برنامه یاد بعضی نفرات
 
مستند پیرنیا؛ باغبان گل‌ها به موسیقی رسید
پیمان خازنی برای خالق گل‌ها موسیقی می‌سازد
موسیقی ما -  پیمان خازنی که این روز‌ها در حال تولید نخستین اثر خود در ژانر تکنوازی (همهمهٔ کاشی‌ها) است، از ساخت موسیقی برای مستند پیرنیا؛ باغبان گل‌ها به کارگردانی هومن ظریف خبر داد. در این مستند که مرحلهٔ تولید را پشت سر می‌گذارد، علاوه بر تعدادی از اعضای خانواده و نزدیکان پیرنیا، تنی چند از موسیقیدانان و منتقدان نام آور در آن حضور خواهند داشت.

این اثر به بررسی زندگی داوود پیرنیا و روند شکل گیری و تولید برنامهٔ ماندگار گل‌ها – که بعد‌ها به یک ژانر در موسیقی ما تبدیل شد- می‌پردازد. پیمان خازنی که پیش از این ساخت موسیقی فیلم مرز پر گهر درباره فعالیت‌های ادبی و هنری حسین گل گلاب، شاعر سرود «ای ایران»، را انجام داده بود، این بار نیز در کنار هومن ظریف قرار گرفته است تا برای دومین بار با این کارگردان همکاری داشته باشد.

«مرز پرگهر» فیلمی مستند ساخته هومن ظریف درباره فعالیت‌های ادبی و هنری حسین گل گلاب، شاعر سرود «ای ایران»، ادیب و ادستاد دانشگاه است.

در این فیلم با افرادی همچون هما و فرخ گل گلاب، پریدخت آوا و هومن صدر، خانواده استاد غلامحسین بنان و فرخ و گلنوش خالقی، علی غضنفری شاعر، ترانه سرا و مترجم، ناصر جبلی؛ شاعر و پدر حمید جبلی، جهانگیر هدایت (برادرزاده صادق هدایت) میلادکیایی، آهنگساز و نوازنده سنتور و عبدالجبار کاکایی درباره حسین گل گلاب گفتگو شده است.

ساخت مستند داوود پیرنیا باغبا گل‌ها با تصویربرداری و مشاوره بصری اسماعیل جعفری از سال گذشته آغاز شده است و تصویربرداری‌اش هنوز ادامه پیدا کرده است.

داوود پیرنیا در سال ا۲۷۹ در خانواده‌ای سر‌شناس در تهران متولد شدو در رشتهٔ حقوق به تحصیل پرداخت. وی علاوه بر راه اندازی برنامهٔ ماندگار گل‌ها در رادیو، موسس کانون وکلا و ادارهٔ امار نیز بوده است.

خازنی ساخت آثاری چون شوخی، پریچهره، به یاد من باش، کجاست خانهٔ باد، تو را‌ای کهن بوم و بر دوست دارم و چند موسیقی فیلم و تئا‌تر را در کارنامهٔ خود دارد.

همچنین هومن ظریف علاوه بر مستند مرز پرگهر، مستندهایی از زندگی و آثار یمینی شریف و فرخی یزدی را در کارنامهٔ خود دارد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مهر 1394 - 14:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پیمان خازنی برای خالق گل‌ها موسیقی می‌سازد | موسیقی ما