برنامه یاد بعضی نفرات
 
با انتشار فراخوان برای ارسال نماهنگ‌های ایرانی
دومین جایزه ققنوس برگزار می‌شود
موسیقی ما - فراخوان ارسال آثار برای شرکت در دومین دوره جایزه «ققنوس» منتشر شد.

به گزارش «موسیقی ما»، این جایزه از سال گذشته به منظور بررسی و ارزیابی نماهنگ‌های تولید شده در کشور و با هدف ارتقاء سطح کیفی آثار تولیدی راه‌اندازی شد و در سال اول برگزیدگان بخش‌های مختلف طی مراسمی در تالار وحدت تهران معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخشی از این فراخوان آمده است: «نماهنگ هنری تألیفی و ترکیبی است که در دنیای امروز سهم مهمی در انتقال میراث فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی و پیام‌های انسان‌ساز دارد. هنر تصویر در ترکیب با موسیقی و ادبیات به پدیده نماهنگ می‌انجامد که علاوه بر حواس دیگر، حس بصری را به منطقه ادراک پیام می‌کشاند و تأثیری عمیق و ماندگار بر مخاطب می‌گذارد. تألیف و تدوین نماهنگ که در پی برگزاری نخستین مراسم جایزه «ققنوس» طرف توجه هنرمندان قرار گرفت، دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر آن داشت تا مقدمات برگزاری دومین دوره جایزه ققنوس را فراهم کند.»

هنرمندان عرصه موسیقی و تصویر می‌توانند آثار خود را با موضوعات دفاع مقدس، مقاومت ملی، عرفان و معنویت، مسائل اجتماعی، عاشقانه‌های اصیل، سوژه‌های جهانی و هر موضوعی که در جهت ارزش‌های متعالی بشر قرار داشته باشد، به دبیرخانه جایزه ققنوس (به آدرس تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، بنیاد رودکی، طبقه پنجم، کد پستی 1133914934) ارسال کنند.

همچنین بخش ویژه دومین جایزه ققنوس که با حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مؤسسه آوای هنر سلامت برگزار می‌شود، به موضوع سلامت (سلامت اجتماعی، سلامت روانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی با هدف ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و حفظ محیط زیست) اختصاص دارد و در این بخش به 3 اثر برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
 
شرایط:
1- متقاضی باید تهیه‌کننده اثر باشد یا از سوی صاحب‌اثر (موسیقی و نماهنگ) اجازه‌نامه کتبی برای شرکت در جایزه ققنوس را داشته باشد.
2- تصاویر باید بر روی یک قطعه مستقل موسیقایی دارای شناسنامه و اجازه‌نامه صاحب اثر تهیه شده باشد.
3- هیئت انتخاب و هیئت داوران در انتخاب یا رد آثار، مخیر هستند.
4- هیئت داوران در صورت صلاحدید می‌توانند یک جایزه را بین دو اثر تقسیم کنند.
5- بر اساس نظر هیئت داوران، جوایزی به بهترین شاعر، آهنگساز، تنظیم‌کننده، کارگردان، فیلم‌بردار، تدوین‌گر، جلوه‌های ویژه، پویا نمایی و همچنین بهترین محتوا در خصوص موضوعات مطرح شده تعلق می‌گیرد.
6- جایزه بزرگ ققنوس به نماهنگی اهدا خواهد شد که از بالاترین ظرفیت‌های موجود در عرصه موسیقی، ادبیات و تصویر استفاده کرده و در انتقال بهترین مفهوم به وحدت هنرمندانه‌ای رسیده باشد.
 
مدارک مورد نیاز:
1- ارسال آثار بر روی فلش کارت (USB) با فورمت‌های MP4 و MOV با 1080p. Codec H264)) بدون تگ و واترمارک
2- دریافت و تکمیل فرم درخواست شرکت در مراسم جایزه ققنوس از سایت www.Qawards.ir
3- ارسال یک نسخه از تصویر کارت ملی متقاضی
4- در صورت باکلام بودن اثر، ارسال یک نسخه تایپ شده از شعر
5- ارسال یک قطعه عکس 3*4
 
مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری روز اول اردیبهشت‌ماه 1395 بوده و مراسم اهدای جایزه ققنوس در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 13:57

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دومین جایزه ققنوس برگزار می‌شود | موسیقی ما