برنامه یاد بعضی نفرات
 
بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی
عبدالحسین مختاباد از بیمارستان مرخص شد
موسیقی ما - روز گذشته «عبدالحسین مختاباد» - خواننده و عضو شورای شهر تهران- بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستان به دلیل بیماری قلبی و انجام «آنژیو» از بیمارستان مرخص شد، این خوانندهٔ موسیقی سنتی در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» به این مساله اشاره می‌کند که پیش از این سابقهٔ بیماری نداشته و پزشکان معالج او نیز اعلام کرده‌اند که جای نگرانی وجود ندارد.

او به خاطر تشدید بیماری قلبی در بیمارستان بستری و تحت مداوای پزشکان قرار گرفت؛ اما خوشبختانه از آنجا که ماجرای نگران کننده‌ای وجود نداشت، پس از انجام آنژیو از بیمارستان مرخص شد. او حالا در منزل تحت مداواست و در گفت‌وگوی کوتاهی می‌گوید که تاکنون ناراحتی قلبی نداشته و حالا نیز وضعیت جسمانی‌اش مساعد است. این در حالی است که او مدتی است ساخت اپرای «آرش» را به پایان رسانده است، ‌ اثری بر اساس شعر مرحوم «سیاوش کسرایی» که هنوز در ایران اجرا نشده است.

در این میان «ابوالحسن مختاباد» - پژوهشگر و منتقد- دربارهٔ بیماری‌ برادرش نوشته است: «فشار کاری و حساسیت‌هایی که او از منظر یک هنرمند دارد و به پدیده‌ها و مناسبات نگاه می‌کند، به همراه بی‌اعتنایی به سلامتی خودش و درگیر شدن در کار‌ها آنقدر اذیتش کرد که کارش را به بیمارستان کشاند. الان خوشبختانه دوران نقاهت در منزل را می‌گذرانند و امید که به زودی به وضعیت طبیعی بازگردد.»
او همچنین در ادامهٔ یادداشت خود نوشته است: «عبدالحسین اگر چه دکترای موسیقی گرفته، اما هیچگاه زبانم نگشت تا او را دکتر صدا کنم، اگر چه بر این باورم درک و دانشش از تحولات فرهنگی و هنری و سواد شعری و موسیقایی‌اش بیش از مدرکش است. نثر و قلم خوب و حافظه شعری خیلی خوبی هم دارد و شاعری از کهن و نو نیست که کار‌هایش را نخوانده باشد. آخرین اثرش نیز ساخت اپرای «آرش» مرحوم سیاوش کسرایی است که در نوع خود کاری متفاوت و شنیدنی است.»

سید عبدالحسین مُختاباد، آهنگ ساز و خواننده موسیقی سنتی ایرانی، عضو اصلاح‌طلب چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. از معروف‌ترین آثار هنری عبدالحسین مختاباد می‌توان به تمنای وصال و شبانگاهان (بازخوانی ترانه به خاطر تو با صدای حمیرا) اشاره کرد. مختاباد بنیان‌گذار و خواننده عضو گروه رودکی است.
او موسیقی را نزد استادانی چون کریم صالح عظیمی (آواز)، عطاءالله جنگوک (سه تار) و همچنین کامبیز روشن‌روان، شاهین فرهت و محسن الهامیان (تئوری موسیقی، سلفژ و هارمونی) و امیر بیداریان (تنبک) فرا گرفته‌است و تاکنون بیش از ۲۰ آلبوم تولید کرده‌است. او فارغ‌التحصیل کار‌شناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران، کار‌شناسی زبان انگلیسی از دانشگاه یورک کانادا، کار‌شناسی موسیقی از دانشگاه اتاوا کانادا و دکترای موسیقی (آهنگ سازی و اجرا) از دانشگاه گلداسمیت انگلستان است.

همچنین از آخرین آثار وی می‌توان به اپرای آرش کمانگیر اشاره کرد که بر اساس منظومه آرش کمانگیر سروده سیاوش کسرایی ساخته شده است. نوشتن این اثر پیش از پنج سال طول کشیده و در سال ۱۳۹۰ به پایان رسیده است و اکنون منتظر فراهم شدن مقدمات اجراست. زمان‌بندی این کار که برای دو خواننده و گروه کر نوشته‌شده، به صورتی است که یک ساعت و نیم تا دو ساعت طول می‌کشد و یک بخش از آن تئا‌تر است که کارگردان، نمایش را در دست می‌گیرد و بخش دیگر هم موسیقی است که با دو خواننده و گروه کر به اجرا در می‌آید.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 20 آذر 1394 - 12:26

دیدگاه‌ها

شنبه 21 آذر 1394 - 18:30

خدا بد نده
بیماری افتاده به جون خواننده ها

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود عبدالحسین مختاباد از بیمارستان مرخص شد | موسیقی ما