برنامه یاد بعضی نفرات
 
با عنوان «گذر اردیبهشت» برگزار شد
اولین اجرای گروه دال به یاد ایرج بسطامی
موسیقی ما - اولین کنسرت گروه موسیقی دال شب گذشته با عنوان «گذر اردیبهشت» با گرامیداشت ایرج بسطامی در سالروز درگذشت این هنرمند در تالار ایوان شمس برگزار شد.
 
در این کنسرت که اولین اجرای صحنه ای گروه دال محسوب می شد ، اعضای گروه متشکل از امین هدایتی: خواننده، شایان شکرابی: نوازنده پیانو، آرش سرائی آذر :نوازنده بالابان و دودوک، یزدان بهمنی و میلاد سعدی نوازندگان سازهای کوبه‌ای، آرين كشيشي : نوازنده  گیتار بیس و  کنترباس  ، سالارغفار بجويي: نوازنده ویلنسل به روی صحنه آمدند و برای اولین بار قطعات خود را که همگی بر اساس سروده های غزل مهدوی بود را برای مخاطبانشان اجرا کردند.

در ابتدای اجرا امین هدایتی خواننده گروه ضمن خوشامدگویی به مخاطبان و مهمانان اجرا گفت: برای ما خیلی حال خوبی است که امشب روبروی شما هستیم چون دوسال صبر کردیم که بتونیم رو درروی هم باشیم و بتوانیم حس های خوبی را تبادل کنیم.

وی ادامه داد: قطعاتی که امشب اجرا می کنیم در مجموعه یک آلبوم قرار گرفته که ان شالله آخر دیماه طی یک مراسم رونمایی منتشر خواهیم کرد.
بعد از صحبتهای امین هدایتی گروه دال قطعاتی چون شعری که زندگیست، گذر اردیبهشت و شکوفه های زیتون را اجرا کردند که البته قبل از اجرای قطعه شکوفه های زیتون امین هدایتی گفت: این قطعه را به بچه های جنگ تقدیم می کنیم به امید روزی که صلح جهانی شود.

 طعم شیرین خیال، هفت شهر ، قصه، آوازم را می رقصیدی و لحظه ها را انتظارم از دیگر قطعات اجرایی این کنسرت بود که البته مابین اجرای این آثار امین هدایتی از انتشار  کلیپ تصویری گروه دال طی روزهای آینده با اجرای قطعه لحظه ها را انتظارم خبر داد.

بخش دیگری از این اجرا به معرفی ساز هنگ درام اختصاص داشت این ساز که به گفته یزدان بهمنی در سویس متولد شده و اواخر سال گذشته به سازبندی گروه دال اضافه شده است. این نوازنده برای معرفی بیشتر این ساز به تکنوازی و دونوازی با میلاد سعدی پرداخت.

همچنین حضور داریوش آذر به عنوان خواننده مهمان در اجرای قطعه «آوازم را می رقصیدی» از دیگر اتفاقات این اجرا بود که با استقبال زیاد مخاطبان گروه همراه بود.

آن و بوم جز آخرین قطعات اجرایی این گروه بود که امین هدایتی در توضیحاتی به نمایندگی از گروه گفت: امروز 5 دیماه سالروز زلزله دلخراش بم و درگذشت هنرمند برجسته ایرج بسطامی است که ما ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایشان به اجرای قطعات پایانی  گروه می پردازیم.

گروه موسیقی دال اولین اجرای صحنه ای خود را با قطعه «آوازم را می رقصیدی» به عنوان بیز به پایان رساندند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دی 1394 - 09:14

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین اجرای گروه دال به یاد ایرج بسطامی | موسیقی ما