برنامه یاد بعضی نفرات
 
در کاخ سعدآباد و با حضور اهالی سینما و مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کشور
ارکستر «آرس نوا» خاطره‌انگیزترین موسیقی فیلم‌های جهان را در روز ملی سینما اجرا کرد
موسیقی ما – جشن روز ملی سینما نوزدهم شهریورماه در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد. در این مراسم حدود دو هزار نفر از تمامی اقشار سینمایی کشور حضور پیدا کردند و دیدار متفاوتی با یکدیگر داشتند. اما این بار هم همانند سال‌های گذشته، اجرای زنده موسیقی یکی از مهمترین بخش‌های این جشن بود. این بار قرعه به نام ارکستر بادی «آرس نوا» زده شد تا به سرپرستی «آرمین قیطاسی» در کاخ سعدآباد برنامه خود را اجرا کنند. جشن روز ملی سینما پس از تلاوت آیات کلام الله مجید با اجرای «فرزاد حسنی» رسما آغاز شد.

بر خلاف روال معمول مراسم‌هایی از این دست که همیشه اجرای موسیقی در میانه برنامه قرار دارد، این بار در ابتدای برنامه فرزاد حسنی از گروه آرس نوا دعوت کرد تا روی استیج حاضر شوند. ارکستر آرس نوا هم کار خود را به دو قطعه به یادماندنی از سینمای ایران آغاز کرد. موسیقی فیلم «هزار دستان» از ساخته‌های مرحوم «مرتضی حنانه» و موسیقی فیلم «رقص دایره» اثری از زنده یاد «حشمت سنجری» اولین قطعات برنامه این گروه بود. آنها در ادامه به سراغ موسیقی جهان رفتند و آثار خاطره انگیزی نظیر «تایتانیک»، «پدرخوانده» و «سال‌های دور از خانه» را به همراه ریمیکسی از موسیقی انیمیشن‌های نوستالژیک همچون «فوتبالیستها»، «پینوکیو» و «دور دنیا در هشتاد روز» را اجرا کردند. یکی از نکات حائز اهمیت اجرای آرس نوا در این جشن هم اختصاص زمانی طولانی‌تر نسبت به برنامه‌های مشابه بود و آنها حدود سی دقیقه زمان داشتند.

پس از پایان برنامه هم دکتر «علی جنتی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان صحبت‌های صمیمانه خود با مهمانان حاضر در مراسم دقایقی را با آرمین قیطاسی گفتگو داشت. سرپرست ارکستر آرس نوا در خلال صحبت‌های خود با وزیر ارشاد اشاره مهمی به مسائل ارکستر سمفونیک داشت و مشکلات این ارکستر را مطرح کرد. دکتر جنتی هم قول مساعدت در زمینه مسائل مطروحه از سوی آرمین قیطاسی را داد.

سرپرست ارکستر آرس نوا لحظاتی پس از اتمام اجرای گروهش گفتگوی کوتاهی با سایت «موسیقی ما» داشت و اعلام کرد:«اجرا در جمع هنرمندان سینمای کشور برای من افتخار بزرگی بود. فیدبک خوبی از اساتید و هنرمندان حاضر در مراسم دریافت کردم و خوشحالم که اجرای آرس نوا مورد توجه آنها قرار گرفت. تلاش کردیم که اجرای پرهیجانی داشته باشیم تا جشن روز ملی سینما با انرژی بالا آغاز شود. کیفیت صدابرداری با توجه به اینکه در فضای باز اجرا داشتیم بسیار خوب بود و لازم می‌دانم که از آقایان «منزه» و «سیاه پوشان» تشکر کنم. همچنین امور اجرایی و برنامه ریزی و نورپردازی مراسم هم بسیار خوب بود که آقایان «صادقی» و «خطیب زاده» به عنوان مدیران اجرایی مراسم زحمات بسیار زیادی کشیدند.»

در این مراسم علاوه بر اهالی سینما چهره‌های سرشناس دنیای موسیقی هم حضور داشتند. «لوریس چکناواریان»، «علیرضا قربانی»، «حمید حامی» و «محسن رجب پور» برخی از چهره‌های حاضر در جشن روز ملی سینما بودند.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «امیر خامنه» از جشن روز ملی سینما را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 21 شهریور 1394 - 04:16

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر «آرس نوا» خاطره‌انگیزترین موسیقی فیلم‌های جهان را در روز ملی سینما اجرا کرد | موسیقی ما