برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت پیانوی کلاسیک ایرانی برگزار شد
استقبال خاندان محجوبی و معروفی از پیانونوازی پویان آزاده
موسیقی ما - کنسرت پیانوی کلاسیک ایرانی با اجرا و تفسیر دکتر «پویان آزاده» -آهنگساز و پیانیست- ششم دی‌ماه در تالار رودکی روی صحنه رفت.
 
به گزارش «موسیقی ما»، در این کنسرت «پویان آزاده» به منظور توضیح ویژگی‌های تکنیک نوازندگی پیانوی ایرانی با اجرا و تفسیر قطعاتی از رپرتوار موسیقی کلاسیک اروپایی (هایدن، موتزارت و راخمانینف) سیری از موسیقی کلاسیک اروپایی به پیانو کلاسیک ایرانی ارائه داد. سپس به اجرای آثاری از بزرگان پیانو کلاسیک ایرانی مانند استاد «جواد معروفی» با کوک معمولی و آثاری از استاد «مرتضی محجوبی» با پیانوی کوک ایرانی پرداخت.
 
استاد مصطفی کمال پورتراب از میهمانان ویژه‌ی این برنامه صحبت‌هایی درباره‌ی «پیانو ایرانی» ایراد کرد و در ادامه، کلیپی در مورد پیانوی ایرانی و پویان آزاده به همراه مصاحبه‌هایی با موزیسین‌های برجسته موسیقی اروپا در مورد «پیانو کلاسیک ایرانی» نیز در این برنامه به نمایش درآمد.
 
نکته مورد توجه این برنامه استقبال گرم میهمانان ویژه این برنامه یعنی خاندان استادان مرتضی محجوبی و جواد معروفی پس از اتمام کنسرت بود. از دیگر حاضران در این برنامه می‌توان به دکتر امیر اشرف آریان‌پور، صدیق تعریف، محمد موسوی، بهروز وجدانی، سید علیرضا میرعلینقی، امین موسوی، مزدا انصاری، محمدرضا تفضلی، فرزاد قربانی، بهرنگ آزاده، غزل ناصر فصیحی، سحر کمال‌وند، سجاد پورقناد و آزاده شمس اشاره کرد.
 
«پویان آزاده» جوان‌ترین شاگرد استاد جواد معروفی است. او به عنوان نوه هنری مرتضی‌خان محجوبی در سال 1391 نت‌نویسی پیانوی ایرانی را در فهرست آثار میراث ملی ایران به ثبت رساند و از آن پس، این سبک در فهرست «آثار ملی-معنویِ در خطر کشور» قرار گرفت. او به عنوان پیانیست کلاسیک اروپایی و کلاسیک ایرانی در چندین جشنواره رتبه‌ها و جوایزی دریافت کرده و مدرک دکترایش را در دانشگاه مارتین لوتر با درجه ممتاز با موضوع پیانو ایرانی به اتمام رسانده است. در این اجرا تمامی صندلی‌های تالار رودکی پر شده و بلیت‌های این برنامه 2 هفته قبل از اجرا و ده روز قبل از کنفرانس خبری به اتمام رسیده بود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 دی 1394 - 17:26

دیدگاه‌ها

یکشنبه 13 دی 1394 - 09:43

کنسرت بی نظیری بود, خیلی حال کردیم.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود استقبال خاندان محجوبی و معروفی از پیانونوازی پویان آزاده | موسیقی ما