برنامه یاد بعضی نفرات
 
فیلم جدید اصغر فرهادی به جشنواره فیلم فجر می‌رسد؟
ستار اورکی آهنگساز جدید‌ترین تجربهٔ کارگردان اسکاری شد
موسیقی ما -  «ستار اورکی» موسیقی متن جدید‌ترین تجربهٔ کارگردانی «اصغر فرهادی» با نام «فروشنده» را خواهد ساخت و در آن از ارکستری زنده با نظارت «مصباح قمصری» استفاده خواهد کرد.

او پیش از این موسیقی متن فیلم اسکاری «جدایی نادر از سیمین» از این فیلمساز را برعهده داشت و حالا در جدید‌ترین همکاریش با این کارگردان، از ارکستری تحت نظارت «مصباح قمصری» بهره خواهد گرفت که اعضایش به شکل زنده در صحنه‌های فیلم به نوازندگی خواهند پرداخت. قطعات نیز قرار است در استودیو «گاتِ» قمصری اجرا شوند.

این شکلی متفاوت از موسیقی متن در یک فیلم است که «اورکی» آن را تجربه می‌کند، به همین خاطر نوازندگان ارکستر را با وسواس و دقت بسیاری انتخاب می‌کند.

تجربهٔ پیشین این آهنگساز و کارگردان نیز در نوع خود، تجربه‌ای متفاوت بود. «اصغر فرهادی» در «جدایی نادر از سیمین» بر این اعتقاد بوده که به دلیل روایت دقیق داستان، وجود موسیقی از ابتدای فیلم نیاز نیست؛ چراکه داستان به گونه‌ای است که آهنگ زندگی و یک تصمیم برای ماندن و یا رفتن را در بردارد و به همین خاطر در این فیلم فقط در سکانس پایانی و تیتراژ نهایی از موسیقی محسوس بهره گرفته شد و در این میان رنگ مایه موسیقایی فیلم از صدای پیانو بهره برد.

اصغر فرهادی در حالی قرار است فیلم «فروشنده» را در ایران بسازد که پیش‌تر خبر ساخت فیلمی به تهیه‌کنندگی الکساندر ماله‌گی، مدیر کمپانی فرانسوی ممنتو و پدرو آلمادوآر با بازی پنه‌لوپه کروز منتشر شد که قرار است در سال ٢٠١۶ به کارگردانی اصغر فرهادی در اسپانیا کلید بخورد. یکی از نکات جالب ساخت فیلم «فروشنده» این است که گروه سازنده طی فراخوانی از بازیگران و علاقه‌مندان به بازیگری دعوت کردند که با ارسال فیلمی کوتاه از خود به تلگرام این پروژه، فرصت بازی در فیلم را امتحان کنند و ۱۶ هزار نفر در این راستا ویدیوهای خود را فرستادند و قرار است ده نفر از آن‌ها در کنار «شهاب حسینی» و «ترانه علیدوستی» نقش آفرینی کنند.

این فیلم احتمالا در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 آذر 1394 - 11:22

دیدگاه‌ها

Mas
شنبه 14 آذر 1394 - 11:42

بازهم مافيا و باند بازى
MAS

شنبه 14 آذر 1394 - 17:35

همه حرفه ايي ها يكجا جمع شدن

شنبه 14 آذر 1394 - 22:26

نظارت او بر هر ارکستری میتونه نتیجه ای منحصر به فرد داشته باشه.

یکشنبه 15 آذر 1394 - 13:14

موسيقي اقاي اوركي و گيتار آقا قمصري توو فيلم دربند عالي بود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ستار اورکی آهنگساز جدید‌ترین تجربهٔ کارگردان اسکاری شد | موسیقی ما