.
خواننده: 
آهنگساز: 
شاعر: 
تنظیم کننده: 
تهیه کننده: 
استودیو «پرنده آبی صلح»
تصویر: 
باران حسن‌زاده
plays 92898
موسیقی ما - «یک مرد و رنگها»؛ این شاید همه آن چیزی باشد که در نخستین نگاه به چشم میآيد؛ اما همه ماجرا این نیست. یک خواننده «بینام و نشان» با چشمانی بسته در زمینهای سفید میخواند و رنگهایی بر پیکرش سرریز میشود. سخن از موزیک‌ویدئویی ایرانی است که ۱۵ ژانویه و با آنتن شبکه «ویوا» جهانی شد: قطعه «بارون» به خوانندگی و ایده‌پردازی «امیر فرخ».  او شاید نخستین فردی نباشد که توانسته به «ویوا» راه یابد، اما از معدود ایرانیانی است که این بخت را داشته است.
 
موزیکویدئویی ساده اما عمیق است؛ رنگها، زمینه سفید تصویر و چشمان بسته خواننده، همه و همه نشانی از انسان مدرن دارد. انسانی که شاید ناچار است رنگ‌به‌رنگ شدن را بپذیرد؛ اما با وجود تنهایی آنقدرها هم زندگیاش تیره و تار نیست؛ زمینه سفید تصویر هم این را تأیید میکند.
 
این ویدئو کاملاً بدون کات تصویربرداری شده و از انتها به ابتدا پخش میشود. جالب آنکه خواننده کل ترانه را از آخر به اول اجرا کرده تا زمانی که ویدئو معکوس پخش میشود خللی در هماهنگی صدا و تصویر وجود نداشته باشد. شاید برای همین است که ساختن این موزیک‌ویدئو بیشتر از چهار ماه زمان برده است.
 
آهنگساز و تنظیمکننده این قطعه «رامین بهنا» است. گروه بهنا هم در این اثر نوازندگی کرده‌اند. «حامد» گیتارباس‌اش را زده و «کسرا» درامزش را. گیتار الکتریک این قطعه را هم «شاهرخ پورمیامی» نواخته که چندی است در بستر بیماری است.
 
این ویدئو را «باران حسنزاده» تصویربرداری کرده؛ کسی که ساخت مستند «تولدی دیگر» از زندگی فروغ فرخزاد را در کارنامه خود دارد. ویدئوآرت «بارون» در چند فستیوال بینالمللی شرکت کرده و جایزه خلاقیت و نوآوری در فستیوال «چانلز» ملبورن و فستیوال «پی.سی.ای» را هم برده است. در فستیوال «مگ‌مارت» هم بهعنوان اثر تحسینشده انتخاب شد.
 
استودیو «پرنده آبی صلح» تهیه‌کننده موزیک‌ویدئوی «بارون» است و حالا مستندی با عنوان «از ایده تا اجرا» در همین رابطه تهیه کرده است. «از  ایده تا اجرا» مستندی درباره روند ساخته شدن ویدئوآرت «بارون» و نظر اهالی موسیقی و سینما در این مورد است که به زودی اکران خواهد شد.


دیدگاه‌ها

سه شنبه 29 دی 1394 - 11:19

آفرین براین همه خلاقیت...استعداد ایرانی دوباره متبلور شد ودرخشید

سه شنبه 29 دی 1394 - 15:34

احسنت و دست مریزاد

شنبه 3 بهمن 1394 - 10:07

عاااااااااالی، پر از حس و خلاقیت
بی صبرانه منتظر کارهای بعدی هستیم

شنبه 3 بهمن 1394 - 17:03

بسیار عالی و خلاقانه و زیبا موفق باشی

شنبه 3 بهمن 1394 - 21:12

بسیار خلاق و دلشین. خسته نباشید بهشون

یکشنبه 4 بهمن 1394 - 14:09

چه جالب

چهارشنبه 7 بهمن 1394 - 20:26

احسنت!پشت صحنه اش هم باید دیدنی باشه

دوشنبه 12 تیر 1396 - 18:48

واقعااااااااااااااااااااا

زیبا بود

افزودن یک دیدگاه جدید

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
2 + 3 =

Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.




دانلود ویدیو بارون از امیر فرخ | موسیقی ما