کنند؛ اینکه بتوانند موسیقی اصیل ایرانی را به ویژه در حوزهٔ موسیقی کردی و لری جهانی کنند. به همین خاطر است که یک موسیقی اصیل و در عین حال جذاب ارایه می‌دهند که در کنسرت اخیرشان به خوبی این مساله مشهود بود. در این کنسرت، جز قطعات معروف و پرمخاطب لری و کردی که از ساخته‌های شاهو عندلیبی و استاد فرج علی‌پور است، قطعات شناخته شده دیگری را هم به علاقه‌مندان و شنوندگان خاص موسیقی محلی ارائه داد. حالا هم این امیدواری وجود دارد که بعد از کنسرت تهران، این اجرا‌ها در بسیاری از شهرستان‌ها نیز انجام شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 14:14

دیدگاه‌ها

چهارشنبه 11 شهریور 1394 - 20:57

واقعا موسیقی لری و موسیقی کردی از اصیل ترین و شادترین موسیقی مقامی ایران هستند.

جمعه 13 شهریور 1394 - 00:38

شاهو عندلیبی یک نوازنده ی نی فوق العادست ولی اصلا خواننده خوبی نیست

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرتی با رنگ‌آمیزی کردی و لری | موسیقی ما