برنامه یاد بعضی نفرات
 
سیامک جهانگیری و حسین خوش‌چهره اثر جاودانه حسین علیزاده را می‌نوازند
تک‌نوازان «نی‌نوا»ی جشنواره فجر مشخص شدند
موسیقی ما - تک‌نوازان نی ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای «نی‌نوا» در جشنواره‌ی موسیقی فجر طی مشورت‌هایی با استاد حسین علیزاده، خالق این اثر انتخاب شدند.
 
به گزارش «موسیقی ما»، سیامک جهانگیری به عنوان نوازنده‌ی نی اول و حسین خوش‌چهره به عنوان نوازنده‌ی نی دوم در اجرای ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری این ارکستر را همراهی می‌کنند.
 
ارکستر سمفونیک تهران روز 21 بهمن‌ماه ساعت 21 در تالار وحدت اثر «نی‌نوا» ساخته‌ی تحسین‌شده‌ی استاد حسین علیزاده را در قالب جشنواره‌ی موسیقی فجر اجرا می‌کند. در اجرای روز 21 بهمن این ارکستر همچنین کنسرتو ویلن شماره یک «مکس بروخ» و سمفونی «فانتاستیک» اثر هکتور برلیوز نیز برای اولین بار در ایران اجرا می‌شوند.
 
اجرای زنده «نی‌نوا» اثر مشهور حسین علیزاده توسط ارکستر سمفونیک تهران یکی از اتفاق‌های ویژه جشنواره موسیقی امسال است. سیامک جهانگیری که به عنوان نوازنده‌ی نی اول این برنامه انتخاب شده، سابقه همکاری دامنه‌داری با حسین علیزاده دارد. جهانگیری یکی از نوازندگان مطرح موسیقی سنتی است که تا کنون با هنرمندان شاخص دیگری از جمله کیهان کلهر، علی‌اکبر مرادی و محمدرضا فیاض هم همکاری داشته است. آخرین اثر منتشر شده از این هنرمند «عشقیم گَل» به آهنگسازی حسین علیزاده است. او همچنین در کنار کیهان کلهر و سیامک آقایی، یکی از سه نوازنده ایرانی پروژه «جاده ابریشم» (به سرپرستی «یویوما») بوده است.
 
حسین خوش‌چهره نوازنده جوان که قرار است نی دوم را بنوازد، سابقه شاگردی سیامک جهانگیری، محمدرضا فیاض و وارطان ساهاکیان را داشته و در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نوازندگی در دانشگاه تهران است.
 
در آلبوم «نی‌نوا» که سال ۱۳۶۲ منتشر شد، جمشید عندلیبی به عنوان نوازنده‌ی نی حضور داشت. بعد از او هنرمندانی همچون پاشا هنجنی و شهاب فیاض در اجراهای محدودی به عنوان نوازنده نی، این اثر را اجرا کرده‌اند. سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از 21 بهمن تا 1 اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 بهمن 1394 - 17:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود تک‌نوازان «نی‌نوا»ی جشنواره فجر مشخص شدند | موسیقی ما