برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «آن سیاه افسون‌کار» با صدای «حسین علیشاپور» منتشر می‌شود
نگار خارکن: این خود من‌ام؛ بی‌هیچ تظاهری
موسیقی ما - «نگار خارکن» -آهنگساز و نوازندهٔ کمانچه- آلبوم «آن سیاه افسون‌کار» را با خوانندگی «حسین علیشاپور» و تنظیم «مصباح قمصری» روی اشعاری از مهدی اخوان ثالث، فریدون مشیری و کیوان شاه‌بداغی بعد از ایام محرم و صفر منتشر خواهد کرد.
 
خارکن در این باره به سایت «موسیقی ما» می‌گوید: «این اثر برای همراهی کمانچه و کمانچهٔ آلتو و همچنین بم‌کمان و سازهای کوبه‌ای تنظیم شده است. این کار از دو سال پیش آغاز شد و «مصباح قمصری» تنظیم قطعات آن را برعهده گرفت. در این می‌ان، شانس من حضور آقای «حسین علیشاپور» به عنوان خواننده اثر است؛ چون خواننده‌ها معمولاً دوست دارند کاری که ارائه می‌دهند، پرکلام باشد تا بتوانند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند؛ ‌ اما آقای علیشاپور اجرای این اثر -که بخشی از آن اینسترومنتال است و بخشی موسیقی باکلام- را برعهده گرفتند.»

این آلبوم ده قطعه دارد که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به شعری از «اخوان ثالث» اشاره کرد که آن را در رثای «صادق هدایت» با مطلع «اگر چه حالیا دیری‌ست کان بی‌کاروان کولی/ ازین دشت غبارآلود کوچیده‌ست» اشاره کرد: «این قطعه کاملاً بافت آوازی دارد و هیچ سازی در آن به کار نرفته است. البته فرم موسیقی، سنتی نیست و از آنجا که شعر نو است، نخواستیم شعر و کلام هیچ‌کدام فدای یکدیگر شوند. علاوه بر آن، از شعر «زیبای جاودانه‌» فریدون مشیری نیز که شعری در سه اپیزود است، بهره گرفته‌ام. قطعه‌ای نیز بر اساس شعری از کیوان بداغی ساخته شده است.»

این اما تمام فعالیت‌های آهنگساز و نوازندهٔ جوان نیست. او مشغول انجام پروژه‌ای در موسیقی خراسان است: «قرار است با همراهی «زکریا یوسفی» -نوازندهٔ سازهای کوبه‌ای- روی موسیقی مقامی خراسان و به‌خصوص «ولی رحیمی»، ‌ کمانچه‌نواز این منطقه که مدتی پیش درگذشته‌اند، فعالیت‌هایی را انجام دهیم. موسیقی خراسان، گنیجینهٔ بسیار غنی‌ای است که هنوز بخش‌هایی از آن مغفول مانده و با وجود آنکه فعالیت‌هایی در موسیقی تربت‌جام شده، اما موسیقی شمال خراسان و کُرمانجی همچنان بکر مانده و می‌توان تحقیقات بسیاری دربارهٔ آن انجام داد.»
 
نگار خارکن برای جلد آلبومی که قرار است منتشر کند، نوشته است: «آزمون و خطا کردن. آزمون و خطا کردنِ بسیار. زمین خوردن و برخاستن و اعتقاد به نیرویى که وامى‌دارت به ادامه: امید؟ دارم. عشق؟ دارم. زمینى و آسمانى‌اش را و انسان‌ها و دوستان خوب بسیار. این اثرِ کلمات است. تَک‌تَک کلمات حسین علیشاپور با طراحی و رنگ‌آمیزى فکر شده‌اش. این اثرِ مهربانى است. در هم‌دلی‌ها و یاری‌های شعورمند مصباح قمصرى که با ذهن خارق‌العاده‌اش کمکی فراوان به شکل‌گیرى این اثر و به شکل کلّى‌تر یارى‌رسان فکرى و هنرى و حرفه‌اىِ من بوده است. این اثر لحظه است. این خود من هستم بى‌هیچ تظاهرى؛ پس اگر بر دل نشست (حتى لحظه‌اى از آن) شادمان خواهم بود.»
 
این بانوی نوازنده همچنین در آلبومی از «اردشیر کامکار» که با خوانندگی «وحید تاج» بعد از ایام محرم و صفر منتشر می‌شود، به عنوان نوازندهٔ کمانچه حضور دارد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آذر 1394 - 11:23

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

یکشنبه 8 آذر 1394 - 12:30

تبريك و خسته نباشيد نگار جان

یکشنبه 8 آذر 1394 - 14:00

اي جان بي صبرانه مشتاق شنيداريم

یکشنبه 8 آذر 1394 - 14:35

زنده باشن

یکشنبه 8 آذر 1394 - 15:30

موفق و پیروز باشید

شنبه 14 آذر 1394 - 07:26

ایشان چند سالی ست که کمانچه می زنند، کی آهنگساز شدند؟!؟!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نگار خارکن: این خود من‌ام؛ بی‌هیچ تظاهری | موسیقی ما